Nu Skin
YOUNG&BEAUTIFUL
Adevarata Stare de Bine

Ce să faci ca să scapi de senzația de ochi obosiți și nisipoși, apărute în urma folosirii îndelungate a calculatorului

Alina Maria Chirita

Peste 50% dintre persoanele care petrec multe ore pe zi în fața computerului acuză senzație de ochi obosiți și nisipoși. Deși simți un disconfort nu este o afecțiune care afectează sănătatea ochilor pe termen lung.

Există, totuși, câteva simptome de care trebuie să ții cont și, cel mai important, dacă acestea persistă să consulți imediat medicul specialist. Avem câteva sfaturi cu privire la modalitățile prin care poți ameliora acele senzații deranjante.

Tensiunea oculară poate fi provocată de mai mulți factori, însă cea mai frecventă este expunerea prelungită în fața computerului. Mulți oameni clipesc mult mai rar atunci când se concentrează în fața unui ecran, iar lacrimile nu lubrifiază suficient globul ocular, de aici și senzația de "nisip în ochi". Alături de aceste senzații de disconfort pot apărea și durerile de cap sau starea ușoară de amețeală.

Iată ce poți face pentru a scăpa de senzația de ochi obosiți și nisipoși!

Hidratare. Specialiștii te sfătuiesc să ai mereu la îndemână un flacon cu picături artificiale care pot ajuta la ameliorarea uscăciunii ochilor. Astfel poți evita ca ochii să se înroșească sau să înceapă să te doară atunci când clipești. 

Bea apă. Deshidratarea îți afectează întregul organism, inclusiv ochii, iar consumul unei cantități suficiente de apă în fiecare zi este esențial. În medie, o persoană are nevoie de cca. opt pahare cu apă pe zi pentru o hidratare optimă. 

Evită aerul uscat. Trebuie să acorzi atenție și calității aerului din mediul tău de lucru. Asigură-te că aerul condiționat sau ventilatorul nu este îndreptat către tine și fă tot posibilul să nu existe praf în încăperea în care muncești. Totodată, poți crește nivelul de umiditate din cameră cu ajutorul unui aparat special. 

Citește și: 10 lucruri pe care le faci când folosești crema de ochi și care fac mai mult rău decât bine

Ia pauze. Dacă îți aloci câteva minute libere de mai multe ori pe zi nu doar că îți vei ajuta ochii să nu obosească, dar te vei și relaxa. Ridică-te de la birou, plimbă-te puțin și ia o gură de aer proaspăt. În acest fel vei preveni și apariția durerilor de spate sau de gât. 

Clipește mai des. De fiecare dată când clipești, acoperi globul ocular cu un strat lacrimal, menținându-l hidratat. Cercetările arată că, atunci când oamenii privesc drept către ecranul computerului pentru mai mult timp clipesc cu până la de trei ori mai puțin decât în mod normal. Așadar, poți să îți setezi o alarmă pe telefon, din 20 în 20 de minute, prin care să te asiguri că vei clipi timp de zece ori consecutiv, pentru a-ți relaxa mușchii ochilor.

Mănâncă alimente pentru ochi sănătoși. În afară de un prânz sănătos, îți poți face timp și pentru câteva gustări pline de nutrienți, dar și bogate în vitaminele A,C și E, precum morcovii, ardeiul gras sau spanac. 

Orele de somn. Privarea de somn poate provoca dilatarea vaselor de sânge din ochi, ceea ce duce la iritații și oboseală resimțită pe parcursul zilei. Un program normal de somn, cu minim 7 ore pe noapte, te va ajuta să scapi de acele senzații neplăcute. Totodată, încearcă să eviți să privești ecranul telefonului sau a televizorului înainte de culcare. 

Configurarea potrivită. Oboseala ochilor cauzată de folosirea îndelungată a computerelor fi indusă de mai mulți factori, precum imagini și fonturi mici și lumini pâlpâitoare. Poți încerca ajustări simple, cum ar fi mărirea pixelilor și a dimensiunii fontului pe computer sau modernizarea desktopului pe un ecran LCD cu ecran plat mai mare, ideal cu o dimensiune diagonală de 50 de centimetri. 

Poziția ecranului. Poziția și unghiul ecranului pot modifica focalizarea ochilor atunci când privești către acesta. Prin urmare, poate crește oboseala ochilor dacă așezi monitorul într-un unghi incorect. Pentru o configurare ideală, încearcă să păstrezi o distanță mai mare de 40 de centimetri între ochi și ecran. 

Lumina. Nu doar luminozitatea ecranului, ci și a mediului de lucru îți pot afecta sănătatea ochilor. Pentru a evita acest lucru, ecranul ar trebui să fie orientat departe de ferestre sau surse de lumină naturală. În plus, lumina albastră provenită de la ecranul computerului folosește lungimi de undă mai scurte decât lumina roșie sau portocalie, ceea ce înseamnă că emite energie mai mare și provoacă tensiunea mușchilor ochilor. Poți modifica aceste setări trecând la modul nocturn. 

https://www.istockphoto.com/photo/depressed-businesswoman-rubbing-eyes-in-office-gm956414812-261137972

Surse articol: LifeHack / Healthline / Allaboutvision

Surse foto: istock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!