Nu Skin

Musli ingrasa sau nu? Cum slabesti prin dieta cu musli

Alexa Galgau

Cand un anumit produs capata o aura pozitiva, oamenii incep sa il consume adesea in cantitati mult prea mari si fara a citi eticheta cu atentie. Aici este principala greseala care a dat tonul unei dezbateri aprinse din lumea dietelor: musli ingrasa sau nu? Raspunsul este: depinde. Trebuie sa stii sa tii cont de cateva aspecte importante atunci cand iti alegi produsul, pentru ca nu tot ceea ce zboara se mananca sau, in cazul de fata, nu orice are eticheta "musli" este automat sanatos si te ajuta sa slabesti.

Descopera, din randurile de mai jos, care sunt conditiile in care musli ingrasa si cum poti beneficia cu adevarat de o dieta cu musli!

Musli ingrasa: adevarat sau fals?

Musli se refera la o combinatie de cereale integrale, fructe uscate si seminte sau oleaginoase. Reteta a fost gandita la inceputul secolului trecut de catre un doctor elvetian, Bircher-Benner, membru distinct al societatilor vegetariene si pro-nutritie ale acelor vremuri. In urma studiilor pe care le-a facut, medicul a ajuns la concluzia ca o dieta formata preponderent din musli si fructe proaspete, cu putina carne sau deloc, este cea mai sanatoasa varianta pentru organism. Intre timp, au aparut foarte mult variatiuni ale acestui regim si musli s-a integrat in vietile tuturor celor interesati de sanatatea lor. Desi nu exista o dieta oficiala axata pe consumul de musli, este general valabil faptul ca daca mananci musli si tii un regim alimentar bazat pe fructe si legume, ai numai de castigat. 

Iata si de ce musli este atat de laudat de nutritionisti: este un produs foarte bogat in fibre, care ajuta digestia si creeaza senzatia de satietate, acestea fiind esentiale in procesul de slabire, dar si pentru sanatatea generala a organismului. Mai mult, prin consumul unor produse cu vitamina C, corpului ii este mult mai usor sa absoarba fierul din aceste cereale. Iaurtul cu care mananci cerealele este o buna sursa de calciu, iar fructele uscate si oleaginoasele sunt surse importante de vitamine, fibre si grasimi sanatoase. Asadar, daca tragem linie, musli poate sa constituie un mic dejun complet si sanatos, care iti mentine energia la nivel crescut pentru mai multe ore. 

Cu toate acestea, nu de putine ori o sa auzi ca musli ingrasa. Asa cum se intampla intotdeauna, companiile din industria alimentara au vazut o mare oportunitate odata cu cresterea popularitatii acestui produs. In momentul de fata, gasesti pe piata zeci de produse pe care scrie "musli", dar numai benefice nu sunt. Pline de grasimi si de indulcitori, aceste pot, intr-adevar, sa te ingrase si sa te imbolnaveasca. 

Cum sa iti dai seama ce tip de musli ingrasa

Exista atat de multe sortimente de musli in magazine, asa ca este nevoie de multa diligenta pentru a le identifica pe cele sanatoase, care chiar iti pot echilibra dieta. In conditiile in care exista cereale musli care depasesc hamburgerii la capitolul grasimi, credem ca merita sa inveti cum sa excluzi aceste variante periculoase pentru silueta si nu numai. 

1. Evita sortimentele care contin ciocolata, miere sau zahar. Nu orice poarta eticheta "musli" respecta reteta originala!

2. Chiar daca sortimentele rumenite sunt foarte gustoase, cel mai bine ar fi sa nu iti cumperi astfel de produse, pentru ca adesea sunt folosite grasimi pentru a le face crocante si apetisante. 

3. Citeste cu atentie eticheta si fii atenta la ingrediente! Daca ai vazut pe aceasta coloranti, zaharuri, indulcitori sau diverse E-uri, renunta la produsul respectiv. 

Cea mai sanatoasa varianta de musli, care te poate ajuta sa slabesti, este cea pe care o faci tu in casa, pentru ca ai control asupra ingredientelor si, in plus, poti strecura chiar tu cateva alimente bogate in proteine si grasimi sanatoase. Chiar si asa, nutritionistii ne avertizeaza ca beneficiile aduse de musli organismului nu inseamna ca ti se da unda verde sa consumi acest produs in cantitati nelimitate. O lingura de musli are in general un aport caloric mai mare decat orice alt tip de cereala. O jumatate de castronel de musli cu putin iaurt degresat reprezinta un mic dejun complet, care te va ajuta sa slabesti. Nu acelasi lucru se poate spune insa si despre un castron umplut cu varf din acest produs sanatos.

Asadar, musli ingrasa, intr-adevar, daca apelezi la variante "imbunatatite" din comert, dar si daca consumi cantitati mari din acest produs. Fii adepta moderatiei si vei avea numai de castigat!

Iata si cum sa faci batoane proteice in casa, pentru a avea mereu la indemana o gustare sanatoasa!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.0 (24)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!