Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Dieta Ornish te ajută să slăbești și are grijă de inima ta

Marţi, 10.10.2017
de Sorina Corneanu

Dean Ornish, președinte și fondator al Institutului de Cercetare în Medicină Preventivă din Sausalito, California, a fost considerat un revoluționar, la începutul anilor '90, când a sugerat că o dietă preponderent vegetariană poate ameliora și chiar trata bolile de inimă. În plus, Ornish și echipa sa de cercetare au susținut că o dietă preponderent vegetariană, împreună cu exerciții fizice regulate, ar putea reduce considerabil stresul și ar ajuta la pierderea în greutate a celor care nu au găsit încă soluția perfectă.

Popularitatea dietei provine din faptul că se bazează pe dovezi. De exemplu, un studiu a arătat că, după cinci ani, participanții la experimentul Ornish au pierdut, în medie, 24 de kilograme, fără alte eforturi. Cu toate acestea, oamenilor le este greu să renunțe la consumul de carne și ouă, grăbindu-se să creadă că nu mai sunt alte alimente la fel de bogate în proteine. 

fructe si legume

Ce presupune dieta Ornish

Mănâncă legume și fructe, în cantitatea de care ai nevoie, până când simți că te-ai săturat. Nu există restricții! Dacă nu poți renunța la produsele lactate, alege-le pe cele cu conținut redus de grăsimi sau fără grăsimi. Doar 10% din calorii ar trebui să provină din grăsimi. Evită carnea, uleiurile, avocado, măslinele, nucile, semințele, laptele integral și zahărul.

Susține dieta cu exerciții fizice zilnice! Dieta Ornish ajută la pierderea sănătoasă în greutate și la menținerea sănătății inimii, deoarece implică un consum redus de calorii și grăsimi. De asemenea, dieta promovează mersul pe jos și exercițiile yoga, pentru o mai bună gestionare a stresului, furiei și senzației de gol în stomac, măcar în prima săptămână de regim.

Exemplu de meniu în cadrul dietei Ornish

La micul dejun: cereale integrale cu iaurt fără grăsime și un suc natural de portocale.
La prânz: cartofi copți umpluți cu brânză fără grăsime și spanac sau broccoli/o salată cu legume proaspete, alături de o porție de cartofi fierți.
La cină te poți bucura de o porție de paste cu roșii sau legume grill și un desert bazat pe câte fructe dorești. 
Evită cafeaua și alcoolul, consumă apă plată, sucuri naturale și ceaiuri.

Poți consuma până la două cești de ceai verde pe zi, recunoscut pentru concentrația sa crescută de antioxidanți, care favorizează protecția celulară și îmbunătățesc sănătatea cardiovasculară. Ceaiul negru și cafeaua conțin, de asemenea, acești antioxidanți și alți compuși bioactivi care oferă beneficii pentru inimă și circulație.

Descoperă o rețetă delicioasă de lasagna vegetariană!

Cum poți să slăbești și să previi bolile cardiace cu dieta Ornish 

Recurgând la dieta Ornish, vei acumula necesarul de fibre și vei reduce considerabil cantitatea de zahăr, prevenind diabetul zaharat și bolile de inimă. În plus, pentru că dieta Ornish este bogată în alimente care conțin minerale esențiale, aceasta ajută la întărirea oaselor și la prevenirea osteoporozei. Exercițiile fizice, care fac parte din planul dietei, îmbunătățesc circulația și previn bolile cardiovasculare.

Singura contraindicație revine copiilor, adolescenților și femeilor însărcinate, pentru că dieta Ornish presupune un aport redus de vitamina B 12.

Potrivit Ornish Lifestyle Medicine, marele avantaj al dietei este acela că înglobează alimentele bogate în carbohidrați buni, grăsimi de calitate și proteine sănătoase, care conțin cel puțin 100.000 de substanțe cu proprietăti anticancer și antiîmbătranire. Conform unei analize publicate în American Journal of Public Health, în 2010, aproximativ 1.300 de persoane care au urmat dieta Ornish au reușit să își reducă masa corporală și au observat o ameliorare a simptomelor date de afecțiunile cardiace, după numai un an.

Ornish și echipa sa de cercetători au fost primii care au demonstrat că bolile de inimă pot fi tratate, fără medicamente sau intervenții chirurgicale, prin schimbări în alimentație și în stilul de viată.

Totodată, într-un studiu realizat pe 48 de pacienți cu boli cardiace, publicat în 1990 în The Lancet, s-a demonstrat că dieta Ornish aduce beneficii majore stării de sănătate, prin scăderea nivelului colesterolului, reducerea tensiunii arteriale și a masei corporale. 

Pentru că dieta Ornish presupune o schimbare destul de mare de alimenție, ar trebui să faci lucrurile treptat. Renunță câte puțin la vechile obiceiuri, până când, în decursul unei luni, vei ajunge să elimini complet carnea și alte alimente nesănătoase. Dacă te simți nesigură sau nu te poți organiza, cere sfatul unui nutriționist. Regula dietei Ornish e cât se poate de firească: mâncare sănătoasă... pentru o viață sănătoasă! 

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!