Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
YOUNG&BEAUTIFUL

Sfaturi de nutriție care niciodată nu dau greș

Vineri, 19.07.2019
de Andreea Marinescu

De la an la an devenim tot mai preocupați de un stil de viață sănătos. Numărul variat de diete, multitudinea de informații și sfaturi care există în jurul nostru ne conving să ne orientăm cât mai mult către nutriție și să adoptăm o alimentație echilibrată zi de zi. Dacă îți dorești să faci pași în această direcție îți oferim câteva sfaturi simple, dar care îți aduc succes indiferent de vârsta pe care o ai, stilul de viață și preferințele culinare.
Include fibrele în dieta ta obișnuită

De ce este atât de important ca alimentația ta să includă produse bogate în fibre? Ei bine, funcționarea corectă a tranzitului intestinal, menținerea unul nivel scăzut de colesterol, evitarea constipației, reglarea nivelului de glicemie sunt câteva dintre beneficiile de care te bucuri atunci când consumi alimente bogate în fibre. Doza zilnică recomandată este de 14 grame la 1.000 de kilocalorii și o poți găsi în fulgii de ovăz, linte, semințe de chia, avocado, zmeură, dovlecei, pere.

Transformă alimentația în sursa ta de sănătate

„Pentru a-ți da seama de unde vine boala, vezi ce mănâncă pacientul” spunea într-unul dintre tratatele sale, filosoful Lao Tzu. Există nenumărate surse, cercetări științifice și diete care atestă această credință. Printre ele se numără și dietoterapia, care este o formă de tratament provenită din medicina alternativă, care îmbină nutriția cu terapia în scopul de a trata anumite afecțiuni. Detalii aici!

Multe dintre problemele de sănătate pot fi rezolvate printr-o alimentație corectă. Informează-te cu privire la calitățile nutritive pe care le au fructele și legumele și include-le în regimul tău în funcție de cerințele și nevoile organismului tău.

Include în dieta ta cât mai multe alimente alcaline

Dacă ții minte de la orele de chimie din timpul școlii, un mediu poate fi acid, neutru sau alcalin, în funcție de nivelul pH-ului său. De exemplu, având un pH de 7.35 - 7.45, sângele este ușor alcalin. Acest echilibru al pH-ului este esențial dacă îți dorești să îți menții o stare de sănătate optimă, să scapi de kilogramele în plus și să vindeci anumite afecțiuni. Conform studiilor, reglarea pH-ului din organism se poate realiza în principal printr-o dietă bogată în alimente alcaline: pepene roșu, lămâi, pepene galben, smochine crude, ananas, sucuri de legume, salate, verdețuri, mere, migdale, piersici, ardei rosu, ridichi, cireșe, caise, avocado, vinete, fasole verde, țelină, afine etc. Este ideal ca 80% dintre alimente să fie alcaline și cel mult 20% acide.

Fii atentă la combinațiile între grupele de alimente

O regulă de aur întâlnită în multe diete sănătoase: fructele se vor consuma întotdeauna între mese, separat de alte alimente, iar lactatele nu se consumă niciodată împreună cu produsele din carne. Înainte de a crea un meniu, urmărește modul în care poți combina alimentele astfel încât să te bucuri de o digestie ușoară, fără probleme.

Gătește cu ierburi aromate

Pătrunjelul, mărarul, dafinul, rozmarinul, cimbrul, menta sunt o bogată sursă de antioxidanți, vitamine, minerale care nu doar că dau gust mâncării, ci și îmbunătățesc digestia. Cu cât le folosești mai des, fie crude, fie uscate, cu atât gustul mâncării este îmbogățit. În Grecia, de exemplu, locuitorii folosesc mirodeniile ca înlocuitor pentru sare.

Tu ce alte reguli aplici atunci când vrei să îți creezi un meniu sănătos?

Sursă foto: Shutterstock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!