Nu Skin
Adevarata Stare de Bine
Optezi sa Impresionezi

Cum reduci la jumatate caloriile din orezul gatit? Stiinta raspunde!

Redactor Alexa Galgau

Orezul este una dintre cele mai folosite cereale din lume, in special in Asia, unde este consumata 90% din cantitatea totala de orez. Aceasta grana este foarte apreciata datorita faptului ca este foarte versatila, putand fi pregatita in multiple feluri si alaturata unei game largi de produse. In plus, este un tip de mancare foarte ieftina.

Singura problema cu orezul este faptul ca reprezinta un dusman pentru silueta ta si creste riscul de a face diabet. Plin de carbohidrati, compozitia lui este transformata in glucoza si apoi in grasime. Ce-ar fi daca ti-am spune ca de curand specialistii au descoperit o metoda de a gati orezul, astfel incat acesta sa isi schimbe compozitia si sa aiba mai putine calorii?

Afla cum poti sa scapi de caloriile din orez cu ajutorul unui singur ingredient suplimentar!

Acelasi orez, mai putine calorii

Desi citim zilnic despre studii care mai de care mai bizare, nu putem decat sa ne bucuram ca cineva s-a gandit sa descopere o metoda de a reduce caloriile din orez la jumatate. Un tanar student din Sri Lanka si mentorul sau au gasit solutia chimica pentru a transforma acest preparat intr-unul dietetic, iar noi le vom fi fara indoiala recunoscatoare pe vecie! Tu nu trebuie sa stii chimie pentru a aplica metoda, ci doar sa urmezi cateva instructiuni foarte simple:

1. Pune apa la fiert, insa inainte de a adauga orezul, adauga ulei de cocos (cam 3% din cantitatea de orez pe care o gatesti).

2. Indata ce orezul este gata, pune-l imediat la racit vreme de 12 ore. Gata!

De ce functioneaza aceasta metoda?

Probabil ca stii ca nu toate alimentele bogate in carbohidrati sunt la fel. In vreme ce unele se digera foarte repede si sunt transformate rapid in glucoza, apoi in glicogen, ducand la acumularea grasimii (in cazul in care nu ardem energia prin sport ori efort), altele sunt rezistente si sunt procesate mai greu. Astfel, ele nu sunt transformate in glucoza si glicogen, pentru ca organismul nostru nu le poate digera. Vestea buna abia acum urmeaza: exista o suita de studii care arata ca poti modifica tipul de carbohidrati din alimente prin schimbarea metodei de gatire. De exemplu, in cazul cartofilor, probabil ca stii ca ei devin mai putin sanatosi atunci cand sunt facuti piure. Totodata, procesul de preparare termica si racire a anumitor alimente, precum mazarea sau cartofii dulci, poate sa altereze carbohidratii rezistenti din acestea si sa le transforme in dusmanii siluetei tale. 

Orezul isi schimba si el compozitia in functie de modul in care este gatit. De altfel, se pare ca orezul prajit sau facut pilaf este mai bun pentru corp decat in varianta sa traditionala, adica fiert. Teoria reducerii caloriilor orezului are la baza ideea micsorarii cantitatii de materie digerabila din acesta. Metoda descoperita de cei doi asiatici, prezentata mai sus, este exact ceea ce transforma orezul dintr-un produs foarte usor digerabil intr-unul care nu poate fi procesat complet de catre corp, rezultand mai putine calorii. Grasimea (in acest caz, uleiul de cocos) interactioneaza cu structura orezului, iar procesul de racire imediata cimenteaza schimbarea aceasta. 

Aceasta descoperire prin care se reduc caloriile din orez este una extrem de importanta, care ar putea ajuta la scaderea ratei de obezitate din lume. In plus, acum, cercetatorii vor incerca sa descopere cum sa aplice aceasta teorie si in cazul altor alimente daunatoare, precum painea . Le uram mult succes, pentru ca avem mare nevoie de aceste descoperiri!

Sursa: washingtonpost.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

2.8 (7)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!