Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

Studiu: acestea sunt orele la care arzi cele mai multe calorii

Vineri, 23.11.2018
de Lorena Teacă

Tot ceea ce faci pe parcursul zilei necesită energie, iar aceasta duce la arderea caloriilor. Însă și somnul poate arde calorii! Totuși, conform unui studiu recent, publicat în revista Current Biology, există o anumită perioadă a zilei în care organismul arde aceste calorii mult mai eficient.

Mai precis, oamenii de știință de la Universitatea Harvard au descoperit că după-amiaza este momentul în care metabolismul arde cu 10% mai multe calorii decât în timpul nopții, adică aproximativ 130 de calorii. 

Picioare cu pantofi pe cântar

Se pare că acest lucru este influențat de ritmul circadian, cel care controlează ceasul biologic al organismului, respectiv ciclurile de trezire și de somn.

Timp de 37 de zile, cei șapte participanți la studiu (femei și bărbați cu vârste între 38 și 59 de ani) au locuit într-un spațiu fără telefoane, ferestre sau ceasuri, adică fără lucruri care ar fi putut perturba mediul respectiv.

De asemenea, aceștia au purtat senzori pentru măsurarea temperaturii corpului. Acest lucru le-a permis cercetătorilor să măsoare energia consumată. Ei au constatat că, pe măsură ce temperatura corporală era mai ridicată, deși subiecții nu făceau efort fizic, metabolismul acestora ardea mai multe calorii, iar acest lucru se întâmpla deseori în jurul orelor târzii ale prânzului, deci la peste 12 ore de la culcare. Pe de altă parte, atunci când temperatura corpului era mai scăzută, metabolismul încetinea și ardea cele mai puține calorii, adică noaptea și dimineața foarte devreme. 

Aceste descoperiri ar trebui să tragă un semnal de alarmă persoanelor care nu au un program de somn bine pus la punct și obișnuiesc să facă „vizite” frigiderului la orele târzii ale nopții. 

Dacă nu ne odihnim suficient și ne chinuim metabolismul cu gustări servite la ore nepotrivite, ceasul biologic este dat peste cap și apar tot felul de probleme. Numeroase studii au arătat că nopțile nedormite și alimentația haotică pot crește semnificativ riscul de obezitate, diabet de tip 2, boala Alzheimer sau chiar cancer. Acest lucru este cu precădere valabil în cazul persoanelor care lucrează noaptea sau se confruntă cu tulburări de somn și nu iau măsuri, scrie Time.com

Mâini care țin cu centimetru

Chiar dacă studiul respectiv nu a inclus un eșantion reprezentativ, descoperirile sunt cu siguranță un punct de pornire pentru cercetări aprofundate despre influența ritmului circadian asupra sănătății. 

Surse foto: iStock, Unsplash

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.8 (5)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!