Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

De ce nu este bine să iei prea multe suplimente de calciu

Vineri, 27.01.2017
de Alexa Galgau

Uneori, suplimentele alimentare pot fi mai mult dăunătoare decât benefice, în special când le luăm fără ca medicul să recomande acest lucru. Unul dintre cele mai folosite suplimente din lume este cel de calciu, folosit în special pentru a preveni boli ale sistemului osos, precum osteoporoza. Din păcate, administrarea unei cantități mari de calciu poate declanșa adevărate probleme de sănătate.

Află de ce nu este bine să iei prea multe suplimente de calciu!

capsula cu calciu

Suplimentele de calciu, un pericol pentru sănătate?

Deși medicii ne recomandă să nu luăm suplimente fără să existe o deficiență în organism, în continuare există foarte mulți oameni care iau multe astfel de „ajutoare” pentru corp și ajung, în cele din urmă, să se îmbolnăvească, în loc să își întărească sănătatea. Un bun exemplu este cel al suplimentelor de vitamine solubile în grăsimi, care îmbolnăvesc ficatul dacă sunt luate pe termen lung (de exemplu, vitamina A sau vitamina D).

Un alt exemplu sunt suplimentele de calciu, folosite pentru a întări oasele și a preveni bolile specifice sistemului osos. Atunci când sunt administrate în cantități mari, ele pot cauza probleme cu inima. Se crede că acel calciu în exces poate să pătrundă cumva în plăcile de grăsime din artere, în cazul persoanelor care suferă de ateroscleroză, cauzând o întărire a acestor plăci și o creștere a riscului de a face atac de cord. Un studiu realizat în 2013 sugerează însă că acest risc crescut este valabil numai în cazul bărbaților care iau suplimente de calciu. Deși sunt necesare mai multe studii în acest sens, acest risc trebuie luat în considerare atunci când luăm suplimente de calciu.

Un alt pericol pe care îl prezintă administrarea de suplimente de calciu în exces este formarea calculilor la nivelul rinichilor. Atunci când există prea mult calciu în organism, rinichii nu reușesc să îl filtreze în întregime și el ajunge să se acumuleze la nivelul acestora. „Nisipul” la rinichi poate să evolueze în timp și să se transforme în pietre, care pot varia în dimensiune, de la câțiva milimetri până la câțiva centimetri, în cazurile grave. Eliminarea acestor calculi este extrem de dureroasă, fiind comparabilă cu durerile nașterii. Atunci când calculii sunt prea mari pentru a fi eliminați în mod natural, este nevoie de intervenție chirurgicală.

Suplimentele de calciu pot împiedica absorbția fierului în organism, ceea ce poate fi o reală problemă pentru femei și copii - aceste categorii trebuie să ia suplimente de calciu adesea, însă au și o predispoziție către deficiența de fier. Din fericire, numai studiile realizate pe termen scurt au arătat o astfel de interacțiune între cele două minerale, în vreme ce acelea pe termen lung arată că o cantitate mare de calciu în organism nu afectează semnificativ nivelul de fier. Dacă suplimentele pot avea un efect negativ din acest punct de vedere, studiile arată că laptele nu prezintă astfel de riscuri pentru organism.

suplimente alimentare sub forma de capsula

De cât calciu ai nevoie zilnic?

Cea mai simplă metodă de a preveni efectele negative ale excesului de calciu în organism este să știi exact de cât calciu ai nevoie pentru a fi sănătoasă. Dacă nu îl poți asigura prin alimentație, iar analizele arată că ai o cantitate insuficientă de calciu în organism, atunci va trebui să iei suplimente alimentare. Totodată, o deficiență de vitamina D în organism cauzează și o deficiență de calciu, deoarece această vitamină ajută la asimilarea mineralului în organism. Vitamina D este produsă de corp în momentul expunerii directe la soare și este suficient să stai zilnic câte 20 de minute în razele acestuia (fără cremă cu factor de protecție) pentru a avea nivelul optim în organism.

În ceea ce privește necesarul zilnic de calciu, femeile cu vârste cuprinse între 19 și 50 de ani au nevoie de 1000 mg de calciu pe zi și nu trebuie să depășească 2500 mg pe zi. Femeile peste 50 de ani au nevoie de 1200 mg pe zi și nu trebuie să depășească 2000 mg.

Cele mai bune surse naturale de calciu sunt: produsele lactate, legumele verzi, oasele de sardine la conservă, leguminoasele și cerealele fortificate.

Cel mai sigur este să nu iei suplimente de calciu fără recomandarea medicului, altfel poți avea parte de efecte secundare periculoase, care îți afectează întreg organismul.

Află ce trebuie să faci dacă ai căderi de calciu vara!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!