Ce alimente să mănânci și ce să nu mănânci, de fel, pentru binele tău

Ce alimente să mănânci și ce să nu mănânci, de fel, pentru binele tău

Ramona Jurubita

Cum probabil știai, dar noi ne vedem nevoite să îți reamintim, trebuie să ai grijă ce alimente consumi. Unele nu sunt indicate în anumite diete, în timp ce altele ar trebui evitate în orice secundă, fiindcă sunt extrem de periculoase.

Colesterol mărit, tensiune arterială crescută, obezitate, toxiinfecții alimentare, alergii, retenție de apă – sunt doar câteva dintre problemele provocate de alegerile culinare pe care le facem. Din informațiile de mai jos vei înțelege care sunt mâncărurile pe care trebuie să le eviți dacă vrei să slăbești câteva kilograme și/sau să îți menții silueta, dar și ce alimente ar trebui să excluzi total din dietă, fiindcă îți pot pune viața în pericol.

Cei mai mari dușmani în lupta cu kilogramele în plus

Pastele

Paste cu sos alb și verdeață pe o farfurie întinsă.

Pastele nu prea au ce să caute în dietele de slăbire, fiindcă în ele se găsește un aport mare de carbohidrați. Evident, sunt macronutrienți importanți și corpul nostru are nevoie de ei, dar, consumați în exces, pot deveni dăunători. Un studiu făcut pe nu mai puțin de 117.366 de persoane a arătat că aportul ridicat de carbohidrați poate crește riscul de boli de inimă. De asemenea, poate ridica nivelul de zahăr din sânge, motiv pentru care trebuie să îi evităm, mai ales dacă vrem să slăbim.

Proteinele animale

Mic dejun cu ouă și bacon

Ouăle, lactatele și carnea fac parte din alimentele de bază, pe care aproape orice om le consumă cu plăcere. Prea multă proteină animală poate cauza probleme grave de sănătate, fiindcă toate aceste produse conțin cantități mari de fosfor, ceea ce poate duce la complicații renale și osoase. Încercarea de a slăbi îți va fi îngreunată de problemele pe care le pot provoca aceste alimente.

Sucurile dietetice

Sucuri în recipiente în formă de bec.

Multe persoane au impresia că sucurile dietetice nu sunt periculoase, fiindcă nu conțin zahăr. Ce nu știu ele este că acesta a fost înlocuit cu îndulcitori artificiali, mult mai periculoși, cum ar fi aspartamul, ciclamatul și zaharina. Substanțele enumerate au fost asociate cu apariția diabetului de tip 2, a hipertensiunii arteriale și a bolilor de inimă.

Vezi care sunt cei mai periculoși îndulcitori. Te pot îmbolnăvi de diabet

Unele specii de pește

Pește cu lămâie și condimente, gata de băgat în cuptor.

Toți peștii conțin mercur, doar că unii au o cantitate mai mare decât alții. Rechinul și peștele spadă intră în această categorie, iar carnea lor poate provoca hipertensiune arterială, favorizează apariția colesterolului rău și crește riscul de infarct miocardic. Ar trebui să o mănânci foarte rar, cât mai rar cu putință.

Orezul

Orez cu legume în tigaie

Orezul nu este periculos dacă nu se numără printre alimentele pe care le consumi zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi. În schimb, dacă devine preferatul tău și îl incluzi în rutina ta alimentară, s-ar putea să ai de suferit din această cauză. Este posibil să descoperi apoi că ai tensiune arterială și că ți-a crescut nivelul de trigliceride. Să nu te întrebi care este cauza, căci e de la sine înțeles că excesul de orez și-a spus cuvântul.

Supa la plic

Supă la plic/tăieței instant/noodles

Acest preparat instant pare cea mai rapidă variantă pe care o găsești când îți este foame și nu ai nimic altceva în casă. Totuși, ar trebui să realizezi că acest confort de moment nu îți garantează și o stare de bine pe termen lung. Te poți îmbolnăvi din cauza substanțelor pe care le conține un astfel de pliculeț. Sodiul se regăsește în tăiețeii de acest gen în cantități destul de mari și poate cauza diverse probleme persoanelor care nu tolerează cantitățile mari de sare. Și în cazul acesta, riscul de hipertensiune arterială este destul de mare. S-a dovedit că reducerea aportului de sodiu scade șansele de apariție a problemelor cardiovasculare cu 30%.

Alimentele care pot fi gătite la microunde

Pizza preparată în cuptorul cu microunde

Mâncărurile congelate și preparate la microunde conțin de obicei cantități mari de sodiu și zahăr, împreună cu substanțe chimice și conservanți care le mențin „proaspete”. În plus, aditivii din caserolele de plastic în care sunt ambalate pot pătrunde în alimente, făcându-le și mai periculoase. Trebuie să stai departe de ele, dacă vrei să slăbești sănătos și să nu îți pui organismul în pericol.

Sucurile de fructe

Suc de citrice într-un pahar cu desene.

Orice fruct are și zahăr în compoziția sa. Dacă faci un suc din mai multe fructe, aduci tot zahărul la un loc, într-un singur pahar. Cel mai bine ar fi să consumi fructe și legume în stare proaspătă, nu să le incluzi în sucuri și smoothie-uri care pot deveni adevărate bombe calorice și care pot fermenta mai apoi în stomac. Iar dacă băutura este din comerț și nu ai preparat-o tu, nu poți ști sigur din ce este făcută.

Cerealele făcute din făină albă

Mic dejun cu suc de portocale și cereale

Deși este cel mai rapid mic dejun pe care ai putea să îl faci, nu este recomandat să îl mănânci zilnic. Aceste cereale nu au destule fibre, dar au foarte mult zahăr. Bolile de inimă, diabetul de tip 2 și problemele hepatice pot fi evitate dacă renunți să mai cumperi în fiecare săptămână astfel de alimente.

Iaurtul înghețat

Iaurt înghețat cu topping de fructe.

Deși iaurtul simplu și natural aduce o grămadă de beneficii tractului digestiv, cel înghețat nu este la fel de sănătos. Conține mult zahăr, aproape cât înghețata obișnuită, mai ales că vine la pachet cu diverse topping-uri. Astfel, aportul de zahăr se mărește și trebuie să ocoleși acest desert dacă ții dietă.

Iată care sunt alimentele pe care să nu le consumi niciodată dacă vrei să slăbești:

Carnea procesată

Cârnați pe platou de lemn și o farfurie cu murături

Aceasta conține o grămadă de nitrați, care pot provoca mai multe boli, inclusiv cancer. Azotatul de sodiu se adaugă diferitelor preparate pe bază de carne pentru a le păstra culoarea. Acestea mai conțin și un nivel ridicat de clorură de sodiu. Poți să te înfrupți din aceste „delicatese” doar dacă ești adeptul/a exceselor.

Batoanele de granola

Baton de cereale cu fructe confiate

Multe batoane de acest gen sunt altceva decât credem noi, fiindcă nu reprezintă o sursă de proteine, așa cum ar trebui. Au mai mult zahăr și uleiuri hidrogenate, iar aroma lor este suficientă pentru a-ți deschide apetitul, dar nu te ajută să te saturi, ci să vrei să mănânci tot mai mult. Alege batoanele proteice sigure, în detrimentul acelora care nu sunt deloc sănătoase.

Brânzeturile afumate

Cașcaval afumat

Carnea afumată nu este singura pe care ar trebui să o eviți, fiindcă la fel de periculos este și cașcavalul pregătit în același mod. Brânzeturile afumate pot cauza multe probleme dacă sunt consumate în cantități mari. Ele sunt făcute cu hidrocarburi aromatice policiclice, substanțe chimice pe care le găsim, de obicei, în benzină, cărbune sau petrol. Un studiu arată că acest ingredient periculos este mai prezent în coaja cașcavalului afumat, dar el poate ajunge la fel de ușor și în interior.

Tu cât de des consumi alimentele din listă? Ai accepta provocarea de a renunța la ele pentru o vreme sau pentru totdeauna?

Descoperă: 10 rețete pentru un prânz sănătos

Surse foto: UnsplashPexelsPexels, iStock, UnsplashUnsplashPexelsUnsplashUnsplashPexelsUnsplash

Surse articol: BrightsideHealthlineNewsweek

Articolul urmator
Dieta cu dopamină: ce este și ce beneficii are
Dieta cu dopamină: ce este și ce beneficii are
Spune-ne ce-ți place să mănânci și îți spunem ce sport ar trebui să practici!
Incepe quiz
Spune-ne ce-ți place să mănânci și îți spunem ce sport ar trebui să practici!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    top 5 divahair.ro - diete si slabire

    1. Dieta cu dopamină: ce este și ce beneficii are (393 vizite)