Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

3 vitamine perfecte pentru sănătatea plămânilor tăi

Joi, 19.12.2019

Plămânii sunt acele organe pe care le trecem cu grație cu vederea, până ce încep să dea semne că nu mai fac față stilului nostru de viață modern. Ai putea crede că, dacă nu fumezi, atunci nu ai temei să îți faci griji că sănătatea pulmonară îți va fi afectată, dar nu numai țigările reprezintă o sursă de stres pentru bieții noștri plămâni.

Îți spunem în rândurile de mai jos care sunt principalele cauze ale problemelor de sănătate la plămâni, dar și pe ce vitamine să mizezi pentru a proteja organul responsabil cu respirația noastră.

3 factori care afectează sănătatea plămânilor

După cum vei vedea și în rândurile de mai jos, nu numai țigările sunt responsabile pentru deteriorarea sănătății plămânilor tăi. Vezi și alte cauze ce pot favoriza apariția afecțiunilor pulmonare!

Fumatul. Firește, fumatul reprezintă în continuare cauza numărul unu pentru care majoritatea dintre noi ne îmbolnăvim de boli ale plămânilor. Țigările sunt periculoase mai ales deoarece provoacă forme de cancer, și nu numai pulmonar, dar și afecțiuni cardiace sau îmbătrânirea prematură.

Poluarea. Gazele de eșapament sunt unul dintre factorii care contribuie la dezvoltarea bolilor de plămâni, studiile indicând că pot constitui o cauză pentru astm, bronhopneumopatie obstructivă cronică (BPOC) sau chiar cancer la plămâni. Dar și poluarea din interiorul casei tale, cauzată de substanțele nocive emanate de produsele de curățare, de spray-urile parfumate pentru interior sau de materialele de construcție, este un fenomen îngrijorător.

Sedentarismul. Dacă nu îți folosești plămânii la adevărata lor capacitate și nu faci mișcare aproape deloc, nu e de mirare că vei ajunge să te îmbolnăvești. Însă sedentarismul e un factor care poate provoca și diverse forme de cancer sau afecțiuni cardiace.

Semne că suferi de o boală a plămânilor

Cum să îți dai seama că plămânii tăi nu mai sunt bine? Nu-ți face grii, îți vor destăinui singuri ce anume îi deranjează prin intermediul simptomelor de mai jos!

Tuse cronică. Dacă tușești de mai mult de o lună, atunci este posibil să suferi de tuse cronică. E unul dintre principalele semne ale bolilor de plămâni, așa că dă fuga să îți anunți medicul.

Dificultăți de respirație. Dacă nu ai încheiat recent un set de exerciții epuizant, nu e nici pe departe normal să ai o respirație scurtă sau să ai impresia că îți e dificil să inspiri și să respiri.

Respirație șuierătoare. În cazul în care nu ești răcită, acest semn poate indica faptul că suferi de boli ale plămânilor.

Tuse cu sânge. Din nou, iată un simptom care trebuie să te ducă neapărat la doctor.

Durere în piept. Deși poate indica mai multe probleme de sănătate, atunci când e însoțită de tuse, durerea în piept îți spune tare și răspicat că plămânii tăi nu mai țin pasul.

3 vitamine pentru plămâni sănătoși

Nu aștepta să te îmbolnăvești pentru a avea grijă de sănătatea plămânilor tăi. Vitaminele de mai jos îmbunătățesc funcționarea aparatului respirator, reduc riscul de infecții și purifică. Iată care sunt eroii plămânilor tăi!

Vitamina C

Nu vrem sub nicio formă ca următoarea noastră afirmație să te determine să nu mai faci mișcare, dar sporturile în forță, așa cum sunt exercițiile executate la sală, pot crește nivelurile de radicali liberi din corp din cauza efortului prelungit. Desigur că, atunci când comparăm acest fapt cu beneficiile obținute de pe urma sportului, avantajele câștigă net, dar vitamina C te poate salva și de aceste mici inconveniente.

Un antioxidant puternic care diminuează stresul oxidativ și îmbunătățește imunitatea, vitamina C poate ameliora funcționarea plămânilor și reduce la jumătate incidența problemelor respiratorii survenite după exercițiile fizice, după cum arată o cercetare publicată în revista Allergy, Asthma & Clinical Immunology.

Cum te bucuri de aceste abilități ale vitaminei C? Consumă citrice, chili, guava, kiwi, broccoli, kale și fructe de pădure, ca să te asiguri că plămânii tăi vor funcționa mereu „ca unși”.

Vitamina E

Se pare că vitamina E nu este magică numai doar pentru piele, dar se dovedește prietenoasă și cu plămânii tăi. Aceasta are proprietăți antioxidante care reduc inflamația din corp, inclusiv la nivelul plămânilor.

Cele mai bune surse de vitamina E sunt nucile, semințele, uleiul de măsline, roșiile, cartofii dulci, mango, dovleceii butternut și spanacul. Integrează-le neapărat în alimentație, dacă vrei plămâni mereu sănătoși!

Vitamina D

Dacă nu te-a alarmat încă suficient de tare ideea că tot mai mulți oameni duc lipsă de vitamina D, din cauza expunerii insuficiente la soare, faptul că aceasta este vitală și pentru sănătatea plămânilor e posibil să te sperie. Studiile se înghesuie să ne demonstreze că vitamina ce susține oasele și dinții e esențială și pentru aparatul respirator. Astfel, un studiu publicat în The Lancet Respiratory Medicine în 2014 sublinia că vitamina D protejează de infecțiile respiratorii și previne boala pulmonară obstructivă cronică despre care îți vorbeam mai sus.

Mai departe, un studiu pe 5.000 de participanți desfășurat la inițiativa Busselton Healthy Ageing Study arăta că nivelurile scăzute de vitamina D pot cauza bronșită, astm, respirație șuierătoare și alte probleme respiratorii. Cum creșteau valorile de vitamina D, cum era îmbunătățită și sănătatea plămânilor!

În ceea ce privește sursele de vitamina D, acestea sunt mai rar întâlnite în natură. Tonul, sardinele, somonul, macroul, heringul, scoicile și gălbenușul te vor aproviziona cu vitamina D, dar nu în cantitate suficientă. Mai poți căuta pe piață și sortimente de lapte vegetal sau de cereale care sunt fortificate cu vitamina D. Însă ce trebuie să reții este faptul că vitamina D este produsă în mod natural de către corp, în urma expunerii la soare.

Cum nu este deloc indicat să ne mai afișăm astrului solar în condițiile pericolului pe care îl reprezintă ultravioletele, ai nevoie de un supliment. Recomandarea noastră este Vitoral D Spray Oral pentru adulți, care conține o combinație de vitamina D3 și vitamina K2, contribuind la absorbția eficientă a calciului, la menținerea sănătății dinților și la protecția plămânilor. Suplimentul nu include coloranţi artificiali, gluten, grăsimi, sare, drojdie sau lactoză și are gust de mentă și xylithol. Doza recomandată este de un puf pe zi, iar produsul este disponibil la Vavian Pharma.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.6 (8)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!