Nu Skin

Cele mai bune vitamine pentru primăvară

Miercuri, 04.04.2018
de Sorina Corneanu

Începutul primăverii este momentul perfect pentru a da organismului un refresh, iar vitaminele, mineralele, sportul și alimentația sănătoasă sunt esențiale după o iarnă lungă. Vitaminele sunt substanțe organice complexe care se găsesc în mod natural în alimente și sunt foarte importante pentru sănătate.

legume si fructe

Iată vitaminele care nu ar trebui să îți lipsească primăvara!

Vitamina D

Vitamina D are câteva funcții esențiale pentru organism. Întărirea sistemului imunitar, absorbția de calciu și dezvoltarea sănătoasă a oaselor sunt doar câteva dintre beneficiile pe care le oferă aceasta. În plus, vitamina D contribuie și la îmbunătățirea stării de spirit și la prevenirea depresiei și anxietății. Frigul din timpul iernii fragilizează oasele, iar vremea posomorâtă și zilele scurte și întunecoase predispun psihicul la tulburări afective sezoniere, depresie, anxietate sau, pur și simplu, proastă dispoziție. Suplimentele cu acizi grași Omega 3, luate împreună cu vitamina D, ajută la îmbunătățirea stării de spirit. Somonul, ouăle, cerealele și laptele sunt cele mai bogate surse alimentare de vitamina D și Omega 3.

Vitamina B12

Deoarece corpul nu poate stoca vitamina B pentru un timp îndelungat, alimentația adecvată și suplimentele cu vitamina B12 sunt obligatorii, mai ales pentru că îți sprijină organismul să producă globule roșii, îți întăresc sistemul imunitar și vindecă anemia. Sursele bogate în vitamina B12 includ lactatele, ouăle, peștele și carnea de pasăre.

Vitamina A

Vitamina A ajută organismul să producă colagen și să repare țesutul deteriorat pe timpul iernii. Pentru că este un antioxidant excelent, vitamina A ajută la protejarea pielii de razele ultraviolete. La început de primăvară, suplimentele cu vitamina A ajută la recăpătarea energiei și previne astenia sau alte boli sezoniere. Broccoli, conopida, ardeiul gras și citricele sunt principalele surse alimentare bogate în vitamina A.

Descoperă beneficiile extraordinare ale vitaminei A!

Vitamina E

Vitamina E asigură buna funcționare a sistemului nervos și ajută la întărirea sistemului imunitar. Deficitul de vitamina E conduce, în timp, potrivit Mayo Clinic, la anemiii severe, probleme musculare, afecțiuni oculare și chiar demență! Sfecta roșie, ficatul, ouăle, migdalele, nucile și salata verde sunt surse extraordinare de vitamina E.

alimente vitamina E

Vitamina B6

Vitamina B6, cunoscută și sub denumirea de piridoxină, este una dintre vitaminele care joacă un rol esențial în menținerea unui metabolism sănătos și în protejarea funcției nervoase sau hepatice. De asemenea, este esențială pentru menținerea sănătății pielii și ochilor. Dacă te simți slăbită și lipsită de energie, ar trebui să întâmpini primăvara cu un supliment de vitamina B6 și o dietă bogată în semințe de floarea-soarelui, carne de pui, carne de vită și avocado.

Vitamina K

Anemia severă și hemoragia recurentă, fără cauze clare, pot fi semne ale deficitului de vitamina K. Legumele cu frunze verzi, fructele cu coajă lemnoasă, pâinea integrală, avocado, zmeura, conopida, morcovii, papaya, bananele, somonul și ouăle sunt surse bogate în vitamina K.

Vitamina C

Pe lângă faptul că vitamina C poate reduce riscul de cancer de piele, aceasta are proprietăți antioxidante puternice și susține sistemul imunitar. După lunile de iarnă, vitamina C ajută pielea să capete elasticitate și o protejează împotriva efectelor negative ale soarelui. Kale, kiwi, căpșunele și ardeii grași sunt surse extraordinare de vitamina C.

La început de primăvară, organismul are nevoie de „întăriri” pentru a acoperi deficitul de vitamine din sezonul rece. Dacă te confrunți cu oboseală, lipsă de enegie, irascibilitate, surmenaj, dureri de cap și amețeală, ia în calcul administrarea unui supliment cu complexul de vitamine B. 

Intră în sezonul cald cu vitalitate! Ultra Vitamina B Complex tablete te ajută să te menții în formă și să te ferești de carențele nutriționale. Ultra Vitamina B Complex include toate cele 8 vitamine B esențiale care au rol important în procesele fiziologice din organism: tiamină (B1), riboflavină (B2), niacină (B3), piridoxină (B6), acid folic (B9), ciancobalamină (B12), acid pantotenic (B5) și biotină (B7).

Ultra Vitamina B Complex este disponibil în farmacii și pe magazinvavianpharma.ro

vitamine si minerale

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.6 (3)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!