Nu Skin

Dieta flexitariana: O cura flexibila, bazata pe fructe si legume

Andreea Gluh, redactor

A venit vara si incerci sa arati senzational? Ai incercat mai multe diete si fie nu au dat rezultate, fie erau prea costisitoare? A venit momentul sa iti reindrepti atentia catre alimentele de baza. Astazi, iti vom povesti despre dieta flexitariana. Afla si tu ce presupune aceasta si ce beneficii are pentru silueta si nu numai!

  

Dieta flexitariana, prietena celor care tin la sanatate si la silueta

Denumirea dietei provine din alaturarea a doi termeni: flexibil si vegetarian. Dupa cum probabil ca deja ti-ai dat seama, acest tip de cura de slabire este destul de permisiv: in cea mai mare parte a timpului, este indicat sa consumi fructe, legume, lactate, oua si soia, insa atunci cand o portie de carne iti face cu ochiul, te poti lasa in voia poftelor culinare, servind-o alaturi de o salata, in stilul clasic.

Daca vrei sa tii aceasta dieta, trebuie sa stii ca din meniul tau zilnic vor face parte cele cinci clase de alimente:

- inlocuitorii carnii: soia, fasole, linte, mazare, nuci, seminte si oua;

- fructele si legumele;

- cerealele integrale;

- lactatele;

- indulcitorii naturali si condimentele: siropul de agave, ierburile si mirodeniile.

Regimul tinut se bazeaza pe logaritmul 3-4-5: la micul dejun se consuma 300 de calorii, la pranz, 400 de calorii, iar la cina, 500 de calorii. Fiecare dintre cele doua gustari trebuie sa aiba aproximativ 150 de calorii, asadar adauga inca 300 de calorii la cele 1200 enumerate inainte.

Pe langa faptul ca dieta flexitariana te ajuta sa pierzi kilograme bune in mai putin de doua luni, ea are beneficii si pentru sistemul vascular , protejandu-te de hipertensiune, hipercolesterolemie si tahicardie. 

Iata ce cantitati de carbohidrati, proteine, fibre, alte nutrimente si substante ar trebui sa consumi zilnic:

- grasimi: 20-35%;

- proteine: 15%;

- carbohidrati: aproximativ 50%;

- fibre din cereale integrale, fructe si legume: circa 30 gr;

- potasiu din banane, papaya, spanac si linte: 1200-4700 mg;

- vitamina B12 din oua, iaurt si peste: circa 3 mcg;

- vitamina D din somon: 15-20 mcg;

- sare: 1500-2300 mg.

  

Nu in ultimul rand, nu trebuie sa uiti de sport . O jumatate de ora de miscare pe zi te va ajuta sa te mentii in forma si sa iti pastrezi sanatatea sistemului cardiovascular, dar si atitudinea pozitiva.

Incearca si tu dieta flexitariana, pentru ca aceasta reprezinta un mod convenabil de a slabi, atat din punct de vedere financiar, cat si culinar.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.6 (3)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!