Adevarata Stare de Bine

Cum să îţi îmbunătățești digestia după sărbători

Joi, 17.01.2019
de Andreea Baluteanu

A trecut Crăciunul și Revelionul, dar și perioada magică a lui decembrie. Mesele copioase, somnul insuficient, abuzul de alcool au afectat digestia, așa că nu e de mirare că în această perioadă te simți balonată, constipată, că suferi din cauza gazelor sau a senzației de greață. Organic India îți sare în ajutor și îți oferă cele mai bune recomandări pentru o digestie eficientă după sărbători.

Abonează-te la o stare de bine molipsitoare cu cele mai bune sfaturi de îmbunătățire a digestiei în ianuarie! Vezi despre ce e vorba în rândurile de mai jos!

Ghidul digestiei după sărbători: trucuri pentru stare de bine

În rândurile de mai jos ți-am pregătit cele mai bune sfaturi pentru a te bucura de o digestie ultraeficientă după perioada aglomerată a sărbătorilor. Revino la starea ta de bine cu ajutorul lor!

Mestecă bine mâncarea!

Am uitat să celebrăm mesele așa cum trebuie și de cele mai multe ori le considerăm o simplă etapă de bifat în drumul nostru zilnic, așa că mâncăm repede și mult. Dacă mesteci însă fiecare îmbucătură pe îndelete, vei observa îmbunătățiri extraordinare. Pe lângă faptul că astfel reușești să savurezi mâncarea, îți ameliorezi și digestia. Cum? Mestecatul contribuie la descompunerea mâncării, ușurând astfel stresul pus asupra esofagului. În plus, acest gest uşurează metabolizarea alimentelor de către stomac și stimulează digestia grație enzimelor conținute de saliva ce se produce atunci când mesteci suficient.

Care e însă „coeficientul” ideal? Oamenii de știință consideră că e bine să mesteci alimentele mai grele de circa 30 de ori înainte de a le înghiți, iar pe cele mai ușoare de 20 de ori.

Bea apă cu lămâie!

Acest sortiment de citrice ar trebui să devină fructele tale preferate: lămâile conferă savoare apei, ceea ce te stimulează să te hidratezi mai bine, dar au și proprietăți de stimulare a digestiei prin conservarea depozitelor de insulină și prin sporirea absorbției de substanțe nutritive din alimente.

Sfat de milioane? Bea un pahar de apă cu lămâie dimineața, imediat ce te-ai trezit, și câte unul cu 30 de minute înainte de fiecare masă.

Consumă ghimbir!

Unul dintre cele mai apreciate condimente are beneficii pentru întregul corp, dar e minunat în special pentru digestie! Ghimbirul contribuie la stimularea bilei, a producției de salivă și de acid gastric și la ameliorarea per total a digestiei. De asemenea, gingerolul din compoziția sa e recunoscut pentru aportul pe care îl are în sănătatea intestinelor.

Produsul ideal este Ceaiul digestiv Tulsi Tummy cu Plante Savuroase, Condimente si Ghimbir, un aliat de cinci stele al digestiei, ce reduce aciditatea gastrică, senzația de reflux și liniștește stomacul și intestinele. Consumă-l după fiecare masă și bucură-te de gustul ademenitor și de efectele sale senzaționale!

Încearcă Triphala!

Tradiția vedică ne-a dăruit una dintre cele mai revigorante formule din plante, și anume Triphala. Aceasta conține 3 fructe ayurvedice: Amalaki (Emblica officinalis), așa-numitul Coacăz indian, Vibhitaki (Terminalia belerica) și Haritaki (Terminalia chebula). Triphala detoxifică și curăță colonul, îmbunătățește digestia, ajută la asimilarea substanțelor nutritive, elimină depozitele de grăsime și toxinele din intestine.

Încearcă minunatele capsule ORGANIC INDIA Triphala, un adevărat aliat după sărbători sau în zilele în care simți că digestia ta e îngreunată. Administrează-ți două capsule dimineața sau seara, pe stomacul gol.

Relaxează-te când mănânci!

Știm că nu poți reduce ritmul fulgerător al vieții, dar trebuie să ai un cuvânt de spus cu privire la masa ta! Fă ca acest moment să fie unul sfânt, în care să te liniștești, să te îndepărtezi de orice sursă de stres, precum telefonul sau TV-ul, să te bucuri de ceea ce ai în farfurie și să savurezi fiecare îmbucătură. Digestia este încurajată de starea parasimpatică, caracterizată prin mottoul „odihnește-te și digeră”. E vital să acționezi pentru a susține sistemul parasimpatic: liniștea conservă energia, încetinește ritmul cardiac și relaxează mușchii sfinterului din tractul gastrointestinal.

Sfat: masa ar trebui să semene cu o sesiune de meditație în care te relaxezi, ești prezentă, mulțumești pentru ceea ce ai primit și îți onorezi așa cum trebuie sistemul digestiv.

Include tărâțele integrale de psyllium în alimentație!

S-a tot discutat despre importanța fibrelor pentru o digestie eficientă: ai nevoie de circa 32 de grame de fibre pe zi pentru un scaun regulat și o greutate echilibrată. Tărâțele integrale de psyllium de la Organic India reprezintă o soluție minunată pentru a te asigura că organismul tău ptimește suficiente fibre. Acestea conțin atât fibre solubile, dar și insolubile, ce stimulează tranzitul intestinal regulat și sprijină per ansamblu digestia.

E suficientă o singură lingură din Tărâțele Integrale de Psyllium de la Organic India pentru a te bucura de aceste supereecte. Adaugă-le în smoothie-uri, în apa cu lămâie sau în băutura ta verde preferată.

Fii activă în protejarea sănătăţii tale și a celor dragi ţie și vei descoperi puterea de a aduce un impact pozitiv atât în viața ta, cât și în jurul tău! Intră în Comunitatea #AdevarataStareDeBine și descoperă beneficiile celor mai renumite plante medicinale ayurvedice, 100% certificate organic, oferite cu iubire și conştiinţă de ORGANIC INDIA.

Pentru detalii, vizitează www.organicindia.ro.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (3)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!