Cum putem scăpa de durerile articulare

Redactor Divahair.ro

Odată cu înaintarea în vârstă, durerile articulare apar din ce în ce mai des, în special în perioadele reci ale anului. Însă problemele articulațiilor pot să apară și la persoane mai tinere. De aceea este importantă adoptarea din timp a unui stil de viață sănătos.

Artrita este una dintre principalele cauze care provoacă rigiditate și dureri articulare, însă nu este singurul factor declanșator. Alți vinovați de acest disconfort mai pot fi: spondiloartrita, poliartrita reumatoidă, osteoartrita (artroza), guta, bursita și osteoporoza. Pentru depistarea cauzei exacte este recomandat consultul unui specialist care va pune diagnosticul în urma unor investigații amănunțite, după care va face și o schemă de tratament adecvat.

Pentru a preveni și ameliora durerile articulare, pune în aplicare următoarele recomandări.

durere articulata

Menține o greutate corporală optimă pentru a preveni durerile articulare

Cu cât greutatea corporală este mai mare, cu atât se pune mai multă presiune pe articulații. Iar suprasolicitarea articulațiilor conduce treptat la deteriorarea cartilajului. Obezitatea este unul dintre principalii factori de risc ai osteoartritei la nivelul articulațiilor genunchiului și șoldului.

Luptă împotriva sedentarismului

Pentru a-ți menține articulațiile sănătoase, fă exerciții fizice care îți întăresc mușchii, dar care nu afectează cartilajele în timp. Încearcă activități precum yoga, pilates și înot. Nu uita să faci încălzire înaintea fiecărui antrenament. Mai mult de atât, asigură-te că faci corect fiecare mișcare. Dacă nu reușești singur acest lucru, apelează la ajutorul instructorului pentru a-ți corecta posturile.

Adoptă o alimentație variată

Durerile articulare pot fi ameliorate considerabil dacă adopți o alimentație variată. Nu numai că vei reuși să previi acumularea kilogramelor nedorite, dar îi vei asigura corpului substanțele nutritive de care are nevoie. Din meniul tău nu ar trebui să lipsească fructele, legumele, leguminoasele (fasole, mazăre, năut, soia), lactatele, ouăle, carnea slabă (pui, curcan, vită), pește și nuci.

Apelează la ajutorul suplimentelor alimentare pentru dureri articulare

Ia suplimente alimentare recomandate pentru menținerea sănătății sistemului osteoarticular. Acestea sunt recomandate în special persoanelor care își solicită intens articulațiile în caz de activitate fizică intensă, obezitate ori înaintare în vârstă. Spre exemplu, Fleximobil Aktiv, disponibil pe Remediumfarm.ro, este indicat pentru buna funcționare a articulațiilor (șold, genunchi, gleznă, coloană, umăr, mână). De asemenea, este recomandat în cazul suprasolicitării mecanice a articulațiilor (muncă fizică solicitantă, sport de performanță, obezitate), dar și pentru recuperarea articulară dupa traumatismele aparatului locomotor.

La îmbunătățirea structurii și mobilității articulare contribuie și MSM Secom. Produsul reduce inflamațiile și durerile osteoarticulare, stimulând și refacerea țesuturilor. Suplimentul este recomandat pentru reducerea durerilor osteoarticulare și musculare (reducerea acțiunii enzimelor COX-2 și 5-LOX și generarea prostaglandinelor PGE2 și a leucotrienei LTB4), îmbunătățirea structurii și mobilității articulare. Mai mult de atât, protejează pereții vasculari, cartilajele, tendoanele, ligamentele, oasele, mucoasa gastrointestinală și a vezicii urinare, a pielii, a părului și a unghiilor (participarea la sinteza sulfatului de glucozamina și a acidului hialuronic, reducerea acțiunii 5-LOX și generarea leucotrienei LTB4).

Aplică comprese reci pe zonele dureroase

O metodă bună de a reduce durerile articulare sunt compresele reci aplicate local. Puse de câteva ori pe zi, compresele au efect antiinflamator. Acestea pot fi aplicate atunci când stai acasă. De altfel, este recomandat repausul articular până la calmarea durerilor

Articolul urmator Patru cele mai bune tehnici pentru a scăpa de gândurile negative

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.