BlackFriday

15 alimente pe care să nu le mănânci nici atunci când mori de foame

Vineri, 03.11.2017
de Ionelia Olteanu

Medicii și nutriționiștii recomandă un stil de viață sănătos, care să cuprindă o alimentație echilibrată și cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi. O masă sănătoasă îți poate oferi energia de care ai nevoie, dar și substanțele necesare pentru un organism sănătos. Proteinele slabe, fructele și legume sau cerealele integrale ar trebui să facă parte din meniul zilnic al fiecăreia dintre noi.

Uneori poate părea greu să ai un stil de viață echilibrat, mai ales cu toate tentațiile din jur. E mai ușor să comanzi o pizza seara, după o zi grea și obositoare, decât să stai în bucătărie ore întregi pentru a prepara cina. Cu toate acestea, există câteva alimente pe care ar trebui să le eviți cu orice preț, chiar și atunci când nu mai poți de foame. Descoperă-le mai jos!

mancare

Cele 15 alimente pe care să le eviți

1. Suc de fructe

Chiar dacă nu este vorba despre un aliment, sucul de fructe trebuie să fie inclus în categoria lucrurilor pe care nu ar trebui să le mai consumi. Cu siguranță crezi că este natural pentru că, aparent, are fructe în compoziție, dar dacă citești cu atenție eticheta de pe ambalaj vei observa că ceea ce consumi nu este chiar suc de fructe 100%. Aceste băuturi sunt, în mare parte, obținute din apă cu zahăr. Mai mult decât atât, unele conțin sirop de porumb cu un nivel ridicat de fructoză, care este cauza obezității și contribuie la dezvoltarea diabetului de tip 2. Dacă vrei neapărat să bei un pahar cu suc de fructe, asigură-te că este natural 100%, fără conservanți.

2. Gogoși

Gogoșile sunt, de fapt, aluat prăjit, deci nu trebuie în niciun caz să mai mănânci așa ceva. Într-adevăr, sunt gustoase, îți încântă papilele gustative, dar sunt pline de grăsimi saturate și zahăr. O gogoașă mică glazurată conține 260 de calorii și 14 grame de grăsime. Așadar, dacă vrei să ai o sănătate de fier, renunță la gogoșile pe care le cumpărai în fiecare zi de la patiseria din colț.

3. Covrigi

Chiar dacă un covrig nu este prăjit, acesta reprezintă o bombă de calorii. Mulți dintre covrigii pe care îi iei în fiecare dimineața de la covrigărie conțin peste 400 de calorii și nu sunt făcuți din cereale integrale. Cei care sunt preparați din făină albă nu îți vor furniza suficiente fibre, de care organismul tău are nevoie pentru a funcționa corect.

covrigi

4. Cartofi prăjiți

Cartofii prăjiți în ulei sunt delicioși, mai ales dacă sunt crocanți și cu un strop de sare. Cu toate acestea, consumul lor nu îți aduce niciun beneficiu. Aceștia sunt plini de sodiu, grăsimi și calorii. Indiferent că îi mănânci cu ketchup sau ca garnitură la friptură, va trebui să renunți la ei și să îi înlocuiești cu o variantă mai sănătoasă, cum ar fi cartofii fierți sau copți.

5. Mâncare de tip fast-food

Chiar dacă are un gust atractiv, mâncarea de tip fast-food este plină de calorii, grăsimi și conservanți. De asemenea, numărul de fibre este redus, nu conține nicio vitamină și nu îți aduce niciun fel de beneficiu. Problema este reprezentată de senzația de sațietate pe care o oferă acest tip de mâncare, atât de ușor de obținut. Vei observa cât de bine te vei simți după ce vei renunța complet la consumul de alimente fast-food.

6. Chipsuri

Chipsurile din cartofi sunt foarte asemănătoare cu cartofii prăjiți, doar că într-o formă gata preparată. Așadar, acestea nu conțin decât sodiu, grăsimi și conservanți. Ai putea mai bine să îți prepari propriile chipsuri, din legume sau cartofi dulci tăiați, care vor constitui o gustare mult mai sănătoasă. Trebuie doar să stropești cu puțin ulei de măsline extravirgin, să adaugi puțină sare de mare și să le pui pe un grătar, până devin crocante.

chipsuri

7. Supă la conservă

Supa la conservă este unul dintre cele mai dăunătoare alimente pe care le consumi. Aceste preparate conțin substanțe chimice periculoase, ce pot provoca alergii, dureri de cap, amețeală sau greață. Pe lângă toate acestea, nu este respectată rețeta produsului și există o cantitate foarte mare de sare. Dacă îți vei prepara singură supa vei ști exact ce pui în ea și vei putea controla cantitatea de sare folosită.

8. Iaurt cu arome

Iaurtul poate părea o gustare sănătoasă și benefică. Acesta conține calciu, probiotice sănătoase și bune pentru digestie, dar și proteine. Trebuie doar să te ții la distanță de iaurturile cu arome și care conțin foarte mult zahăr. Singura opțiune este iaurtul simplu, iaurtul grecesc sau cel fără grăsime. Poți include fructe sau cereale, iar dacă ți se pare prea acru, poți să adaugi o linguriță de miere naturală de albine.

9. Batoane cu cereale

Vorbim, din nou, despre foarte mulți conservanți. Ca să nu mai spunem că multe dintre aceste batoane care se găsesc pe piață conțin ingrediente modificate genetic. Singurul avantaj pe care îl au este că pot fi servite extrem de rapid și pot constitui o gustare consistentă, mai ales dacă ești pe fugă. Un măr, o portocală sau chiar o banană sunt însă variante net superioare, care înlocuiesc batoanele.

batoane cereale

10. Bacon

Nitrații și grăsimile saturate din bacon sunt „inamicii” care fac din acest aliment periculos unul incredibil de gustos. Poți să înlocuiești baconul cu șunca de curcan, mult mai sănătoasă

11. Hot dog

La fel ca în cazul baconului, hot dogul conține nitrați de sodiu, care sunt utilizați drept conservanți și grăsimi saturate, recunoscute pentru faptul că pot declanșa cancerul.

12. Pizza

În primul rând trebuie să știi că nu toate soiurile de pizza sunt dăunătoare. Dacă îți prepari singură pizza cu un blat din făină de grâu, mozzarella cu un conținut scăzut de grăsimi și suc de roșii de casă, atunci nu ai de ce să îți faci griji. Problema este că nimeni nu are răbdarea necesară pentru a-și prepara pizza acasă. Grăsimea, carnea și toate celelalte ingrediente folosite în pizza din comerț ar trebui să te convingă să nu o mai consumi.

pizza

13. Dulciuri

Uneori simți nevoia să mănânci ceva dulce, așa că apelezi la un baton de ciocolată. Pe lângă faptul că acesta poate fi găsit în aproape orice magazin, îți va satisface nevoia de zahăr. Îți vine să crezi sau nu, batoanele de ciocolată sunt o adevărată bombă de grăsime, lucru care contribuie la creșterea riscului de obezitate. Dacă îți este poftă de ciocolată, atunci poți să consumi o pătrățică de ciocolată neagră cu cel puțin 60% cacao.

14. Brânză procesată

Ce conține, mai exact, o felie de brânză procesată? În mare parte emulsificatori, uleiuri vegetale și coloranți alimentari. Cu siguranță ai observat că brânza produsă în mod natural, din lapte, nu are aceeași culoare pe care o are cea procesată. Încearcă să eviți cât de mult posibil consumul ei.

15. Cereale cu zahăr

Cu siguranță acesta este alimentul la care e cel mai greu să renunți, mai ales dacă îți place să mănânci dimineața o porție generoasă de cereale cu lapte. Ai grijă, însă, la cele pe care le consumi și la cantitatea de zahăr pe care o au, pentru că nu vor mai fi la fel de benefice pe cât credeai.

cereale

Evită neapărat aceste 15 alimente, dacă vrei să ai o sănătate de fier și să te ferești de boli periculoase, precum diabetul sau cancerul. Senzația de foame poate fi ușor înlăturată cu ajutorul unor alternative sănătoase.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.8 (22)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!