Nu Skin
Adevarata Stare de Bine

9 produse pe care trebuie să le consumi dacă ai probleme cu somnul

Andreea Baluteanu

Doctorii ne recomandă între 7 și 9 ore de somn pe noapte, dar majoritatea dintre noi tindem să îi aprobăm cu gândul și să îi contrazicem cu fapta. Deși odihna e vitală pentru un organism care funcționează ca uns (poți rezista mai mult fără mâncare decât fără somn), o sacrificăm adesea în favoarea muncii sau a unei reprize de binge-watching a serialului nostru preferat.

Dar sunt și cazuri când lipsa somnului nu este o alegere, ci mai degrabă ne este impusă. Fie că ai făcut exces de cafeină înainte de somn, ești prea stresată sau agitată sau suferi de o boală care are drept efect secundar insomnia, cert este că sunt situații în care, oricât te-ai chinui, nu poți să adormi.

Știai însă că există alimente care îți pot induce somnul? Deși efectele nu sunt imediate, atunci când le consumi în mod frecvent, vei începe să simți magia lor. Vezi despre ce e vorba în rândurile de mai jos!

De ce este atât de periculoasă lipsa somnului

Deși pentru multe dintre noi somnul e o plăcere, ne dăm seama că…nu avem timp de el. Până la urmă, cine mai reușește să meargă să se odihnească la ore potrivite când există atâtea tentații? Pentru că muncim până la ore târzii, considerăm că atunci când ajungem acasă e musai să recuperăm și cedăm orele prețioase de somn serialelor sau emisiunilor preferate ori timpului petrecut cu cei dragi.

femeie obosita care sta in pat cu mainile pe ochi, lipsa de somn, efecte insomnii, femeie bolnava in pat

Departe de noi ideea de a respinge valorile relaxării, dar nu este cazul să o faci în detrimentul somnului. Conform specialiștilor, în timpul stadiilor profunde de odihnă, corpul se recuperează, întinerește, neuronii se înmulțesc și își îmbunătățesc funcționarea, iar celulele se repară.

Dacă nu lași timpul necesar acestor miracole, te poți predispune singură la o multitudine de probleme de sănătate. Experții leagă efectele insomniilor îndelungate de probleme cu imunitatea, stres, dificultăți de memorare și de concentrare și chiar obezitate.

Dar poate cel mai sensibil efect advers al lipsei de somn este inflamația. Deoarece corpul nu mai poate elimina reziduurile (creierul se detoxifică noaptea, în somn), inflamația „cucerește” teritorii după teritorii, punând stăpânire pe întregul trup. De aici pot deriva boli cardiovasculare, artrită sau diabet.

Alimente care îmbunătățesc calitatea somnului

Nu există o formulă magică, o cină binefăcătoare care te va adormi instant, spun experții. Ceea ce există însă sunt alimente care pot induce corpului o stare de relaxare premergătoare unei odihne de bună calitate.

Cercetările au nuanțat că o cină bogată în fibre și cu puțini carbohidrați și grăsimi te va ajuta enorm. Astfel, legumele sau puiul ori peștele la grătar constituie alegeri excepționale pentru o odihnă de prunc. Conform studiilor, un astfel de fel de mâncare poate induce somnul în mai puțin de 20 de minute, în timp ce o cină bogată în zaharuri și grăsimi poate să prelungească intervalul necesar pentru a adormi la mai mult de 30 de minute.

Mai jos, îți dăm exemple prețioase de alimente pe care să le consumi pe parcursul întregii zile și înainte de a adormi ca să nu mai ai probleme cu somnul!

Ceai de mușețel. Se știe că un ceai cald este unul dintre cele mai bune remedii contra insomniilor. Iar mușețelul include antioxidanți care îmbunătățesc calitatea somnului, ceaiul deținând de asemenea și proprietăți calmante și liniștitoare.

femeie care isi pregateste ceai cu miere, ghimbir si lamaie, concept de relaxare si zen, femeie care se relaxeaza

Migdale. Ai poftă de un snack înainte de culcare? Alege migdalele! Conțin melatonină și magneziu, doi dintre prietenii la cataramă ai unui somn de copilaș nevinovat.

Lactate. Nu degeaba te trimitea bunica la culcare cu un pahar de lapte; lactatele conțin triptofan, un aminoacid esențial care induce o stare de somn.

Carne de curcan. Un sendviș cu carne de curcan nu e numai rapid de preparat, dar constituie și o variantă ideală de cină dacă ai probleme cu somnul. Explicația este aceea că include triptofanul pe care l-am lăudat mai sus, dar și cantități însemnate de proteine.

Kiwi. Deși fructele sunt contraindicate în general înainte de somn, nu este cazul micuței bijuterii verzi. Kiwi include serotonină și antioxidanți, așa că îți asigură un somn atât de odihnitor.

Pește gras. Și somonul la grătar își poate face loc în dieta ta de dinainte de somn. Fiind o sursă extraordinară de vitamina D și de acizi omega-3, te ajută să dormi mai bine ca niciodată.

Nuci. Precum „verișoarele” lor, migdalele, și nucile au la bază cantități însemnate de melatonină care „cheamă somnul pe la gene”.

Orez alb. În ecuația somnului perfect, carbohidrații au rolul lor. Dar înlocuiește pofta de dulce cu alimente de calitate, precum orezul alb, cu un indice glicemic ridicat care reprezintă practic o invitație către Moș Ene.

Floarea pasiunii. Acest ingredient exotic îți evocă liniștea vacanței și aerul parfumat al insulelor unde te trezeai odihnită și cu chef de viață? Nu e de mirare, deoarece are capacitatea să stimuleze producția de GABA (acid gama-aminoburitic), necesar pentru un somn bun.

Vei regăsi extraordinarele extracte de floarea pasiunii în suplimentul Vitoral Nocturn, care fructifică acest ingredient prietenos cu somnul alături de melatonină și roiniță. Vitoral Nocturn nu numai că stimulează somnul, dar reduce și tulburările de odihnă, iar la trezire vei fi cu totul altă persoană. Nu ai nevoie de mai mult de un puf, cu 30 de minute înainte de culcare, pentru a te bucura de efectele sale. Suplimentul naturist îți stă la dispoziție pe vitoral.ro.

 

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.3 (8)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!