Nu Skin

La ce boli esti predispus în funcție de poziția în care dormi

Alina Maria Chirita, redactor DivaHair.ro

Stingi lumina și te pregătești de somn. Cum ești poziționat? Pe spate, lateral sau pe burtă? Experții sunt de părere că există o corelație între poziția în care dormi și anumite boli care pot apărea. Există avantaje și dezavantaje ale fiecăreia.

Știai că aproximativ 95% din populație doarme pe aceeași parte? Există o strânsă legătură între modul în care dormi și anumite afecțiuni. O echipă de experți a analizat fiecare poziție de somn în parte și a aflat care sunt posibilele boli la care oamenii sunt predispuși.

Surse articol: Webmd / DailyMail / Sleepopolis 

Pe spate

Pe spate

Această poziție poate provoca dureri de spate și le poate agrava, dacă sunt deja existente. Dacă sforăi sau ai apnee în somn, această poziție de somn poate înrăutăți și aceste afecțiuni. Totodată, oamenii care dorm pe spate respiră mai rapid decât în orieca altă poziție, iar țesuturile din corp nu se oxigenează în mod optim, iar acest lucru poate accentua problemele de circulație și respiratorii, precum astmul și boli ale inimii. Dacă alegi să dormi astfel încearcă să alegi o pernă mai tare, iar dacă sforăi să o plasezi sub spate, pentru a te face să îți schimbi poziția pe parcursul nopții.

Apneea în somn și problemele cardiace

Apneea în somn și problemele cardiace

Apneea în somn este prezentă la până la 70% dintre pacienții cu insuficiență cardiacă, scrie Everydayhealth. Există o legătură între apneea în semn și afecțiunile cardiovasculare, precum hipertensiunea arterială și chiar apariția accidentului vascular cerebral. Studiile arată, totodată, că riscul de infarct miocardic crește de cinci ori la persoanele care suferă de apnee în somn. 

Pe spate

Pe spate

Această poziție poate provoca dureri de spate și le poate agrava, dacă sunt deja existente. Dacă sforăi sau ai apnee în somn, această poziție de somn poate înrăutăți și aceste afecțiuni. Totodată, oamenii care dorm pe spate respiră mai rapid decât în orieca altă poziție, iar țesuturile din corp nu se oxigenează în mod optim, iar acest lucru poate accentua problemele de circulație și respiratorii, precum astmul și boli ale inimii. Dacă alegi să dormi astfel încearcă să alegi o pernă mai tare, iar dacă sforăi să o plasezi sub spate, pentru a te face să îți schimbi poziția pe parcursul nopții.

Pe o parte

Pe o parte

Cel mai indicat, susțin specialiștii, este să dormi pe partea stângă, pentru a reduce refluxul de acizi și apariția indigestiei. În ciuda faptului că această poziție de somn ajută la prevenirea apariției durerilor de stomac, poate adânci ridurile. Se exercită o presiune mai mare pe liniile dinpre nas și gură, din cauza faptului că fața este "strivită" de pernă. Încearcă să poziționezi perna astfel încât partea superioară a corpului să fie mai sus decât stomacul pentru a reduce refluxul gastric pe parcursul nopții. 

Sursa foto: Unsplash

Surse foto: IStock, Unsplash

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.1 (8)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta