Nu Skin
Adevarata Stare de Bine
Optezi sa Impresionezi

In ce alimente gasesti cele mai importante vitamine pentru par si unghii

Anca Toma

Cu toate ca folosim multe produse care promit sa imbunatateasca felul in care aratam sau ne simtim peste noapte, nu trebuie sa uitam ca uneori beneficiile pe care ni le dau alimentele sanatoase pe care le consumam sunt cele mai de incredere. Chiar si atunci cand vine vorba de sanatatea unghiilor si a parului dieta este cea de la care pornesc problemele, dar si cea care le poate rezolva. Atat unghiile cat si parul sunt facute dintr-o proteina numita keratina, insa le poti creste rezistenta, stralucirea si frumusetea folosindu-te de efectele unor vitamine pe care le gasesti in alimente.

Poti trece pe langa raftul de suplimente alimentare de data aceasta, pentru ca noi iti spunem in continuare care sunt cele mai bune vitamine pentru par si unghii si in ce bunatati din natura le gasesti.

vitamine par si unghii

Vitaminele B - tot ce le trebuie parului si unghiilor tale

Pe langa magneziu, zinc si calciu - minerale din branzeturi, banane, nuci, spanac sau soia, care te pot ajuta sa intaresti unghiile casante, care se exfoliaza si se rup foarte usor - natura vine in sprijinul frumusetii unghiilor si a parului tau prin complexul de vitamine B.

Biotina sau vitamina B8 este cel mai bun prieten al tau daca ai probleme cu ruperea usoara a firelor de par si a unghiilor. O gasesti in concentratii mari in galbenusul de ou dar si in lactate, cereale integrale, legume radacinoase, alune si nuci. O portie din oricare aceste alimente iti va asigura necesarul zilnic de biotina. Aceasta vitamina esentiala pentru par si unghii sanatoase se gaseste, dupa cum spuneam, si in cateva legume, precum ciupercile, ceapa, varza, salata verde sau conopida, urzicile, rosiile, castravetii si morcovii. Dintre fructe, bananele sunt cap de lista in ceea ce priveste continutul de biotina, urmate de zmeura, capsuni, pepene rosu si grapefruit.

Nici amatorii de carne nu sunt privati de aceasta excelenta vitamina pentru par si unghii. O gasesti in ficat, rinichi si inima dar si in peste, somonul fiind o sursa importanta de biotina. Aceasta vitamina iti va ajuta parul sa creasca mai repede , firul va fi mai gros si mai rezistent, iar unghiile mai puternice.

Tot din complexul B merita amintita vitamina B6, capabila sa accelereze productia de melanina, pigmentul care da culoare parului, astfel ca acesta isi va recapata si pastra stralucirea si intensitatea nuantei naturale. O gasesti in foarte multe alimente, cele mai bogate in aceasta grozava vitamina pentru par si unghii fiind tonul, spanacul, varza, ardeii grasi, usturoiul, conopida, carnea de curcan, pui si vita, cartofii si broccoli.

De asemenea, pentru o buna circulatie a sangelui si pentru ca parul si unghiile sa absoarba mai bine substantele nutritive din alimente, iti recomandam sa incluzi in dieta ta legume radacinoase, sparanghel, pepene galben, nuci si seminte, orz si orez brun pentru ca sunt bogate in niacina sau vitamina B3.

Vitamina C pentru unghii tari

Probabil stii deja ca aplicarea sucului de lamaie pe suprafata unghiilor este o modalitate buna pentru indepartarea petelor cauzate de folosirea ojelor intens pigmentate. De asemenea, le confera rezistenta si le pregateste pentru urmatoarea manichiura. Insa vitamina C, responsabila pentru aceste efecte, este si mai eficienta, atat pentru unghii cat si pentru par, atunci cand o introduci in alimentatie. Plante de tot soiul sunt bogate in vitamina C, nu doar cunoscutele citrice (portocale, lamai, lime, grapefruit). Pe langa acestea, incearca si capsuni, ananas, kiwi, zmeura, papaya, afine si pepene (rosu sau galben). Dintre legume, aceasta vitamina pentru par si unghii sanatoase se gaseste in cantitati mari in dovlecei, fasole verde si morcovi.

vitamine par si unghii

Vitamina A din fructe portocalii

Vitamina A intareste imunitatea organismului, ceea ce inseamna ca iti imbunatateste starea de sanatate in general, de care vor beneficia si unghiile si parul tau. In plus, vitamina A ajuta la echilibrarea productiei de sebum la nivelul scalpului, deci vei avea mai putine fire despicate si par mai putin degradat daca vei consuma, spre exemplu, morcovi, cereale, fructe cu coaja portocalie sau spanac.

Un eventual deficit de vitamina A se va vedea si la nivelul unghiilor. Acestea vor fi mai uscate si, deci, mai fragile iar lacurile preferate nu vor rezista prea mult pe unghii din aceste cauze. Asa ca ajuta-le din interior cu piersici, caise, pepene galben, papaya sau mango.

Vitamina E pentru elasticitate si stralucire

 

Daca pielea ta e sanatoasa si frumoasa, unghiile si parul vor fi la fel. De aceea, cu cat celulele vor fi mai bine oxigenate, cu atat parul si unghiile vor creste mai repede si vor fi mai puternice. Vitamina E este cea care ajuta la stimularea acestei absorbtii de oxigen si ceea ce poate face aceasta vitamina pentru par si unghii este sa le hidrateze si sa previna caderii parului respectiv ruperea unghiilor, dandu-le elasticitate. Uleiurile vegetale sunt surse excelente de vitamina E. Uleiul de floarea-soarelui (dar si semintele), germene de grau, porumb sau soia impreuna cu arahidele si migdalele iti pot completa dieta cu aportul de vitamina E necesar.

 vitamine par si unghii

Acestea sunt cele mai importante vitamine pentru par si unghii dar care contribuie si la imbunatatirea starii tale de sanatate in general. Nu uita ca fiecare parte a corpului tau va functiona asa cum trebuie doar daca ai grija de toate.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.6 (3)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!