Nu Skin

10 exerciții pentru spondiloza cervicală pe care să le încerci

Luni, 16.10.2017
de Angelica Craciuneanu

Spondiloza cervicală este o afecțiune care se manifestă prin durere resimțită în zona cefei. Aceasta a devenit o problemă destul de comună, resimțită de tot mai multă lume, principala cauză fiind statul la birou o perioadă îndelungată și lipsa activității fizice.

Din fericire, spondiloza cervicală nu este întotdeauna o problemă de sănătate gravă și poate fi rezolvată cu ajutorul unor exerciții simple pe care le putem face oriunde.

Spondiloza cervicală apare în majoritatea cazurilor în jurul vârstei de 40 de ani, uneori și mai repede, și este cauzată de stilul de viață modern, care implică multe ore de lucru, lipsa odihnei și a exercițiilor fizice. Este o afecțiune degenerativă, care este provocată de uzarea cartilajelor și a oaselor coloanei vertebrale.

Mai jos găsiți zece exerciții pentru spondiloza cervicală care vă vor ajuta să rezolvați această problemă și să scăpați de durere.

Exemple de exerciții pentru durerile cauzate de spondiloza cervicală

Exercițiile pentru spondiloza cervicală pot fi clasificate în trei categorii diferite: exerciții de flexibilitate, exerciții izometrice și exerciții de întindere. Iată câteva exemple de exerciții care pot ameliora durerea cauzată e spondiloza cervicală!

Flexarea și extensia gâtului

Acest exercițiu poate fi făcut stând în picioare sau pe scaun. Având spatele drept, împingeți bărbia în piept. Mențineți poziția 5 până la 10 secunde, apoi reveniți la poziția inițială. Aplecați apoi capul pe spate până ajungeți să priviți tavanul și mențineți din nou 5 până la 10 secunde, după care reveniți. Repetați exercițiul de trei ori pe zi.

Înclinarea capului spre stânga și spre dreapta

Acest exercițiu pentru spondiloza cervicală se poate face fie stând în picioare, fie pe scaun. Păstrând umerii drepți, aplecați încet capul spre umărul drept, păstrând umărul stâng nemișcat. Țineți 5 până la 10 secunde și reveniți. Repetați mișcarea spre dreapta, păstrând umărul stâng fix. Secvența se repetă de cinci ori.

Rotirea gâtului

Rotirea gâtului este un exercițiu care ajută părțile laterale. Acesta se face prin rotirea lentă a capului spre dreapta, păstrând bărbia fixă. Mențineți poziția 5 până la 10 secunde și reveniți la centru, după care faceți aceeași rotire spre stânga. Repetați mișcările de cinci ori.

Retragerea gâtului în față și în spate

Stați pe un scaun cu umerii înapoi și cu capul drept. Împingeți bărbia în față, fără a o lăsa să cadă spre piept. Păstrați poziția 5-10 secunde și reveniți. Apoi împingeți capul în spate fără a schimba poziția bărbiei și reveniți la poziția inițială. Repetați de 5 ori.

Rotirea umerilor

Chiar dacă este important să faceți exerciții pentru gât, nu trebuie să vă neglijați umerii. Exercițiile pentru umeri vă întăresc mușchii care susțin gâtul. Așezați-vă pe un scaun sau stați în picioare, cu picioarele la același nivel cu umerii. Ridicați ambii umeri cu o mișcare lentă, apoi împingeți-i în spate și apoi în jos. Repetați de cinci ori, apoi inversați, sus, față și jos.

Extensia gâtului (spre dreapta și spre stânga)

Cu mâna dreaptă apucați urechea stângă peste cap și trageți ușor spre dreapta până când se simte o întindere pe partea stângă. Întinderea trebuie să fie ușoară, nu forțați prea tare. Țineți 10 până la 15 secunde, apoi schimbați pe partea cealaltă.

Întinderea mușchiului sternocleidomastoidian

Sternocleidomastoidianul este mușchiul lung de pe lateralele gâtului, care pornește de sub fiecare ureche până la baza gâtului. Acesta poate să rămână încordat atunci când întindem capul spre față. Întinderea lui se face întorcând capul spre spate, peste umărul drept și apoi lăsându-l pe spate. Mentineți poziția 10-15 secunde pe fiecare parte.

Indicații și contraindicații pentru persoanele care au spondiloză cervicală

Din păcate, nu există metode de prevenire a apariției spondilozei cervicale, dar puteți împiedica dezvoltarea ei prin exerciții specifice, dar și printr-o serie de schimbări în viața de zi cu zi. De exemplu, luați pauze de 5-10 minute atunci când lucrați la calculator sau stați la birou. Când dormiți, folosiți perne subțiri și saltele ferme. Când vă ridicați din poziția întins, întoarceți-vă mai întâi pe o parte și apoi în șezut.

Persoanelor care suferă de spondiloză cervicală le este interzis să efectueze exerciții fizice intense, să stea în aceeași poziție o perioadă îndelungată, să conducă mașina pe distanțe lungi și să doarmă cu mai mult de o pernă sub cap.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.6 (3)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!