Nu Skin
Adevarata Stare de Bine

10 alimente bogate in crom si beneficiile lor

Andreea Gluh, redactor

Pana acum ai tot auzit despre necesitatile pe care organismul uman le are atunci cand vine vorba despre fier, calciu, magneziu, zinc si vitamine. Stiai insa ca exista un mineral care, desi trebuie consumat in cantitati infime, joaca un rol extrem de important in procesele vitale ale organismului? Este vorba despre crom, de care poti beneficia consumand suplimente sau, cum ar fi de fapt de preferat, anumite alimente. Asadar, in cele ce urmeaza, iti vom spune care sunt beneficiile cromului si ce produse ar trebui sa introduci in meniul tau zilnic pentru a te bucura de acestea.

Iata 10 alimente bogate in crom!

Cromul - aliatul sanatatii tale

Diabetul de tip II este o afectiune periculoasa, ale carei complicatii se pot rasfrange asupra sistemului cardiovascular, ducand la aparitia unor boli fatale. Cromul este mineralul care poate regla nivelul insulinei din organism, astfel incat riscul diabetului sa scada simtitor prin stabilizarea glicemiei.

Alte efecte ale cromului constau in reglarea nivelului colesterolului, asimiliarea carbohidratilor complecsi pentru marirea masei musculare si reducerea poftei exagerate de mancare. Asadar, acest mineral poate fi folosit cu succes si in cadrul curelor de slabire, medicul endocrinolog fiind insa in masura sa iti prescrie suplimentul si doza corecte.

Cantitatea zilnica recomandata de crom este de 35 mcg pentru un adult. In acest scop, ar trebui sa introduci in dieta ta urmatoarele alimente: 

1. Broccoli : doar 120 de grame din aceasta crucifera gustoasa contin 11 mcg de crom.

2. O rosie de marime medie este echivalentul a 24 de mcg de crom.

3. Un mar iti va acoperi necesarul zilnic de crom, el continand 36 mcg din acest mineral.

4. Doar 250 ml de suc proaspat de struguri contine 8 mcg de crom.

5. Un stiulete de porumb fiert este echivalentul a 52 mcg de crom.

6. Un singur cartof dulce este si el suficient pentru a acoperi necesarul de crom zilnic (36 mcg).

7. Doua felii de paine integrala sunt echivalentele a 2 mcg de crom.

8. Fructele de mare sunt si ele bogate in acest mineral, dei consuma-le in cantitatea dorita, cat mai des cu putinta.

9. Carnea de curcan nu trebuie sa lipseasca din meniul tau saptamanal, fiind si ea bogata in crom, pe langa triptofanul care iti induce o stare de bine.

10. Nu in ultimul rand, carnea de vita este un aliment bogat de crom, asa ca nu rata ocazia de a o consuma, preparata sub diferite forme. 

Acum ca ai descoperit care sunt alimentele bogate in crom, creeaza-ti meniul zilnic astfel incat el sa includa cel putin doua dintre acestea, pentru a te bucura de beneficiile mineralului-minune.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (16)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!