Dieta volumetrică topește kilogramele și te menține sănătoasă!

Vineri, 27.10.2017
de Paula Rotaru

Greutatea în exces este o problemă cu care se confruntă aproape jumătate din populația lumii. Stilul de viață modern, stresul, sedentarismul, lipsa de odihnă, mâncatul pe fugă și la ore nepotrivite, toate acestea contribuie la acumularea kilogramelor.

Nu e de mirare, astfel, că tot mai multe persoane caută diete care să le ajute să scape de excesul ponderal. Iar internetul abundă în zeci sau chiar sute de diete care promit scăderea în greutate într-un timp scurt. Din păcate, majoritatea regimurilor de slăbit au la bază restricția calorică drastică și sunt în așa fel gândite încât să fie urmate doar pe o anumită perioadă, de obicei una foarte scurtă.

Principalul motiv pentru care renunțăm la planul de slăbire este că nu ne simțim niciodată sătui. Iar senzația de foame duce mai departe la lipsă de concentrare, iritabilitate, stres, deprinderea unor obiceiuri deloc sănătoase, cum ar fi fumatul. Astfel, se creează un cerc vicios din care nu ne alegem decât cu probleme, atât cu greutatea, cât și cu sănătatea.

Din fericire, în noianul de diete care promit marea cu sarea există și unele care chiar dau rezultate și nu îți pun sănătatea în pericol. Un astfel de exemplu este dieta volumetrică, impropriu numită „dietă”, pentru că este mai degrabă un regim alimentar pe care îl poți urma toată viața.

Află care sunt principiile dietei volumetrice, ce alimente sunt indicate și cât poți slăbi urmând-o!

Ce presupune dieta volumetrică

Dieta Volumetrică este un plan alimentar întocmit de medicul nutriționist Barbara Rolls, autoarea cărții „The Ultimate Volumetrics Diet”. Doctorul Rolls este profesor în Științele Nutriției la Universitatea de Stat Pennsylvania și a studiat peste 20 de ani legătura dintre sațietate și apariția obezității.

O concluzie la care a ajuns după ani de studiu este că numărul caloriilor este mai puțin important decât cantitatea de alimente ingerate, scrie everydayhealth.com. Cu alte cuvinte, ne simțim sătui dacă mâncăm alimente în cantitatea dorită. Astfel, e mult mai probabil ca o dietă ce ne pune la dispoziție o varietate de alimente să ne „prindă” și să nu renunțăm la ea așa de ușor, spre deosebire de curele de slăbire drastice, care pun accent doar pe anumite alimente, de care ne plictisim rapid. 

Așadar, dieta volumetrică înseamnă, mai presus de toate, schimbarea obiceiurilor alimentare și a stilului de viață, care va duce la rezultatul dorit. Nu într-o săptămână, nici într-o lună, ci pe parcursul unui an sau chiar mai mult. Iar partea cea mai bună este că oscilațiile ponderale nu fac parte din acest tablou. Urmând această dietă, îți vei disciplina apetitul, astfel încât corpul tău se va remodela în mod natural, fără „șocuri” calorice, și nu vei mai simți nevoia să ciugulești tot timpul alimente nesănătoase.

Dacă te hotărăști să urmezi această dietă, și chiar îți recomandăm să o faci, mai ales dacă ai încercat fel și fel de regimuri fără rezultat, ține cont de regulile de bază:

- nu depăși 1.600 de calorii pe zi, cel puțin până ajungi la greutatea dorită;

- fii inteligentă și alege alimente care conțin puține calorii, astfel încât cantitatea și varietatea lor să fie cât mai mare;

- obișnuiește-te să gătești acasă;

- notează-ți într-un jurnal ceea ce mănânci și caloriile aferente, cel puțin în prima lună (așa îți vei da seama că anumite alimente pot fi mâncate în cantități mari, fără grija caloriilor, și că altele, cum ar fi dulciurile concentrate, sunt bombe calorice, chiar dacă sunt consumate în cantități mici);

- fii pregătită psihic pentru momentele în care cântarul nu va indica cifra pe care ți-o dorești;

- fă mișcare, sub orice formă, cel puțin 30 de minute pe zi.

Alimente indicate și contraindicate în dieta volumetrică

În principiu, dieta volumetrică nu îți impune să renunți ceea ce îți place, doar că trebuie să fii atentă la densitatea calorică. Potrivit webmd.com, alimentele cu densitate calorică crescută au cele mai multe calorii și pot fi mâncate doar în cantități reduse. În schimb, alimentele cu densitate calorică redusă pot fi consumate în cantități mai mari, pentru că au mai puține calorii.

Dr. Barbara Rolls a împărțit alimentele în 4 categorii:

- alimente care pot fi consumate „la liber”, oricând și în orice cantitate: fructe (căpșune, grepfrut, mere, afine, pepene galben), legume cu conținut redus de amidon (broccoli, roșii, ciuperci) și supe;

- alimente care pot fi consumate în porții generoase: cereale integrale (ovăz, orez brun, paste integrale), ouă, carne slabă (pește, piept de pui, curcan, mușchi de vită sau de porc), legume și lactate cu conținut redus de grăsime;

- alimente care pot fi consumate în porții mici: pâine, ciocolată, snacksuri fără grăsimi, brânză, smântână și carne mai grasă (ceafă de porc);

- alimente ce pot fi consumate în porții „zgârcite”: bomboane, prăjituri, nuci, prăjeli, covrigei, popcorn.

Ține cont că trebuie să iei trei mese principale, două gustări și un desert (zgârcit) zilnic. Dieta volumetrică se bazează pe consumul de alimente bogate în apă și fibre (cum sunt fructele și legumele), deoarece conferă senzație de sațietate fără un aport caloric crescut.

Consumul de alcool este permis, dar cu moderație, pentru că are multe calorii. Ai voie să bei un pahar de alcool pe zi, fie că vorbim de bere sau vin.

Ai grijă și la cafea! Alege să o bei cât mai simplă, neîndulcită, fără adaos de lapte condensat sau frișcă.

Câte kilograme poți elimina cu ajutorul dietei volumetrice

Dacă pornești la drum cu gândul că vei slăbi 10 kilograme într-o săptămână, te vom dezamăgi. Dieta volumetrică nu oferă rezultate într-un timp atât de scurt, dar poți fi sigură că, la final, vei slăbi sănătos și îți vei schimba și obiceiurile alimentare.

Corpul are nevoie de timp ca să se adapteze noilor „reguli” la care îl supui. Așa că e posibil să nu slăbești un gram în prima săptămână sau să dai jos dintr-un foc un kilogram. Totul depinde de metabolismul fiecăruia.

Nu te cântări decât o dată pe săptămână! Astfel, nu vei fi dezamăgită dacă acul cântarului nu arată greutatea pe care ți-o dorești.

Atât timp cât respecți regulile menționate mai sus și nu te abați de la ele crezând că nu vor exista consecințe, vei slăbi cam 0,5 kilograme pe săptămână. Chiar dacă nu pare mult, așa este sănătos și nici nu există riscul ca efectul yo-yo să își facă de cap.

Așadar, poți scăpa de 12 kilograme în 6 luni, dar, și mai important, vei deprinde un stil de viață sănătos, care te va ajuta să îți menții greutatea în limitele normale toată viața.

Dacă vrei să slăbești sănătos și te-ai săturat să încerci regimuri fade și care te înfometează, ia în consierare dieta volumetrică. Rezultatele nu vor întârzia să apară, iar silueta și sănătatea ta vor avea numai de câștigat! 

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!