Nu Skin

Carbohidrati buni pe care sa ii incluzi in dieta

Alexa Galgau

Intr-o dieta de slabire, carbohidratii trebuie evitati cu orice pret. Adevarat sau fals? Ei bine, chiar daca aceasta este conceptia generala, afla ca este cat se poate de gresita. Aceasta din cauza ca nu poti sa pui in aceeasi oala toti carbohidratii. Exact ca si in cazul grasimilor, exista unii buni si unii rai. De exemplu, fructele, legumele si granele sunt tot carbohidrati.

Ti-am captat atentia? Atunci citeste mai multe despre carbohidratii buni pe care trebuie sa ii incluzi in dieta!

Carbohidratii buni te ajuta sa slabesti

Cand spui "carbohidrati", la ce te gandesti de fapt? Cei mai multi oameni isi imagineaza paste, paine, gogosi, produse de patiserie, cereale procesate sau diverse snacksuri. Insa, dupa cum am spus, exista si acei carbohidrati care nu numai ca te mentin sanatoasa, dar te ajuta si in dieta. Este vorba despre carbohidratii complecsi, in a caror compozitie intra o cantitate considerabila de fibre. 

Ai doua avantaje principale ale fibrelor de care trebuie sa tii cont:

1. Nu sunt digerabile, ceea ce inseamna ca iti pun sistemul digestiv "la munca" si raman in organism mai mult timp.

2. Nu au calorii, dar dau consistenta mesei, mentinandu-te satula si energica foarte multe ore. De aceea, preparatele cu grau integral, fructe de padure sau cu multe legume sunt atat de satisfacatoare in cantitati mici. 

Acestea fiind spuse, iti prezentam doar cateva alimente care se incadreaza in categoria carbohidratilor buni, pe care sa le incluzi neaparat in dieta.

1. Quinoa

Quinoa este un produs care se apropie de perfectiune. Nu numai ca are 5 grame de fibre la 100g de produs, dar este recunoscuta si pentru faptul ca este o sursa excelenta de proteine, in special pentru cei care au adoptat un regim vegetarian. Mai exact, contine 8 grame de proteine la 100g. Mai mult, quinoa are in compozitie toti cei noua aminoacizi esentiali si, ca bonus, are si antioxidanti care lupta impotriva cancerului si nu numai.

Descopera aici cateva retete delicioase cu quinoa!

2. Popcorn

Cand te apuci sa mananci sanatos, cu siguranta nu iti trece prin minte ca popcornul ar fi o idee buna de gustare. Ei bine, de fapt chiar este, atata timp cat alegi varianta simpla, nesarata si fara arome sau adaosuri dulci.  Trei maini de popcorn, adica o portie generoasa pentru o gustare, contin doar 93 de calorii si 3 grame de fibre. Atunci cand mananci ceva, conteaza foarte mult si volumul, in special din punct de vedere psihologic. Creierul tau va percepe ca mananci o cantitate mare de hrana si te vei satura chiar daca aportul caloric este unul mic. 

3. Leguminoase

La fel ca si quinoa, leguminoasele sunt o buna sursa de fibre si proteine vegetale. 60g de fasole rosie contin 11g de fibre si 15g de proteine, iar 50g de boabe de linte contin 8g de fibre si 9g de proteine. Tipul de proteine din leguminoase este cel folosit de corp pentru a reface tesutul muscular, asa ca fasolea, mazarea, lintea, nautul sau boabele de soia nu ar trebui sa lipseasca din meniul tau. Poti sa le adaugi in supe, mancaruri, salate sau peste orezul brun, un alt carbohidrat complex foarte sanatos. 

4. Crackers integrali

In vreme ce biscuitii integrali sunt de obicei si foarte bogati in zaharuri, fiind astfel daunatori siluetei tale, acesti crackers sunt, in general, fara adaosuri. Ei au un continut ridicat de fibre si sunt perfecti pentru o gustare sanatoasa. Uita-te pe pachet si vezi ce cantitate de fibre are fiecare marca, apoi alege-o pe cea cu cele mai multe. Pentru ca nu au un gust exceptional, biscuitii de acest tip pot fi savurati alaturi de hummus, de felii subtiri de curcan, cu putin unt de arahide sau alaturi de un pic de peste. De asemenea, ei pot inlocui cu succes crutoanele din salata, fiind si mult mai satiosi. 

5. Fulgi de ovaz

Ai nenumarate sortimente de asa-zise cereale pe piata, insa cele mai multe sunt doar calorii la pachet, fara prea multe beneficii pentru corpul tau. Daca tii la sanatate si la greutate, atunci va trebui sa te obisnuiesti sa consumi fulgi de ovaz, deoarece sunt plini de fibre si te satura pentru multe ore. Ai grija, insa, sa nu adaugi peste ei tot felul de bunatati: sirop de artar, miere, ciocolata sau alte produse similare. Mai degraba foloseste cateva fructe oleaginoase, fructe de padure proaspete si putina scortisoara pentru a-i da o savoare deosebita micului tau dejun.

Carbohidratii buni de mai sus ar trebui sa aiba o reputatie mult mai buna, avand in vedere fsptul ca sunt benefici pentru sanatate. Incearca sa ii introduci in regimul alimentar si te vei convinge singura!

Iata si un top al alimentelor care contin fibre!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.3 (8)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!