5 reţete de mic dejun recomandate de specialiști în fitness și nutriție

Joi, 14.09.2017
de Sorina Corneanu

Micul dejun este o masă extrem de importantă. Unele persoane nu concep să își înceapă ziua fără micul dejun, în timp ce altele se descurcă perfect cu o cafea și apă, până la masa de prânz.

Micul dejun ar trebui să fie masa cea mai bogată în substanțe nutritive. Toată energia vine din alimentele consumate la micul dejun, motiv pentru care nu ar trebui să te bazezi exclusiv pe cereale și iaurt, ci ar trebui să diversifici meniul cât mai mult, pentru a oferi organismului rezistență în timpul antrenamentelor, precum și rezultatele dorite!

Idei de rețete pentru micul dejun recomandate de specialiști 

Ouă fierte și avocado. Alice Liveing, cunoscută pentru programul său riguros de fitness, mănâncă adesea un mic dejun bogat în grăsimi, bazat pe ouă și legume, cum ar fi ciupercile sau spanacul. Masa de dimineață „trezește” metabolismul și îi susține buna funcționare întreaga zi. 

Lasă un ou la fiert pentru aproximativ 6 minute, taie-l pe jumătate și adaugă lângă el câteva roșii cherry proaspete, o lingură de ciuperci fierte sau crude, câteva semințe și un avocado. Poți prepara această rețetă sub forma unei salate, pentru a economisi timp și a-l putea lua cu tine, în caz că te grăbești! Include și alimente bogate în proteine, cum ar fi laptele cu conținut scăzut de grăsimi, nuci și semințe.

Ovăz. Amy Hopkinson, director la Women's Health, recomandă un mic dejun bazat pe ovăz, pentru că o ajută cel mai bine să aibă un nivel optim de energie pe parcursul antrenamentelor de fitness, păstrându-și în același timp senzația de sațietate. Ovăzul amestecat cu puțină dulceață cât mai naturală sau cu câteva fructe proaspete reprezintă un mic dejun ideal și foarte ușor de preparat.

Vezi șapte rețete pentru mic dejun delicioase, sănătoase și ușor de preparat, pentru fiecare zi a săptămânii!

Ceai sau smoothie matcha. Să îți începi ziua cu o cană de matcha înseamnă să te alimentezi cu energie și sănătate pentru întreaga zi. Matcha reprezintă rețeta perfectă de detoxificare fără efort. S-a constatat că o cană de matcha băută pe stomacul gol, dimineața, susține pierderea în greutate cu până la 25% mai rapid decât în mod normal.

Omletă. Un studiu recent sugerează că ouăle consumate la micul dejun au ajutat la pierderea în greutate mai rapid și mai sănătos decât legumele. Omleta cu pui, pentru aportul sănătos de proteine, alături de o salată verde bogată sau din cât mai multe legume proaspete, reprezintă micul dejun ideal care susține metabolismul, arde caloriile și te sprijină în timpul antrenamentelor. „Este important să alegeți alimentele care sintetizează dopamina, un hormon activ al creierului care promovează energia, motivația și pozitivitatea. Pentru aceasta, trebuie să consumați aminoacizi și grăsimi sănătoase, pe care le găsiți în legume, fructe, ouă proaspete și carne slabă”, spune Peter Cox, nutriționist.

Iaurt cu miere și fructe proaspete. O cană cu iaurt natural, în care ai adăugat o lingură de miere și câteva fructe proaspete, este un mic dejun rapid, care îți oferă energie și te sprijină în timpul antrenamentelor. Ideal este să înțelegi că orice antrenament presupune un efort fizic susținut, iar micul dejun este combustibilul principal atunci când vine vorba de doza de energie necesară fiecărei zile.

„Regula care trebuie urmată este să umpleți farfuria cu fructe sau legume, precum ciuperci, roșii, fructe de pădure, banane, să beți un pahar de suc din fructe sau legume proaspăt stoarse sau să consumați alimente cu carbohidrați cu eliberare lentă, precum ovăz, ouă, carne, pește, fasole, lapte sau soia”, explică Jo Travers, dietetician. „Și nu uitați de lichide! Întotdeauna asigurați-vă că începeți ziua bine hidratați. Deshidratarea poate avea un impact major asupra concentrării și poate conduce chiar la epuizare și depresie.”

Omiterea micului dejun înseamnă renunțarea la doza naturală de energie și supunerea metabolismului la un efort enorm. Cafeaua nu ține locul micului dejun, ci deshidratează organismul și declanșează senzația de oboseală. Urmează exemplul specialiștilor în nutriție și acordă importanță micului dejun, pentru un corp perfect și o sănătate de fier!

Piept Abdomen

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

top 5 divahair.ro

  • vizionate
  • votate
  • discutate
  1. În sezonul rece ne mișcăm! (405 vizite)
  1. În sezonul rece ne mișcăm! (0 comentarii)

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!