Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

6 lucruri care se produc în corpul tău când sari peste mese

Marţi, 17.07.2018
de Andreea Marinescu

Sari peste micul dejun, prânzul îl petreci la birou printre exceluri și mailuri, iar seara când ajungi acasă doar guști ceva rapid și te bagi în pat. Dacă îți sună cunoscut acest scenariu, atunci e posibil sa ai o problemă. Deseori, din cauza timpului puțin, a oboselii sau pur și simplu pentru că nu simți că îți este foame tinzi să sari peste mesele importante ale zilei. Mai rău este atunci când faci asta ca să scapi de câteva kilograme în plus. Astfel, prânzul devine un pateu cu brânză, micul dejun o cafea pe fugă, iar cina orice găsești rapid în frigider și nu trebuie gătit. Poate că exagerăm când facem această descriere, dar o facem tocmai așa ca să înțelegi imaginea cat mai bine. Problema este că specialiștii în nutriție nu numai că nu recomandă să sari peste mesele importante ale zile, dar să adaugi și câteva gustări sănătoase între ele, precum fructe, iaurturi sau nuci și alune. Dacă nu ai timp să îți gătești, marile orașe și nu numai, mereu au oferit soluții excelente. Spre exemplu, un serviciu de livrare mancare in Bucuresti te va ajuta să scapi de stresul că trebuie să îți pregătești ceva, va veni rapid și îl vei putea servi atunci când vei simți nevoia. Găsești aici toate detaliile. Acest lucru este oricând de preferat, decât să nu mănânci nimic. Și vrei să știi de ce?

6 lucruri care se produc în corpul tău când sari peste mese!

1. S-ar putea să scapi de câteva kilograme, dar cu un mare risc

Un studiu realizat de către specialiștii de la Ohio State University arată că de fiecare dată când vei alege să nu mănânci ca să elimini un centimetru de pe șolduri riști să pui totul la loc, dacă nu chiar mai mult, într-un timp extrem de scurt, imediat ce ai revenit la mesele obișnuite. În plus, pierderile pe care le vei suferi vor veni în mare măsură din masa musculară, nu neapărat din grăsime, iar acest lucru nu este deloc ideal.

2. Corpului îi vor lipsi nutrienți importanți

Unii sportivi folosesc un truc de nutriție pentru a putea crește în masa musculară și pierde în grăsime în același timp. Se numește „intermittent fasting” și înseamnă să mănânci o mare cantitate de mâncare la începutul zilei, de preferat în jurul unui antrenament la sală, pentru ca în restul zilei să te rezumi la gustări mici, pline de proteine, dar cu puțini carbohidrați. De multe ori, persoane care nu fac sport și nu au cunoștințe în nutriție, sar peste mese, trecându-și organismul printr-un proces similar acestui „intermittent fasting”. Însă făcut la întâmplare, fără un calcul clar al nutrienților necesari organismului, te poți trezi cu un corp obosit, o minte îngreunată și chiar cu riscul de a suferi și alte complicații.

3. Importanța micului dejun

Suntem sigure că ai auzit de foarte multe ori că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. De atât de multe ori chiar, încât nici nu te mai interesează asta. Însă ar trebui să te intereseze. Leah Cahill este medic la Harvard School of Public Health și potrivit un studiu realizat de ea, femeile care sar peste micul dejun în mod regulat au un risc cu 20% mai mare de a suferi în timp de diabet de tip 2. „Corpul nostru trebuie să fie hrănit în mod regulat ca să-și țină sub control nivelul ce colesterol, hormoni precum insulina și o tensiune arterială echilibrată”, explică aceasta.

4. Vei mânca mult mai mult junk food

Un studiu al Universității Cornell din Statele Unite ale Americii a descoperit că persoanele care sar peste mesele principale vor cumpăra cu 31% mai mult junk food, pentru că de fiecare dată când vor fi într-un magazin le va fi foame. Același studiu arată că persoanele care merg înfometate la cumpărături între orele 16:00 și 19:00 vor alege mereu alimente foarte bogate în calorii.

5. Nu vei putea face sport

Mai ales dacă vrei să slăbești repede, există riscul să te gândești să renunți la câteva mese în timp ce crești intensitatea antrenamentelor la sala și numărul de zile în care vei merge să faci sport. Ceea ce se poate întâmpla e să te simți epuizată după nici 20 de minute de antrenament, pentru că organismul tău nu are resursele de energie necesare. Cel mai bine ar fi să apelezi la un nutriționist, care te poate ajuta cu obiectivele tale.

6. Sistemul imunitar îți va scădea

Fără o alimentație corectă, corpul va fi slăbit. Dacă acesta este slăbit, atunci și sistemul imunitar va fi afectat și riști să te trezești mult mai des răcită.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (1)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!