Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

De ce să nu încălzești mașina când este frig afară

Miercuri, 28.02.2018
de Alexandra Dragoi

Se pare că primăvara nu se grăbește să apară și gerul continuă să își facă de cap. Caloriferele din case duduie de căldură, iar noi simțim nevoia să bem cât mai multe lichide calde și să stăm la gura sobei. Nu același lucru se întâmplă și cu mașinile noastre, care sunt serios afectate de temperaturile scăzute. 

Primul lucru pe care îl facem când ajungem în mașina înghețată este să dăm drumul la maximum la căldură. Ți-ai pus vreodată problema că acest lucru nu este deloc în regulă pentru mașina ta? Descoperă în articolul de mai jos care este motivul pe care ni-l indică mecanicii auto!

masina in zapada

Fără căldură în mașină! 

Majoritatea oamenilor, dacă nu chiar toți, au impresia că dacă încălzesc mașina când este frig afară, fac un lucru bun. Ei bine, află că este un mit! 

Specialiștii citați de Business Insider trag un semnal de alarmă și ne avertizează că încălzirea mașinii în condiții de ger poate să împrăștie carburantul în motor, provocând pagube serioase.

Pe lângă faptul că motorul consumă mai mult carburant, uleiul nu mai ajunge la componente importante ale acestuia. Îți explicăm și de ce: mașinile folosesc un dispozitiv care asigură dozajul necesar dintre benzină și aerul care formează amestecul de carburant, pentru ca motorul să funcționeze normal. Acest dispozitiv se numește carburator și este construit astfel încât să asigure dozarea și pulverizarea benzinei, vaporizarea sa parțială și amestecarea cu aerul în proporțiile necesare unei arderi cât mai complete, potrivit wikipedia.org.

Iarna, sunt șanse mai mici ca benzina sa se evapore, astfel ca mașina ta trebuie să facă eforturi, pentru a adăuga mai multă benzină în acel amestec. Benzina este un solvent rezistent și poate înlătura uleiul de pe pereții cilindrului - partea fixă a motorului, atunci când merge în gol la temperaturi scăzute și pentru o perioadă lungă de timp. Înainte de 1980, carburatorul funcționa diferit: astfel, dacă benzina era prea rece și încercai să încălzești motorul, nu era posibil să apară un exces în camera de combustie a motorului și nu exista niciun risc. Din 1980, carburatoarele au injectoare de benzină, astfel că, motoarele de astăzi au nevoie de 30 - 60 de secunde pentru a se încălzi și a fi gata de drum.

Concluzia: dacă ai obiceiul să încălzești motorul, înainte să pleci cu mașina, nu îi prelungești viața, ci i-o scurtezi.

Și dacă tot vorbim despre mașini, ce spui de un test care îți spune ce mașină ți se potrivește? 

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1.6 (56)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!