Nu Skin
Adevarata Stare de Bine

Ce mancare sanatoasa ingrasa si cum sa o mananci echilibrat

Alexa Galgau

Atunci cand vine vorba despre mancatul sanatos, este posibil sa faci excese periculoase pentru silueta si sanatate? Raspunsul este un ferm "DA". Stii bine ca ce este prea mult strica, iar aceasta regula se aplica si in regimul alimentar. O mare parte din oameni au inteles deja ca grasimile nesanatoase (cele saturate) trebuie inlocuite cu cele sanatoase (nesaturate). Cu toate acestea, ei uita ca alimentele bogate in acizi grasi nesaturati sunt foarte bogate si in calorii, ceea ce inseamna ca ingrasa.

Afla ce mancare sanatoasa ingrasa si cum sa consumi produsele recomandate in cantitati sigure pentru silueta si sanatatea ta!

Mancarea sanatoasa poate sa ingrase

De fapt, atunci cand vine vorba despre luarea in greutate, ceea ce conteaza nu este numai continutul nutritional al unui aliment, care genereaza anumite reactii in organism, ci si aportul caloric al acestuia. Cu alte cuvinte, orice produs te poate ingrasa daca prin consumul lui aduci organismului mai multe calorii decat poate acesta sa arda. Chiar si fructele si legumele pot ingrasa, insa este fizic imposibil sa mananci cantitati atat de mari incat sa fie intr-adevar o problema. Ele sunt voluminoase si satioase, pe cand mancarea de tip fast food, de exemplu, este extrem de densa din punct de vedere caloric, dar nu este satioasa. 

In afara de acest aspect, ai fost probabil sfatuita sa renunti la grasimi saturate si sa le inlocuiesti cu cele nesaturate. Aceasta, insa, nu inseamna ca poti sa mananci alimente bogate in acizi grasi dupa voia inimii, fara consecinte asupra organismului. Acestea sunt hipercalorice, asa ca automat te vei ingrasa daca nu limitezi cantitatile. Mai mult decat atat, se pare ca orice tip de grasime poate sa creasca riscul de cancer, daca este consumata in exces. Grasimea este un tesut activ din punct de vedere hormonal. El produce estrogen si, astfel, creste riscul de a face cancer de san, de prostata, la ovare etc. 

Dintre produsele bogate in grasimi sanatoase care sunt recomandate intr-un stil de viata sanatos, amintim: fructele oleaginoase (nuci, alune de padure, fistic, caju etc), avocado, masline/ulei de masline, unt de arahide, peste gras, seminte de in sau de chia, lapte de soia, ulei de susan etc. Toate acestea sunt pline de calorii, oricat de sanatoase ar fi. De exemplu, un singur avocado are aproximativ 500 de calorii!

Regula pe care trebuie sa o respecti pentru a avea o dieta echilibrata este legata de portionarea corecta a acestor alimente. Astfel, tine minte sa nu depasesti urmatoarele cantitati din alimentele sanatoase mentionate mai sus:

- 10 migdale/nuci/alune de padure/bucati de fistic/bucati de caju etc;

- un sfert de avocado;

- 10 masline;

- 1 lingura de ulei de masline/susan/rapita etc,;

- 1 lingura de seminte de chia ori de in;

- 1 lingura de unt de arahide;

- o portie de peste gras cat palma;

- un pahar de lapte de soia.

Ca sa afli exact cata grasime este suficienta pentru organism, trebuie sa te raportezi si la varsta, inaltime, greutate, sex, stil de viata. In cazul oamenilor sanatosi clinic, cu o greutate medie, se recomanda ca grasimile sa alcatuiasca 20-35% din aportul caloric total dintr-o zi. In ceea ce priveste grasimile saturate, acestea nu trebuie sa depaseasca 10% din totalul de calorii consumate intr-o zi (de exemplu, 200 de calorii la o dieta de 2000 de calorii). 

Cele mai periculoase grasimi saturate sunt cele trans, gasite in general in prajeli. Ele sunt obtinute prin modificarea moleculara a grasimii si provoaca boli grave de inima si nu numai. Alimentele care contin grasimi trans sunt:

- produsele din comert: pateuri, gogosi, briose, prajituri, aluatul de pizza;

- snacksuri precum chipsuri, popcorn, saratele, biscuiti;

- margarina;

- alimentele prajite;

- batoanele de ciocolata;

- produsele semipreparate.

De asemenea, este important sa nu ai decat o portie de grasime sanatoasa la o masa. Astfel, daca adaugi o lingura de ulei de masline la o salata, nu mai adauga si seminte de chia si nu manca o portie consistenta de peste gras. Farfuria trebuie sa contina toate tipurile de alimente. Diversificarea meniului este esentiala pentru o dieta sanatoasa. Nutritionistii recomanda sa cuprinzi in regim alimente din toate categoriile de culori, pentru un aport nutritional echilibrat si complet. 

Afla mai multe despre dieta pe culori si alte doua diete disociate care nu iti afecteaza sanatatea!

Acum stii ca si mancarea sanatoasa ingrasa, asa ca sigur vei fi mai atenta la cantitatile pe care le consumi, indiferent de cat de sanatos este un produs. 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.5 (2)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!