Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

7 alimente care te ajută să învingi depresia

Luni, 03.06.2019
de Roxana Dumitrica

Un bol cu înghețată poate să te facă să te ajute să te simți mai bine, dar nu este o soluție pe termen lung. Trebuie să știi că este o relație de dependență între mâncare și sănătatea creierului, așa că ai grijă ce mănânci pentru a avea o stare de spirit bună. Mai mult, oamenii de știință sunt de părere că există anumite alimente care te ajută să lupți cu depresia.

Iată ce nu ar trebui să îți lipsească din meniu pentru a ajuta creierul să funcționeze cum trebuie.

Scoici

Potrivit unui studiu realizat de profesori de psihiatrie de la Universitatea din Columbia, SUA, consumul regulat de scoici ajută în lupta cu depresia. La fel ca fructele de mare, scoicile au un conținut ridicat de zinc care joacă un rol esențial în buna funcționare a creierului, mai ales în ceea ce privește controlul comportamentului și concetrarea. De asemenea, scoicile sunt bogate în vitamina B2, acizi grași omega-3 și seleniu, alți nutrienți asociați cu sănătatea creierului.

Fructele de pădure

Fructele de pădure și în special afinele au un conținut ridicat de vitamina C și polifenoli, care sunt antioxidanți ce protejează sănătatea creierului de radicalii liveli. Pentru un efect cât mai mare este bine să consumi fructe de pădure sălbatice, care sunt crescute departe de zonele poluate. Studiile au arătat că persoanele care consumă zilnic fructe de pădure au un tonus mai bun.

Alimente fermentate

Numeroase cercetări au scos la iveală faptul că bacteriile din stomac sunt responsabile de o mulțime de probleme de sănătate mentală, inclusiv depresie. Conexiunea nu este pe deplin înțeleasă ca mod de funcționare, dar pentru lumea medicală este clar că trebuie să avem grijă de sănătatea stomacului pentru o bună funcționare a creierului. De ajutor sunt alimentele fermentate, ca varza murată, iaurtul, kefirul.

Somon

Somonul are în compoziție acizi grași omega 3 și vitamina D, care sunt responsabile și pentru sănătatea mentală și scăderea riscului de depresie. Este suficient să adaugi în meniu somon de 3-4 ori pe săptămână pentru a vedea efectele.

Legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi sunt în topul alimentelor care ajută în lupta cu depresia datorită concentrației mari de nutrienți. Un studiu recent arată că au în compoziție nu mai puțin de 12 vitamine și minerale numai bune pentru sănătatea creierului. Introdu în dieta ta spanac, varză, salată, varză kale, urzici și vei vedea efectele în cel mai scurt timp.

Nucile

Nucile sunt bune și pentru sistemul cardiovascular datorită acizilor grași omega 3, vitaminei E și antioxidanților. De asemenea, sunt benefice și în lupta cu depesia. Le poți cosuma crude, ca atare, dar și în salate sau în alte feluri de mâncare. Un studiu arată că persoanele care au consumat zilnic nuci au avut un risc de depresie cu 26% mai mic decât cei care nu au consumat. Accesează linkul de aici și caută producători de unde să te aprovizionezi.

Fasolea

O dietă bogată în fibre asigură sănătatea sistemului digestiv, dar te ajută și să scapi de depresie. Studiile arată că depresia apare în urma unei inflamații a creierului, iar fasolea care conține fibre solubile ajută ca în stomac să se producă acizi grași cu lanț scurt care au efect antiinflamator.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (5)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!