Nu Skin
Adevarata Stare de Bine
Optezi sa Impresionezi

Dieta pentru colesterol: alimente recomandate

Tatiana Stefan
Hipercolesterolemia este una dintre cele mai raspandite boli la momentul actual si a fost dovedit faptul ca nivelul ridicat de colesterol in sange este cauza directa a aparitiei afectiunilor cardiovasculare, prin urmare, daca si tu te confrunti cu aceasta problema, trebuie sa inveti cum sa te mentii in forma si ce dieta pentru colesterol sa adopti ca sa ai un nivel de colesterol in limite normale.
 

  

Care sunt cauzele cresterii nivelului de colesterol din sange

Hipercolesteromia este o boala care afecteaza persoanele adulte, cu varste cuprinse intre 35 si 64 de ani, iar aproape 20% dintre acestea au 250 mg/dl de colesterol, ceea ce inseamna ca nivelul de colesterol din sange este foarte mare, iar 58% au nivelul de colesterol 200mg/dl.

Cauzele aparitiei acestei afectiuni sunt de natura fie genetica, atunci cand corpul fabrica mai mult colesterol decat este nevoie, fie reprezentate de obiceiuri alimentare nesanatoase (o dieta bogata in grasmi saturate, zahar, si saraca in fructe si legume), obezitate sau diabet, consum de tutun si sedentarism.

Ce alimente trebuie sa consumi pentru a scadea nivelul de colesterol 

O dieta pentru colesterol este echilibrata si se bazeaza in special pe fructe si legume, alimente sarace in calorii, care te vor ajuta sa mentii colesterolul la un nivel normal.

Prin urmare, iata ce alimente trebuie sa incluzi in alimentatia zilnica!

1. Fulgii de ovaz trebuie sa fie nelipsiti, deoarece te ajuta sa reduci colesterolul din sange. Contin grasimi nesaturate, acizi grasi, acid linoleic, fibre, lecitina si avenasterol, substante al caror efect de a reduce colesterolul plasmatic a fost dovedit. In plus, avenosterolul, care este un fitosterol,  are capacitatea de a diminua absorbtia colesterolului in intestin, la fel ca si lecitina. Poti manca la micul dejun fulgi de ovaz cu fructe, lapte sau cu iaurt. De asemenea, poti folosi fulgii de ovaz pentru a oferi consistenta cremelor si supelor de legume.

2. Fulgii de orz trebuie inclusi in dieta pentru colesterol deoarce contin fibre solubile, betagluten - substanta care si-a demonstrat beneficiile asupa reducerii colesterolului.  

3. Legume. Unele substante fitochimice sunt implicate direct in reducerea colesterolului si previn formarea ateromului, care degenereaza in afectiuni cardiovasculare. In plus, legumele contin si lecitina, care favorizeaza transportul colesterolului in sange, reducand riscul de acumulare a colesterolului in peretii arterelor. Poti sa consumi legume in salate, supe, creme, sub forma de pate vegetal sau pe post de garnitura la carne sau peste.

4. Nucile sunt benefice pentru a scadea nivelul colesterolului, deoarece contin acid alfa-linoleic, pe care organismul il transforma in acizi grasi omega 3, si fitosterol, ambii recunoscuti pentru proprietatile benefice asupra reducerii colesterolului. Specialistii recomanda sa consumi un pumn de nuci pe zi, pe care le poti incorpora in salate, in orez, paste sau pe care poti sa le mananci cu iaurt.

5. Si uleiurile vegetale sunt recomandate in dieta pentru colesterol, deoarece sunt bogate in grasimi monosaturate, vitamina E, fitosteroli. Asadar, ca sa fii in forma mereu si sa ai o stare de sanate buna utilizeaza ulei de masline extra virgin ca dressing pentru salate.

6. Soia este un aliment pe care trebuie sa-l adopti in dieta pentru colesterol deoarece contine acid linoleic, oleic, lecitina si izoflavoni, recunoscuti ca fiind eficienti in scaderea colesterolului. Izoflavonii exercita o actiune de inhibare si au efect antioxidant asupra lipoproteinelor de inalta densitate, care ajuta la diminuarea colesterolului plasmatic. Asadar, pregateste soia conform instructiunilor de pe ambalaj si opteaza pentru snitel, tofu, supe sau creme.

7. Peste. Pestele alb contine aproximativ 10 grame de acizi grasi polisaturati omega 3, recunoscuti pentru capacitatea de a reduce trigliceridele plamatice si, in plus, maresc vasodilatatia arteriala si reduc riscul de tromboze si de hipertensiune arteriala. Aceste efecte previn bolile cardiovasculare, dar nivelurile de LDL colesterol si HDL colesterol depind de pacient si de nivelul initial de colesterol. Potrivit expertilor in nutritie, este indicat sa consumi peste de doua-trei ori pe saptamana, 140 de grame per portie. De asemenea, poti include in meniul tau sardine, hamsii, ton, somon sau macrou.

Ca sa fii sanatoasa si sa iti mentii nivelul de colesterol din sange in limite normale include in dieta pentru colesterol alimente sarace in calorii, dar si numeroase legume si fructe.

 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3 (3)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!