Opt alimente nesănătoase care sunt, de fapt, bune pentru tine

Ramona Jurubita

Un platou plin cu alimente nesănătoase reprezintă mărul interzis după care tânjește cam orice om al zilelor noastre. De ce spun asta? Pentru că mulți oameni ajung să se simtă extrem de vinovați după ce încalcă promisiunile pe care și le fac sau pe care le fac față de nutriționiștii/antrenorii/medicii lor. Vor să aibă un stil de viață sănătos, își doresc să se țină de un anumit regim și, la un moment dat, realizează că nu mai pot face față tentației.

Ca să eviți acest scenariu ce poate apărea și în viața ta, ar trebui să știi foarte bine tot ce bagi în gură. Dacă studiezi proprietățile alimentelor, numărul de calorii, beneficiile și pericolele, este imposibil să ai probleme legate de alimentație. Mâncărurile nesănătoase nu sunt atât de periculoase dacă le consumăm în cantități moderate. Ele nu îți dau peste cap dieta și nici nu te fac să acumulezi kilograme în plus, dar depinde numai și numai de tine cum gestionezi porțiile.

Vezi în galeria foto ce poți consuma fără probleme, dacă știi să păstrezi un echilibru în programul tău alimentar:

1. Pizza

1. Pizza

Roșiile sunt o sursă bogată de licopen, un antioxidant puternic. Asta înseamnă că sosul de pe pizza conține această substanță care te poate proteja de bolile de inimă și de cancer. Și aluatul conține antioxidanți, datorită reacțiilor chimice produse de drojdie.

Depinde foarte mult pentru ce ingrediente optezi: dacă preferi mezelurile s-ar putea să ai probleme, dar dacă îți comanzi o pizza cu brânzeturi și verdețuri, situația se schimbă. De exemplu, spanacul este o sursă de acid folic, responsabil pentru circulația sanguină sănătoasă la nivelul creierului.

Două-trei felii de pizza pe săptămână chiar nu reprezintă un pericol pentru sănătatea ta, ci un beneficiu.

2. Cartofi prăjiți

2. Cartofi prăjiți

Câțiva cartofi prăjiți nu îți pot face rău dacă nu sunt plini de ulei. Îi poți pune pe un șervețel ca să se scurgă surplusul de grăsime, apoi te poți bucura de o porție care îți oferă aportul zilnic de proteine. În plus, ajută la îmbunătățirea absorbției nutrienților în organism și pot preveni crampele musculare.

Consumați de femeile însărcinate, stimulează dezvoltarea timpurie a creierului copilului. Îți vine să crezi? Îi poți pregăti ușor și nu este nevoie să îi combini cu alte alimente fiindcă sunt extrem de sățioși.

3. Gogoși

3. Gogoși

Gogoșile sunt pline de vitamina C, zinc și pot avea chiar diferite umpluturi de fructe. Ca să te asiguri că nu au chimicale și alte substanțe periculoase, ar fi bine să mănânci doar când le faci tu sau o persoană în care ai încredere. Cele preparate în casă vor fi mult mai bune și mai sănătoase, mai ales că poți controla cantitatea de zahăr adăugată.

Brioșele și cerealele cu lapte pe care le mănânci dimineața au mai mult zahăr și mai mulți îndulcitori, ceea ce înseamnă că poți oricând să le înlocuiești cu o gogoașă.

4. Floricele de porumb

4. Floricele de porumb

Popcornul ține la distanță bolile cardiovasculare prin scăderea nivelului de colesterol. Trei pahare de floricele de porumb sunt egale cu o ceașcă de fulgi de ovăz. Conțin multe fibre și împiedică apariția constipației, fiindcă stimulează funcția sistemului digestiv. În plus, au și un conținut scăzut de calorii și, în același timp, sunt sățioase și gustoase.

Dacă le faci acasă și nu adaugi alte substanțe pentru gust, se vor transforma imediat într-o gustare sănătoasă. În schimb, dacă le cumperi pline de sare și alte arome, s-ar putea să constați că nu mai sunt atât de prietenoase cu silueta și sănătatea.

Vezi: Cea mai sănătoasă rețetă de floricele de porumb

Surse foto: UnsplashUnsplashUnsplashUnsplashUnsplashUnsplashUnsplashPexels

Surse articol: BrightsideActivebeatSfatulmedicului

Articolul urmator 10 alimente pe care le consum zilnic ca să îmi vindec depresia

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.