Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

Tresari în somn? Uite care sunt cauzele și cum scapi de problemă!

Miercuri, 10.10.2018
de Andreea Baluteanu

Conform specialiștilor, circa 70% dintre oameni experimentează fenomenul de a tresări în somn. Exact înainte de a adormi, când te pregătești să te cufunzi în lumea colorată a viselor, te confrunți cu un spasm muscular sau simți, dintr-odată, că ești pe punctul de a cădea în gol.

Poate părea un factor care nu ar trebui să te îngrijoreze prea tare, și așa și este, dar ce se întâmplă atunci când te trezești și nu mai poți să adormi? Sau când tresari atât de tare încât îți sperii iubitul și îl condamni și pe el la insomnie? Iar fenomenul se petrece noapte de noapte? Cu siguranță vrei să îi pui punct! Află înainte de toate de ce este cauzat și apoi descoperă cele mai bune măsuri împotriva sa!

Ce se întâmplă când tresari în somn

Te-ai așezat liniștită în pat, iar somnul te cuprinde mai repede decât ai fi crezut posibil. Te abandonezi în brațele sale și începi să uiți de tine, iar următorul lucru de care ești conștientă e că tresari în somn și te trezești definitiv. Dacă ești norocoasă, vei trece repede peste această întrerupere a somnului. Dacă nu, va fi necesar să mai aștepți ceva timp până să adormi la loc.

Experții consideră că tresăririle în somn reprezintă de fapt un spasm muscular, o senzație de pierdere a echilibrului sau de cădere în gol, care ne tulbură din somnul recent instalat. Acest fenomen poartă numele de mioclonie hipnagogică, din cauza faptului că intervine în prima etapă a somnului, respectiv în hipnagogie.

Tresăririle pot fi inofensive și sunt comune în cazul a 70% dintre oameni, conform LiveScience, care experimentează acest episod cel puțin o dată în viață. Problema intervine atunci când, așa cum ți-am mai spus, constați că tresăririle în somn te afectează pe tine sau pe partenerul tău.

De ce tresari în somn? Cauzele care îți tulbură odihna

Așa cum se întâmplă cu multe fenomene, specialiștii nu s-au pus încă de acord în ceea ce presupune cauza pentru care tresari în somn. Majoritatea experților consideră că este vorba despre o interpretare eronată a creierului, care confundă semnalele oferite de relaxarea musculară cu cele din timpul stării de veghe. Sunt, de asemenea, specialiști care afirmă că tresăririle reprezintă o ultimă formă de intervenție a sistemului locomotor, o rămășiță de energie a corpului, consumată înainte de a adormi.

O teorie interesantă a fost însă expusă de sociologii de la Universitatea din Colorado, care consideră că tresărirea în somn este o consecință a evoluției. Atunci când adorm, oamenii se relaxează complet, dar primatele nu, rămânând încordate. Se pare că la origine ar sta obiceiul animalelor de a adormi în copaci. În subconștient apare ideea acestui stil de viață anterior, în care relaxarea ar fi putut culmina cu căderea din copac, pe care o experimentăm tresărind. Astfel se explică și senzația de prăbușire în gol care nu este, conform experților în somn, un vis, ci mai degrabă o halucinație.

Tresărirea în somn poate fi însă determinată și de o calitate deficitară a odihnei. S-a constatat faptul că aceste episoade au loc cu precădere atunci când suntem stresați, când bem prea multă cafea, când am efectuat exerciții epuizante seara, înainte de culcare, când suntem privaţi de somn de mai bine de 24 de ore sau experimentăm anxietatea.

De asemenea, sunt și afecțiuni care pot provoca spasme musculare sau tresărirea în somn. Iată despre ce e vorba:

  • scleroză multiplă;
  • Parkinson;
  • tratamente pentru cancer;
  • afecțiuni ale nervilor;
  • diabetul;
  • artrita;
  • boli ale tiroidei;
  • boala arterială periferică.

Cum poți stopa tresăririle în somn

Așa cum am spus, tresărirea în somn nu este un fenomen care să te îngrijoreze decât dacă se petrece frecvent. Iar atunci îți vei dori să îl oprești, deoarece va interfera cu odihna ta. Iată care sunt cele mai bune măsuri în acest sens!

Evită consumul de cafea! Chiar dacă ceașca de cafea este secretul performanțelor tale, încearcă să eviți consumul, mai ales dacă te confrunți cu tresăriri în somn. În cazul în care așa ceva este imposibil, măcar rezumă-te să îți bei licoarea magică în prima parte a zilei.

Fă sport. Multe studii au demonstrat că o viață activă antrenează și un somn odihnitor! Însă nu concentra activitățile intense cu câteva ore înainte de culcare și rezumă-te acum la yoga, plimbări, înot sau jogging ușor.

Culcă-te și trezește-te la aceeași oră. Aceste măsuri nu te vor ține departe doar de tresăririle din somn, dar îți vor îmbunătăți și sănătatea. Sunt considerate practici absolut necesare pentru „igiena somnului”. O baie caldă, un ceai aromat sau remediul bunicilor, laptele cu miere, sunt de asemenea soluții minunate.

Meditează! Sunt o mulțime de tutoriale și de filmulețe în spațiul online prin intermediul cărora un expert te ghidează în meditație, dar poți practica și singură: tot ce trebuie să faci este să te concentrezi pe respirație și să încerci să nu mai oferi atenție gândurilor și sentimentelor tale. De asemenea, rugăciunea te poate ajuta și ea.

Fă exerciții de respirație. Mindfulnessul presupune concentrarea pe respirație, dar nu este singura practică în acest sens. 4-7-8 reprezintă o metodă ce induce un somn rapid și liniștit: inspiră timp de 4 secunde, menține aerul în piept pentru 7 secunde și expiră apoi timp de încă 8.

Practică relaxarea progresivă a mușchilor. Această tehnică presupune să te concentrezi pe fiecare grup de mușchi, începând de la picioare, și să îi „comanzi” să se relaxeze. Abate-ți atenția doar când ești complet mulţumită și înaintează progresiv. Punem pariu că nu vei ajunge să închei practica și vei adormi?

Mănâncă sănătos. Nu puteam exclude alimentația! Experţii consideră că magneziul te va ajuta foarte mult, așa că include la mesele tale nuci și semințe, legume și salate, care te vor ajuta să te relaxezi.

Nu lăsa zgomotele și lumina să îți tulbure somnul. Sunt voci care afirmă că tulburarea somnului superficial printr-o sursă de zgomot sau de lumină este cauza tresăririlor în somn. De aceea, o mască de somn sau dopurile de ureche sunt investiții obligatorii.

Dopurile de spumă de la Quies atenuează zgomotele puternice și îți oferă un somn de prunc. Modelează-le cu degetele, introdu-le în canalul auditiv rotind în sens invers acelor de ceasornic și apoi așteaptă ca dopul să se adapteze conturului urechii tale. Ai la dispoziție 6 bucăți pentru odihnă deplină. Produsul este disponibil pe magazinvavianpharma.ro!

 

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (3)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!