10 metode dovedite științific care te scapă de răceală

Lorena Teacă

Vitamina C

Vitamina C

Vitamina C este un remediu eficient împotriva virusurilor responsabile de apariția virozelor respiratorii. O găsești în portocale, grepfrut, lămâi și alte citrice, dar și în ardei gras sau pătrunjel. Dacă ai probleme cu gastrita din cauza citricelor, îți poți lua doza necesară de vitamina C din pastilele efervescente sau din capsule. 

Usturoi

Usturoi

Usturoiul are proprietăți antimicrobiene și antiinflamatorii și este considerat cel mai eficient antibiotic natural. Consumul de usturoi poate reduce riscul virozelor respiratorii și grăbește perioada de vindecare, datorită compușilor care distrug bacteriile și virusurile din organism. 

Probiotice

Probiotice

Consumul de alimente care conțin probiotice reprezintă una dintre metodele eficiente de întărire a sistemului imunitar. Studiile au arătat că probioticele ajută la prevenirea și vindecare infecțiilor tractului respirator. Aceste substanțe se regăsesc în alimente fermentate, precum iaurtul, varza murată, laptele de soia sau ciocolata neagră. 

Ovăz și ciuperci

Ovăz și ciuperci

Ovăzul și ciupercile conțin beta-glucan, o substanță care stimulează sistemul imunitar și ajută la reducerea riscului de răceală și a duratei acesteia.Dacă simți că te ia răceala, mănâncă mai multe ciuperci și ovăz, iar simptomele se vor ameliora vizibil. Alte surse bogate de beta-glucan sunt orzul, grâul, secara și algele marine.

Surse foto: iStock, Unsplash

Articolul urmator Gata, s-a demonstrat științific că norocul există!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (2)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.