Dieta japoneza cu orez si peste

Dieta japoneza cu orez si peste

Adelina Ion

Japonezii se bucura de o sanatate de fier, nu au probleme cu kilogramele in plus si bat orice record in materie de longevitate. Unul dintre elementele-cheie ale acestei vitalitati este alimentatia sanatoasa, foarte echilibrata si bogata in nutrienti. Dieta japoneza contine preponderent peste si fructe de mare, orez, legume si alte vegetale precum alge marine, fructe, soia si ceai verde.

Afla in cele ce urmeaza care sunt obiceiurile culinare ale japonezilor si in ce consta dieta japoneza cu orez si peste.

Dieta japoneza se bazeaza pe obiceiuri alimentare sanatoase

Dieta japonezilor este mai sanatoasa decat cea occidentala, ca urmare a faptului ca procentul de grasimi animale si proteine este foarte scazut. Cat despre obiceiurile alimentare ale acestora, si la acest capitol, japonezii sunt foarte intelepti. Ei nu combina alimentele intre ele si consuma mancarea in portii mici, ceea ce permite o digestie mai buna. Spre exemplu, ei nu vor manca niciodata orez cu carne. Japonezii consuma putina carne rosie, lucru care-i fereste de boli cardiovasculare.

Dieta japoneza privilegiaza produsele de sezon si mancarea nepreparata termic. De asemenea, produsele fainoase sunt inlocuite de orez, supa miso, o bucata de peste, fructe, legume si cateva alge. Produsele de patiserie si prajiturile sunt pe baza de orez sau pasta de fasole, iar zaharul lipseste cu desavarsire din alimentatia lor. Bautura care insoteste masa japonezilor este ceaiul verde, o sursa bogata de antioxidanti, care protejeaza organismul de efectele daunatoare ale radicalilor liberi.

Dieta japoneza, varianta 1

Dieta japoneza te ajuta sa pierzi 2 kg pe saptamana, este usor de urmat si, in plus, nu te vei confrunta cu carente nutritionale. Astfel incat poate fi urmata pe termen lung fara sa produca prejudicii organismului.

Iata in ce consta dieta japoneza:

Mic-dejun: o felie de paine de secara, branza, supa miso, o portocala si o ceasca de ceai verde.

Pranz: un bol de ciuperci, o portie de sushi (peste crud cu orez) cu sos de soia si sos wasabi, un mar, o ceasca de ceai verde.

Cina:
sashimi (peste crud, asezonat cu zeama de lamaie, ardei iute, usturoi) cu sos de soia si sos wasabi, un bol de orez brun, un castravete mare, o portocala, o ceasca de ceai verde.
  
Meniul zilnic este acelasi, dar poti varia modul in care le pregatesti. Spre exemplu, daca nu vrei sa mananci mai multe zile la rand sushi sau sashimi, poti opta pentru pestele la abur sau la gratar. In loc de bolul de ciuperci sugerat, poti manca o salata ori o supa de legume sau de alge marine. De asemenea, poti inlocui merele si portocalele cu orice fel de fruct.

Dieta japoneza, varianta 2

Dieta japoneza are si o a doua varianta, ceva mai stricta, care dureaza doar trei zile, timp in care poti scapa de un kg:
  
In prima zi, consuma orez. Cantareste 250 de grame orez, apoi fierbe-l la foc mic 20 de minute, fara a adauga sare. Dupa ce s-a racit, asezoneaza-l cu zeama de lamaie si, eventual, cu mar ras sau imparte-l in trei portii, pe care le vei consuma la cele trei mese principale.

A doua zi, consuma peste fiert sau la gratar (500-700 grame), asezonat cu zeama de lamaie si condimente. Poti alege intre somn, ton, macrou, sardine si hering.
  
A treia zi, consuma legume. Ca si in prima zi din dieta japoneza, mananca, de-a lungul zilei, 250 de grame orez fiert impartit in trei mese. In plus, adauga legume crude in salata sau preparate la abur.

Pentru rezultate optime, bea cate doua-trei cesti de ceai verde zilnic.

Ce parere ai despre dieta japoneza? Te-ai incumeta sa o urmezi?

Articolul urmator
Dr Mihail Pautov te învață: ce să NU faci dacă vrei să slăbești
Dr Mihail Pautov te învață: ce să NU faci dacă vrei să slăbești
Ce fel de dieta ti se potriveste?
Incepe quiz
Ce fel de dieta ti se potriveste?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.4 (14)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.