Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Ce trebuie sa mananci ca sa te ingrasi si sa fii sanatoasa

Miercuri, 02.07.2014
de Eliza Staicovici

O dieta corespunzatoare, un set de exercitii fizice regulate si folosirea strategiilor de management al stresului reprezinta principalele mijloace prin care te poti mentine sanatoasa.

Hrana constituie sursa de energie care sustine activitatea tuturor celulelor organismului. Pe de o parte,  hrana furnizeaza nutrimentele absolut necesare pentru cresterea si refacerea celulelor, iar pe de alta parte, ea ii ofera organismului posibilitatea de a produce o varietate de substante ca hormonii, enzimele si neurotransmitatorii, toate acestea fiind esentiale pentru buna sa functionare.

De-a lungul anilor, teoriile in ceea ce priveste alimentatia au evoluat. Nu demult, evitarea unor alimente precum grasimile asigurau o dieta sanatoasa. Acum se pune accentul pe o dieta variata cu alimente bogate in nutrimente, echilibrata.

Iata ce trebuie sa mananci ca sa te ingrasi si sa te mentii sanatoasa

Cat timp esti sanatoasa, trebuie sa te preocupe substantele, vitaminele, alimentele necesare organismului, sa-ti asiguri o alimentatie adecvata, specifica particularitatilor varstei pe care o ai. La 20 de ani, arderile se produc mai rapid, pe cand aproape de varsta de 30 de ani, arderile se produc mai lent si te poti ingrasa mai usor.

Substantele care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta sunt: proteinele, grasimile, vitaminele, sarurile minerale (calciu, fosfor , fier etc. ), apa.

Consuma cat mai multe proteine vegetale (se gasesc in fasole, linte si mazare), produse lactate, legume, fructe, cereale (orz, grau, ovaz etc), care au o mare valoare nutritiva.

Vitaminele A, B, C, E, F pot fi luate din alimentatie, dar in anumite situatii, acestea pot fi administrate sub forma de pastile sau injectii, dupa recomandarea medicului. La nivelul celulelor, au loc reactii care produc energia necesara functiilor vitale, iar acestea servesc procesul asimilarii.

Daca nu ai contraindicatii din partea medicului, este bine sa respecti orele meselor pe care le iei ziua. Sa nu uiti ca si stomacul are nevoie de repaus, iar ”gustatul” de 10-15 ori pe zi, cat si mesele foarte dese il vor ”obosi” si astfel va fi expus mai usor la imbolnaviri.

Incearca sa prepari un mic dejun consistent, care sa nu se rezume doar la cafea sau la un ceai. De asemenea, pranzul este bine sa fie complex, dar sa nu iti dea senzatia de satietate obositoare. In ceea ce priveste cina, aceasta trebuie sa fie, de obicei, usoara. Daca masa de seara este incarcata, vei fi agitata in timpul somnului din cauza digestiei care se produce intens in timpul noptii.

Inlocuieste zaharul cu mierea (care are multiple valori nutritive) sau glucoza.

Sarea si zaharul rafinat sunt doi inamici de seama ai sanatatii.  Sarea consumata in exces contribuie la retinerea apei in corp, favorizand obezitatea, hipertensiunea, bolile cardiace, bolile de circulatie, de rinichi etc.

Condimentele aduc si ele deservicii numeroase sanatatii. Atat sarea, cat si condimentele pot fi inlocuite cu verdeturi proaspete sau uscate cum ar fi cimbrul, patrunjelul, mararul, leusteanul sau cu legume precum usturoiul si ceapa, care aromatizeaza placut preparatele culinare.

 

Lichidele nu trebuie sa depaseasca 1.5 - 2 litri pe zi. Este recomandat sa bei apa, sucuri naturale de fructe, citronade pe care le poti prepara in casa, indulcite cu miere si infuzii slabe din plante.

Iata cu ce iti poti suplimenta dieta ca sa te ingrasi si sa fii sanatoasa

Suplimentele nu pot tine locul unei alimentatii sanatoase. Trebuie sa stii ca daca ai o dieta variata, organismul isi face rezerve de anumite nutrimente.  De exemplu, grasimea corporala depoziteaza vitaminele solubile in grasimi. De asemenea, calciul poate migra din oase in alta parte a organismului unde este necesar. Acesta inseamna ca va trebui o anumita cantitate de astfel de nutrimente pentru o perioada de cateva saptamani sau luni.

Alte nutrimente, cum ar fi vitaminele solubile in apa (vitaminele B si C), nu sunt depozitate in organism, asa ca trebuie sa iti refaci zilnic stocul.

Inainte de a cumpara sau de a lua suplimente de vitamine sau minerale, citeste prospectul cu atentie. In cazul vitaminelor, ingredientele active sunt date uneori in unitati internationale (UI).

Cauta la farmacie urmatoarele suplimente de vitamine si saruri minerale care te vor ajuta sa te ingrasi:

- Calciu cu magneziu, zinc si vitamina D;

- Fier cu vitamina C si cupru;

- Magneziu cu calciu, fosfor si vitamina B6 ;

- Seleniu- seleniu din drojdie de bere - cu vitaminele A, C si E;

- Zinc - gluconat de zinc (pentru raceli si gripa) - cu vitamina A si cupru;

- Vitamina A sub forma de carotenoizi in amestec (ca  beta- carotenul);

- Vitamina B sub forma de complex vitaminic;

- Vitamina C, intr-un preparat cu flavonoide (numite uneori bioflavonoide);

- Vitamina E cu amestec de tocoferoli.

Daca organismul tau functioneaza in limite normale, el transforma acizii linoleic si alfa-linoleic, cunoscuti ca acizi grasi esentiali, in hormoni, substante de o importanta majora in reglarea numeroaselor procese din organism.

Tine cont de toate aceste sfaturi si suplimenteaza-ti dieta cu vitamine, minerale si alte nutrimente care te vor ajuta sa te ingrasi si sa te mentii sanatoasa.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.9 (12)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    top 5 divahair.ro

    • vizionate
    • votate
    • discutate
    1. Idei de mic dejun bogat în proteine (183 vizite)
    1. Idei de mic dejun bogat în proteine (0 comentarii)

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!