Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
YOUNG&BEAUTIFUL

Sfaturi esentiale pentru a evita anxietatea muncii de acasa

Vineri, 20.11.2020

Daca pentru unele persoane lucrul de acasa suna ca un vis: trimiterea de e-mailuri de pe canapea, evitarea traficului aglomerat si pauza luata exact atunci cand iti doresti, in scurt timp, se pot instala sentimente de izolare profunda si deconectare sociala.

Anxietatea, stresul si singuratatea de a lucra de acasa pot duce la depresie sau o pot agrava. Daca sunteti unul dintre milioanele de oameni care lucreaza la distanta din cauza pandemiei, iata doua sfaturi esentiale care functioneaza atunci cand lucram de acasa pentru a face din aceasta experienta, una pozitiva.

1. Zilele nu sunt organizate

Linia dintre activitatile de munca si viata personala incepe sa se subtieze. Incetezi sa mananci la ore exacte, activitatea fizica se diminueaza, iar contactul social cu colegii se limiteaza doar la cel necesar.
Cercetatorii de la Universitatea Cornell demonstreaza ca cei care practica munca de acasa au un risc mai mare de a se simti izolati personal si profesional, comparativ cu cei care isi desfasoara munca la birou.

Mai mult, un raport din 2017 al Organizatiei Internationale a Muncii, care a analizat mai multe studii privind echilibrul intre viata profesionala si cea personala din 15 tari, arata ca angajatii tind sa raporteze niveluri mai ridicate de stres si mai multe probleme cu somnul decat colegii lor de la birou. Intr-un raport din 2019 privind activitatea de la distanta a unei companii de software din Europa Centrala, 19% au considerat izolarea de colegi ca fiind cea mai mare dificultate a lor, iar opt la suta au spus ca le este greu sa ramana motivati.

femeie obosita la birou

Odata cu stresul provocat de catre pandemia de virusul COVID-19 care a obligat milioane de oameni din intreaga lume sa lucreze de acasa pentru o perioada nedeterminata - aceste sentimente de anxietate si izolare se pot agrava.

Psihologii anunta ca este important sa ne stabilim asteptari realiste, mai ales daca lucrul de acasa este ceva nou pentru noi. Totodata, mentinerea unei rutine si a unor task-uri clar definite pe care sa le debifam de pe lista atunci cand sunt indeplinite ne pot ajuta sa fim mai productivi si orientati spre indeplinirea sarcinilor de serviciu.

2. Nu comunicam suficient de clar si eficient

Abilitatea de a comunica clar este o abilitate ravnita atat in domeniile de activitate pe care le desfasuram, cat si in viata personala. Atunci cand activitatea nostra se desfasoara de acasa, ne este mult mai greu sa comunicam cu superiorii, partenerii, colaboratorii sau colegii: mail-urile nu redau tonul vocii iar prin telefon nu putem sa vedem reactiile si de cele mai multe ori nu primim feedback-ul necesar.

Faceti o prioritate din a stabili o comunicare clara cu cei cu care colaborati, iar platformele care usureaza comunicarea video sunt cele indicate in a va asigura ca sunteti cu totii pe aceeasi lungime de unda.
Daca va vedeti mai rar prietenii si familia, programati cateva apeluri video si cu acestia. O discutie cu cel putin un prieten sau un membru al familiei va va ajuta sa mentineti vii relatiile si sa va destindeti.

Impartasirea emotiilor intime este mai greu de realizat, dar daca va confruntati cu depresie sau anxietate, o discutie cu cei apropiati sau cu un specialist poate sa fie exact ceea ce va lipsea pentru a va simti mai bine.

Calmarea anxietatii cu ingrediente naturale

Exista surse naturale care pot calma starile de anxietate: ceaiuri, suplimente alimentare sau chiar alimente. Printre ingredientele si alimente minune se enumera: nuci braziliene care contin seleniu si magneziu, ceea ce ajuta la imbunatatirea dispozitiei, peste gras bogat in omega 3, ulei nesaturat eficient pentru creier, ciocolata neagra cu efect antioxidant, valeriana, sunatoarea, musetelul si roinita pentru efectul lor calmant.

Tot din surse naturale, cu efect rapid in inducerea unei stari de calm, a bunei dispozitii si a unui somn odihnitor este CALMO DEPRESIN®.

CALMO DEPRESIN® de la COSMO PHARM® este un supliment alimentar obtinut din 8 extracte standardizate, in concentratii benefice pentru redarea bunei dispozitii si combaterea starii de stres, oboseala si epuizare psihica: Magneziu, L-teanina, Valeriana, Floarea pasiunii, Sunatoare, Roinita, Musetel, Vitamina B3 si Salvie.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!