Nu Skin

De ce este bine să consumăm grăsimi saturate

Marţi, 23.05.2017
de Ionelia Olteanu

Dacă vrei să pierzi din greutate și să îți îmbunătățești starea de sănătate, este indicat să consumi grăsimi saturate. Deși se consideră că grăsimea saturată este responsabilă pentru creșterea riscului de diabet și a dezvoltării bolilor de inimă, cercetările au arătat că, de fapt, carbohidrații determină apariția acestor probleme.

tabel

Grăsimile saturate pot fi luate din produsele lactate, carne, pește gras, ouă, dar și din nuca de cocos. Rolul lor este foarte important în chimia corpului și funcționarea corectă a acestuia. În primul rând, pe lângă faptul că au un gust bun și dau senzație de sațietate, reduc numărul caloriilor totale consumate.

Conform unui articol publicat pe livestrong.com, grăsimile saturate alcătuiesc cel puțin 50% din membrana celulară, ceea ce asigură funcționarea optimă a celulelor integrate. De asemenea, acestea sunt necesare pentru sănătatea sistemului osos. Astfel, pentru o bună absorbție a calciului în oase, 50% din grăsimile consumate ar trebui să fie saturate.

De asemenea, consumând grăsimi saturate, ficatul este protejat de diferite toxine provenite din alcool sau unele medicamente.

lactate

Ce grăsimi ar trebui să consumi

Este timpul ca grăsimile saturate să nu mai fie privite ca un inamic. De fapt, grăsimea este o sursă esențială de energie și substanțe nutritive esențiale. Nu se poate trăi fără ea și ajută chiar la pierderea în greutate.

Grăsimea, ca proteină, ajută la menținerea în condiții bune a organismului. Fiind și un purtător de aromă, induce mai rapid senzația de sațietate. Cu alte cuvinte, poți să consumi mai puține grăsimi saturate și să te simți sătulă, decât dacă ai consuma carbohidrați în doză dublă. În plus, consumul de grăsimi încetinește pătrunderea glucozei în sânge.

Diferenţa dintre grăsimile saturate şi cele nesaturate ţine de consistenţă. Grăsimile saturate devin solide la temperatura camerei, iar cele nesaturate rămân în starea lor iniţială. Dacă încerci să faci alegeri mai sănătoase în ceea ce priveşte grăsimile vizibile, încearcă să înlocuieşti untul cu uleiul de măsline, iar pentru prăjit foloseşte uleiuri vegetale. 

Grăsimile alimentare trebuie menţinute la un nivel de sub 30% din totalul caloriilor consumate, iar grăsimile saturate la un nivel de 10% din totalul caloriilor. 

Sfatul specialiştilor este să verifici cantitatea de grăsimi totale şi saturate din alimente şi să cauţi alternative cu conţinut mai mic de grăsime. 

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!