Nu Skin

Cea mai sanatoasa pizza: ce sa comanzi si ce sa eviti ca sa nu te ingrasi

Alexa Galgau

Pizza este un preparat caruia aproape nimeni nu ii poate rezista, iar daca nu o prepari tu in casa si mananci in oras, tentatia de a face un exces si de a fi mult mai indulgenta cu tine insati este mult mai mare. Trebuie sa stii insa, ca numai doua felii de pizza contin de obicei aproape 500 de calorii, aceasta fara sa iti aduca beneficii nutritionale prea mari. La fel de ingrijorator este faptul ca este foarte usor sa depasesti cu mult doza zilnica recomandata de sodiu chiar si printr-o portie mica de pizza.

Pentru ca nu vrem sa iti stricam pofta, ci doar sa te ajutam sa descoperi care sortiment este mai prietenos cu silueta ta, te invitam sa citesti ce pizza sanatoasa sa comanzi si ce sa eviti cu orice pret!

Pizza sanatoasa: ce sa alegi cand mananci in oras

Inainte de toate, te invitam sa afli cate calorii are o pizza in functie de sortiment, pentru a te ajuta sa iti faci o idee in privinta valorii nutritionale a diverselor tipuri de pizza. Dupa cum vezi, exista anumite sortimente mai periculoase pentru silueta ta, insa chiar si atunci cand mananci in oras, iti poti reduci caloriile daca faci alegeri inteligente. 

Inainte de toate, invata-te sa comanzi pizza medie, nu mare, pentru ca in acest caz, marimea chiar conteaza! Vei manca cu 40% mai multa pizza daca nu rezisti tentatiei si alegi varianta mare. 

Iata cum sa alegi pizza sanatoasa:

- dupa ce ai redus marimea pizzei, blatul este urmatorul asupra caruia trebuie sa iti indrepti atentia. Opteaza pentru blat subtire, nu normal sau extra pufos. Nu mai trebuie sa adaugam ca blaturile care contin mozzarella in crusta ies din ecuatie, nu-i asa? Acestea sunt bogate in calorii, asa ca mergi pe varianta cea mai simpla si subtire;

- oricat de mare ar fi pofta de extra cheese la pizza, abtine-te! Renunta la orice forma suplimentara de mozzarella si orice alta forma de branzeturi din topping, pentru ca acesta sunt doar alta sursa de grasimi si calorii;

- cel mai sanatos si putin caloric topping este cel vegetarian. Asadar, pizza vegetariana este cea mai sanatoasa varianta daca tii la silueta ta;

- daca alegi un sortiment de pizza cu carne, da la o parte macar jumatate din sunca/pui/salam/peste, pentru a mai reduce numarul caloriilor si aportul de grasimi;

- chiar daca iti cumperi o pizza mica individuala, sa nu crezi ca faci cine stie ce afacere! De fapt, o sa mananci peste 700 de calorii cel putin, asa ca mai bine opteaza pentru o pizza la comun cu cineva si eventual mai cere o salata pe langa, pentru a te satura mai repede si a nu manca multe felii de pizza.

Fereste-te de urmatoarele tipuri de pizza:

- pizza cu carne grasa (de exemplu, salam, bacon, mici sau bucatele de porc), deoarece, alaturi de cascaval si blat, creeaza o adevarata bomba calorica;

- pizza cu mai multe tipuri de carne combinate;

- pizza cu carne si fructe (de exemplu, pizza hawaiiana, cu ananas), deoarece fructele sunt de regula indulcite;

- pizza cu fructe de mare;

- pizza cu mai multe tipuri de branzeturi (de exemplu, Quatro Formaggi).

Cea mai sanatoasa varianta

Poate ca ti-ai dat seama deja, dar cea mai sanatoasa pizza este cea facuta in casa, deoarece ai control asupra tuturor ingredientelor si poti sa reduci drastic din calorii si, foarte important, din sodiu. In acest sens, iata cateva sfaturi pentru a face o pizza nu doar mai putin periculoasa pentru silueta, ci si mai bogata in nutrienti:

- atunci cand faci aluatul, foloseste faina integrala in loc de faina obisnuita. Nu vei reduce numarul de calorii, dar pizza ta va avea mai multe fibre, ceea ce inseamna ca va fi mai sanatoasa pentru digestie si te vei satura mai repede;

- inlocuieste mozzarella cu parmezan sau ricotta, pentru a mai taia din calorii. Desigur, daca tot faci pizza in casa, foloseste cat mai putine branzeturi;

- creeaza-ti un topping sanatos si bogat in legume precum: ciuperci, spanac, masline, ardei, rosii, ceapa, broccoli, dovlecei etc. Daca vrei neaparat sa aiba si carne, foloseste un singur tip si ai grija sa nu aiba grasime. De exemplu, carnea de pui este potrivita;

O pizza sanatoasa este mai degraba un vis frumos, dar alegerile tale chiar conteaza atunci cand mananci in oras. Opteaza, asadar, pentru o portie mai mica, cu un blat subtire si un topping cat mai "cuminte", format in cea mai mare parte din legume!

Si pentru ca am spus ca pizza de casa este de fapt cea mai buna varianta pentru persoanele care sunt la dieta, iata o reteta inedita si sanatoasa: pizza cu pesto si spanac!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.6 (3)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!