Ce sa faci sa nu mai mananci de stres sau de plictiseala

Redactor Alexa Galgau

Te-ai intrebat vreodata de cate ori mananci de foame si de cate ori o faci fara ca macar sa iti ceara organismul? Poate ca o sa ti se pare ca suna destul de ridicol, dar nu putine sunt cazurile de persoane care mananca foarte mult din lipsa de ocupatie sau pentru ca au o viata haotica si sunt foarte stresate. Mancarea vine ca o mica evadare in momentele dificile si are darul de a te binedispune pe moment. Buna dispozitie nu dureaza mult, insa, deoarece cu cat pui mai multe kilograme pe tine, cu atat vei fi mai stresata si nu ar fi de mirare sa te refugiezi tot in mancatul necontrolat, intrand astfel intr-un cerc vicios.

Hrana nu trebuie sa fie un viciu, ci o placere si o necesitate. Asadar, iti oferim cateva sfaturi care sa te ajute sa nu mai mananci de stres sau de plictiseala!

Ce sa faci sa nu mai mananci cand ai pofte nejustificate

De cate ori iti spui "Parca mi-ar fi pofta de..." si ajungi sa mananci o punga intreaga de chipsuri sau mai multe felii de tort decat ar trebui? Si mai familiar este scenariul in care o persoana se duce in fata frigiderului, il deschide, il analizeaza indelung si apoi se decide sa si manance ceva, chiar daca abia a servit masa cu o ora in urma. Cat despre perioadele de stres, nici nu mai este nevoie sa spunem prea multe, pentru ca una dintre cele mai populare consolari este devorarea bunatatilor. De cate ori nu am vazut in filme personaje mancand tone de ciocolata si inghetata dupa o despartire?

Aceste obiceiuri sunt complet nesanatoase pe termen lung si te vor impiedica sa arati bine, chiar daca in rest faci eforturi pentru a-ti mentine greutatea. O suta de calorii acum, o suta de calorii peste o ora si tot asa - la sfarsitul zilei, daca tragi linie, constati ca ai mancat enorm si nici macar nu ti-a fost foame. 

Iata cateva idei ca sa nu cazi in aceasta capcana si sa nu mai mananci cand esti stresata sau plictisita!

1. Atunci cand ai o problema si esti stresata, esti si constienta ca mancatul este doar o forma de evadare, la fel cum pentru altii este alcoolul, de exemplu. In acele momente dificile, in loc sa golesti frigiderul de bunatati sau sa dai o tura pana la cea mai apropiata cofetarie, asaza-te la birou si fa-ti o lista cu posibile solutii la problema ta, oricare ar fi ea. In loc sa iti cauti distrageri de la ea, focuseaza-te pe ea si intreaba-te "Ce simt de fapt?", "Ce as vrea sa se schimbe?". Intr-adevar, este putina psihoterapie la mijloc, dar problemele nu dispar cu o bataie din palme si o felie de cheesecake. 

2. Cea mai buna solutie pentru a evita mancatul excesiv este sa gandesti pe termen lung. Va trebui sa devii mult mai constienta de pericolele junk food-ului si ale dulciurilor. Si da, chiar daca vei ajunge sa te temi de diverse boli, tot este mai bine decat sa te lupti cu ele. De asemenea, este de la sine inteles ca pentru femei este foarte eficient sa se gandeasca la silueta. Din cand in cand, iti poti face orice pofta, dar atunci cand cazi intr-o patima a mancatului, sanatatea si silueta iti sunt puse in pericol. 

3. Limiteaza consumul de zahar. Acesta creeaza dependenta si ajungi sa ravnesti tot mai mult, exact ca in cazul oricarui drog. Daca nu trece o zi fara sa mananci ceva dulce, la deserturi vei apela si atunci cand esti stresata sau plictisita. Ele iti dau o stare de bine pentru putin timp, dupa care are loc o scadere brusca a glicemiei si simti iar nevoia de dulce.

Afla de AICI cum sa mananci mai putin zahar!

4. Bea ceaiuri sau fa-ti un smoothie in loc sa devorezi o felie de tort. Chiar daca iti faci un suc de fructe destul de consistent, tot nu se compara din punct de vedere caloric cu tortul. Cat despre ceaiuri, alege-l pe cel preferat si indulceste-l cu miere. Ambele variante sunt mult mai bune decat mancatul de alimente nesanatoase. In plus, cu cat bei mai multe lichide, cu atat te vei simti mai satula si nu prea te vei mai gandi la gustari.

5. Iata o solutie evidenta pentru mancatul din plictiseala: in momentul cand te ridici sa te duci la frigider, gaseste-ti pur si simplu o ocupatie care stii ca te acapareaza. Citeste-ti mailurile, verifica Facebook-ul sau suna o prietena si stai la taclale cu orele. Ideea este sa nu mai cedezi acestui obicei, ci sa il constientizezi si sa il inlaturi.  

6. Fii mai blanda cu tine insati. De multe ori, esti atat de stresata tocmai pentru ca reactionezi prea puternic la situatiile neplacute. In plus, probabil ca te simti vinovata si te acuzi de diverse lucruri, fiind mult mai aspra cu tine insati decat cu altii. Relaxeaza-te si accepta ca toata lumea greseste. Cu cat vei fi mai senina, cu atat vei simti nevoia mai putin sa mananci ca sa te inveselesti. 

Asadar, ca sa nu mai mananci cand esti plictisita sau stresata, nu exista vreun tratament-minune, ci cheia este propria ta vointa si constientizarea problemei din timp.  

Articolul urmator Ce alimente să mănânci și ce să nu mănânci, de fel, pentru binele tău

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.3 (3)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.