Poziția de somn care îți poate afecta sănătatea. Cum NU trebuie sa mai stai noaptea

Poziția de somn care îți poate afecta sănătatea. Cum NU trebuie sa mai stai noaptea

Ramona Jurubita

Ți s-a întâmplat vreodată să te trezești dimineața mai obosit/ă decât erai în momentul în care te-ai pus la somn și cu dureri de tot felul? Sigur ai pățit și tu asta și apoi ai rostit cu vehemență: „mă simt de parcă m-ar fi călcat trenul!”, chiar dacă, teoretic, ai dormit suficient.

Ei bine, durerile pe care le ai dimineața sunt cauzate, în mare parte, de pozițiile incorecte de somn. Știi cum ar trebui să te așezi în pat ca să nu îți pui singur/ă sănătatea în pericol? Fie că dormi pe spate, pe burtă sau pe o parte, ar trebui să știi că unele poziții sunt extrem de periculoase și îți pot cauza probleme la coloana vertebrală și mai ales la coloana cervicală.

Femeie în pijama bordo cu buline care ilustreaza in imagini trei pozitii de dormit.

O poziție răsucită de somn, un pericol pentru sănătate

Se pare că dormitul pe burtă este cel mai mare inamic al sănătății coloanei. Potrivit medicului Raymond J. Hah, profesor asistent de chirurgie ortopedică la Keck School of Medicine of USC, multe dureri sunt cauzate de o postură incorectă.

„Această poziție pune cea mai mare presiune asupra mușchilor și articulațiilor, aplatizând curba naturală a coloanei vertebrale. De asemenea, dormitul pe burtă te obligă să îți răsucești gâtul, ceea ce poate provoca dureri de gât și dureri în partea superioară a spatelui.”, a spus expertul.

Femeie în pijama bordo cu buline, dormind pe burtă și ținându-și gâtul răsucit

Dacă dormi cu un picior răsucit sau cu ambele picioare încrucișate, este nevoie să renunți urgent la acest obicei greșit care îți afectează postura coloanei. Îți încordezi spatele fără să îți dai seama, iar acumularea de tensiune îți provoacă dureri nedorite în diferite zone ale corpului: spate, șolduri, gât sau chiar umeri. De ce se întâmplă asta? Vertebrele coloanei se răsucesc odată cu picioarele și nu mai reușesc să își păstreze poziția naturală.

Trebuie să corectezi din timp acest „obicei prost” pe care l-ai căpătat din dorința de a dormi cât mai relaxat/ă. Tocmai ai aflat că relaxat nu înseamnă întotdeauna și corect, așa este? Degeaba te simți bine pe moment atunci când te pui la somn pe burtă și cu un picior îndoit, dacă a doua zi vei resimți efectele negative ale acestei posturi. Ca să nu ajungi la medic, este indicat să renunți la confortul de moment și să îl alegi pe cel permanent.

În plus, presiunea asupra coloanei vertebrale îți provocă și alte neplăceri, cum ar fi amorțeala. Încrucișarea picioarelor poate duce la comprimarea venelor și apoi la încetinirea circulației sângelui. Aceasta este una dintre cele mai comune cauze a umflării membrelor inferioare.

Calitatea somnului depinde de mulți factori, iar aici putem include și confortul oferit de saltea sau lumina din dormitor, de exemplu. Dar cel mai mult contează cum ne așezăm în spațiul de dormit, indiferent care ar fi acela.

Dormitul pe spate, soluția pentru o coloană dreaptă și sănătoasă

Shelby Harris, expert în medicina somnului și profesor la Colegiul de Medicină Albert Einstein, a explicat faptul că nu este nevoie să îți schimbi poziția de somn dacă aceasta nu îți creează probleme. Dar dacă te trezești cu dureri, trebuie să iei măsuri pentru a îmbunătăți situația.

Femeie în pijama bordo cu buline albe, dormind pe spate, cu un picior îndoit.

Specialiști recomandă să dormi pe spate, dacă nu suferi de apnee sau nu te confrunți cu sforăitul care îi poate deranja pe cei din jur.

„Numai 8% dintre oameni dorm pe spate, dar, în realitate, este cea mai bună poziție pentru a lăsa corpul să se odihnească. Ne permite să evităm arsurile stomacale și să relaxăm gâtul și coloana vertebrală. ”, a explicat Dr. Shelby Harris, specialist în somnologie.

Îți vei schimba obiceiurile din timpul nopții? Este foarte important să pui sănătatea pe primul loc și să ții cont de sfaturile experților.

Citește și: 10 motive pentru care nu te bucuri de un somn de calitate

Surse articol: PopsciPlaytechKeckmedicine

Surse foto: iStock

Articolul urmator
Ce scade glicemia noaptea: lista alimentelor de care ai nevoie
Ce scade glicemia noaptea: lista alimentelor de care ai nevoie
Cum va fi noaptea nuntii tale?
Incepe quiz
Cum va fi noaptea nuntii tale?

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.6 (8)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.