Nu Skin

10 alimente pe care să le eviţi vara! Te îmbolnăvesc

Redactor Andreea Baluteanu

Ce ar fi vara fără înghețata ta preferată? Cum am mai putea să trăim la intensitate anotimpul nostru preferat fără cel puțin o porție de pepene? Și ce ar fi anotimpul cald fără cel puțin un grătar? Adevărul e că multe dintre amintirile frumoase ale verii sunt legate, invariabil, de deliciile sale culinare.

La fel de adevărat este însă că excesele culinare nu sunt deloc atât de inofensive pe cât par. Nutriționiștii insistă că pot avea efecte cumulate asupra digestiei tale și că pot produce daune ireparabile pe termen lung.

Nu-ți face griji însă, deoarece pentru orice aliment pe care „ți-l interzicem” în această vară îți recomandăm unul în schimb. Nu trebuie să sacrifici plăcerile gastronomice ale verii. Trebuie doar să ai grijă cu ce mănânci! Descoperă lista de „așa da” și „așa nu” în galerie!

Află și de ce nu trebuie să mănânci pepene seara!

Carne preparată la grătar

Carne preparată la grătar

Definiția perfectă a relaxării de vară e un grătar? Păstrează cota de distracție, dar elimină carnea. Ne pare rău, dar, preparată la temperaturi ridicate, friptura ta preferată crește riscul de diverse forme de cancer din cauza chimicalelor degajate. 

Ce ce poți înlocui: cu legume pregătite pe grătar. Nu contează temperatura, nu există niciun risc de eliberare de chimicale. Și tot îți vei face plinul de proteine.

Când nu te poți abține: alege cele mai slabe sortimente, taie felii subțiri de carne, pentru a o pregăti mai repede și marinează înainte - acestea sunt trucurile pentru a minimiza eliberarea de chimicale.

Înghețată

Înghețată

Ți s-a repetat de atâtea ori că înghețata e mai sănătoasă decât prăjiturile încât ai decis că e în regulă să te înfrupți din ea zilnic? Hmm... nu e chiar cea mai bună idee. La rândul ei, înghețata conține zahăr, despre care știm că afectează imunitatea și poate provoca diverse forme de cancer, dar și coloranți agresivi.

Ce ce poți înlocui: cu iaurt cremos cu fructe, direct de la congelator, servit în forme de înghețată. Sau cu sortimente preparate acasă din celebrul desert al verii.

Când nu te poți abține: caută variante de îngheţată turcească sau italiană (faimoasa gelato), deoarece sunt mai naturale decât ceea ce îți oferă tradiționalele noastre dozatoare!

Porumb fiert

Porumb fiert

Îți mărturisim că acest avertisment al nutriționiștilor ni s-a înfipt precum un cuțit în inimă, dar argumentele lor ne-au convins. Porumbul conține carbohidrați și o mulțime de calorii, fără a include în schimb vitamine sau minerale care să compenseze acest deficit. Iar atunci când și dentiștii s-au așezat la coadă să ne oprească din a ne răsfăța, am fost decise: mâncând porumb, îți poți afecta gingiile și poți accelera instalarea plăcii bacteriene. Ce să mai spunem despre resturile dintre dinți?

Ce ce poți înlocui: cu popcorn. Da, ai auzit bine! Știm că nutriționiștii îl interziceau, dar dacă apelezi la variante organice și renunți la arome adăugate, ai liber la tentație. Asociază cu ulei de avocado, cu curry sau cu usturoi pentru o valoare nutrițională superioară.

Când nu te poți abține: descojește întâi porumbul și consumă boabele separat.

Pepene roșu... cu semințe

Pepene roșu... cu semințe

Nu te teme, nutriționiștii nu au mers atât de departe încât să ne „fure” și ultimul deliciu al verii. Pepenele e minunat dacă vrei să slăbeşti, să te hidratezi și să beneficiezi de o doză generoasă de vitamine. Nu-l mânca însă cu tot cu semințe, pentru că îți pot bloca colonul și pot afecta digestia.

Ce ce poți înlocui: cu pepene fără semințe.

Când nu te poți abține: adună semințele, usucă-le, apoi consumă-le astfel.

Surse foto: Pexels

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (4)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta