Nu Skin

Cum să slăbești și să reduci colesterolul cu dieta TLC

Miercuri, 27.09.2017
de Diana Coteanu

Te-ai hotărât să slăbești câteva kilograme, iar analizele tale indică un nivel crescut al colesterolului? Nu-ți face prea multe griji, doarece există numeroase metode prin care poți rezolva aceste lucruri.

Dieta TLC (Therapeutic Lifestyle Changes) a fost gândită de o echipă de specialiști americani de la Institutul Național de Sănătate, în colaborare cu Asociația Americană a Inimii. Acest regim se bazează pe reducerea grăsimilor saturate, ce se regăsesc de obicei în carnea grasă, prăjeli sau lactate grase.

O altă cerință a dietei este consumul de alimente bogate în fibre, care ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge. Dieta TLC ocupă locul 4 în topul celor mai bune 38 de diete din lume. Scopul acesteia este de a elimina colesterolul rău (LDL) într-un mod natural și sănătos, fără să îți impui restricții draconice, astfel încât regimul alimentar să poată fi urmat fără probleme și să devină pe parcurs un stil de viață. Se urmărește reducerea nivelului colesterolului cu 10% în șase săptămâni.

Cum funcționează dieta TLC

Începe prin a-ți stabili numărul de calorii consumate zilnic, în funcție de obiectivul pe care vrei să-l atingi. Astfel, iată câte calorii trebuie să consumi zilnic când urmezi dieta TLC.

femeie care a slabit

Pentru slăbit - 1.200 de calorii zilnic la femei și 1.600 la bărbați.

Pentru reducerea nivelului de colesterol LDL (colesterol rău) - 1.800 de calorii la femei și 2.500 la bărbați.

În fiecare dintre cazuri, este important să limitezi numărul de grăsimi din totalul caloriilor consumate în fiecare zi, iar pe cel de colesterol să îl menți sub 200 de miligrame. În cazul în care, după șase săptămâni de dietă, indicele colesterolului LDL nu a scăzut cu 8-10%, consumă mai multe alimente cu fibre vegetale.

Dieta TLC presupune consumul de fructe, legume, cereale integrale, produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi, pește, carne de pui bio și carne de vită slabă. De asemenea, pentru introducerea fibrelor vegetale în alimentație, consumă ulei de măsline sau de soia și steroli din plante care blochează absorbția colesterolului în sânge, ce se găsesc în grâu germinat, fistic crud sau semințe de susan.

Cum arată un plan de masă în dieta TLC

Mic-dejun: Cafea fără zahăr, terci de ovăz cu mere/piure de banane/două felii de pepene galben/un ou fiert tare.

Prânz: Supă de legume cu sau fără carne cu sandviș cu curcan/vită, legume și pâine integrală/100 de grame de paste integrale cu legume, cu o salată de crudități și o ceașcă de ceai neîndulcit.

Cină: orez fiert cu broccoli fiert/supă de legume/o portocală cu 10 căpșuni/un iaurt degresat.

Gustări: popcorn copt în ulei de rapită/o ceașcă de fructe în compot/o mână de fistic crud.

plan alimentar cu centimetru

Cât de mult vei slăbi cu dieta TLC

Dieta TLC a fost creată pentru a reduce colesteroul, nu pentru slăbit. Nu oferă rezultate peste noapte, ci necesită timp și răbdare. Cu toate acestea, specialiștii susțin că urmarea unei diete low-fat ne poate scăpa în timp și de kilogramele nedorite. 

Dieta TLC este ideală pentru reducerea nivelului colesterolului rău din organism, iar slăbirea se produce în timp. Este foarte important să știi că nu trebuie să îți impui restricții alimentare stricte și că orice produs pe care îl consumi poate avea gust bun în funcție de cum îl prepari. Sunt de preferat alimentele preparate la aburi, fierte, coapte, la grătar sau poșate.

Cum poate fi urmată dieta TLC

Depinde de tine cât de multă voință ai pentru a urma această dietă. Pentru a avea rezultate bune, asigură-te că nu vei consuma mai mult de 7% grăsimi saturate în fiecare zi și nu vei depăși 200 de miligrame de colesterol. 

mancare sanatoasa sau mancare nesanatoasa

Trebuie să fii foarte organizată, mai ales în privința meselor, și să iei în considerare faptul că, dacă ește fumătoare, ar fi bine să renunți la acest obicei. Nici consumul de alcool nu este indicat. Consumul excesiv de alcool duce la creșterea trigliceridelor, grăsimi asociate cu apariția diabetului și a bolilor cardiovasculare.

Care este rolul sportului în dieta TLC

Dieta TLC poate fi urmată de oricine, deoarece nu exclude anumite alimente care conțin substanțe nutritive esențiale. Rezervă-ți zilnic 30 de minute pentru activitate fizică precum jogging, înot, antrenament la sală, baschet etc. Sportul reduce riscul apariției bolilor de inimă și a diabetului și crește nivelul de energie din organism.

VEZI ȘI: Cum se prepară sucul de orz care te scapă de bolile cardiovasculare

Surse foto: Pixabay, iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!