Nu Skin

Câtă pâine ai voie să mănânci pe zi ca să slăbeşti

Marţi, 18.04.2017
de Violeta Ieremie

Dieta reprezintă cel mai sensibil subiect, când vine vorba de ... complexe. Ai întors această temă pe toate fețele, în discuțiile cu prietenele tale, însă concluzia a fost, inevitabil, aceeași: factorul care declanșează îngrășarea este ce, cum și cât mâncăm.

Un aliment care ne poate sabota este pâinea, mai bine zis cantitatea de pâine pe care o mâncăm pe zi, cunoscută fiind pentru conținutul consistent de carbohidrați.

slabeste cu carbohidrati putini

Specialiştii în nutriţie spun că putem începe bătălia împotriva kilogramelor prin a reduce cantitatea de carbohidraţi. Pe lângă proteine şi grăsimi, aceştia constituie unul dintre macronutrimentele pe care trebuie să le consumăm, pentru a ne menţine sănătatea la un nivel optim.

Carbohidraţii sunt vitali pentru a avea energie şi pentru ca procesele din corp să se desfăşoare corespunzător.Reprezintă, totodată, o sursă de energie pentru creier, ficat şi muşchi, iar lipsa lor poate duce la dureri de cap, confuzie, oboseală cronică, potrivit lui Donald K. Layman, profesor de nutriţie umană din cadrul Universităţii din Illinois (Statele Unite ale Americii).

Aşadar, dacă ne dorim să slăbim şi ne propunem să tăiem de tot din meniu pâinea, ar trebui să ne reconsiderăm decizia.

Nu pâinea pe care o includem în meniu ne face probleme cu kilogramele, ci cantitatea. Recomandarea specialiştilor este de a consuma pe zi 130 de grame de carbohidraţi. Având în vedere că o felie de pâine albă conține 13,6 grame de carbohidrați,  asta înseamnă că, pentru a ne menţine forma fizică dorită şi pentru ca organismul nostru să aibă parte de energia necesară ca să funcţioneze bine, putem consuma cam 9 felii de pâine o dată la 24 de ore. Este cantitatea care ne ajută creierul şi ficatul să lucreze pentru sănătatea noastră.

dieta carbohidrati putini

Pe de altă parte, în afară de pâine, mai sunt şi alte surse de unde putem lua carbohidraţii necesari pentru a avea energie. În acest fel, putem alege să mâncăm mai puţine felii de pâine şi să adăugăm în meniul alimentar cereale integrale, ca, de exemplu, orz, hrişcă, quinoa şi ovăz, orez brun, paste din grâu integral, fasole, linte, cartofi, porumb, pere, cireşe, fructe uscate, banane, mere.

Fiecare aliment are rolul său în organism, însă trebuie să avem un echilibru şi să fim atente atunci când mâncăm. 

De asemenea, un aspect important de reţinut este şi faptul că e mai bine să împărţim cantitatea de 130 de grame de carbohidraţi pentru toată ziua. Astfel, organsimul nostru nu va avea tendinţa de a depozita ceea ce mâncăm. Specialiştii recomandă să consumăm aproximativ 40 de grame carbohidraţi la fiecare masă, adică 3 felii de pâine.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.5 (12)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!