Nu Skin

6 alimente care reduc transpiraţia în exces

Luni, 26.06.2017
de Ionelia Olteanu

Acum că a venit vara, apare şi o problemă cu care ne confruntăm foarte des şi care este total neplăcută: transpiraţia. Dacă te confrunţi cu transpiraţie excesivă, iată câteva sfaturi care să îţi uşureze viaţa.

În primul rând, trebuie să ştii faptul că transpiraţia este un proces complet normal şi sănătos pentru tine. Toată lumea transpiră. Este modalitatea prin care temperatura corpului scade, elimină toxinele şi menţine salinitatea. Deci, ”nu transpira” prea mult din cauza transpiraţiei.

transpiratie

Corpul uman are până la 5 milioane de glande sudoripare situate pe întreg corpul şi două tipuri de glande care fac cea mai mare parte din treabă: glandele apocrine, care se găsesc în zona subraţului şi glandele ecrine, care sunt mai abundente şi se află în tot corpul.

Faptul că glandele apocrine se găsesc în regiunea subraţului este motivul pentru care foloseşti deodorant sau antiperspirant doar acolo şi nu pe tot corpul. În schimb, glandele ecrine se declanşează atunci când corpul tău atinge o temperatură ridicată iar aceasta trebuie să scadă. În general, umezeala pe care o simţi atunci când lucrezi sau când te afli într-un mediu cu temperatură ridicată provine de la aceste glande, dar problema mirosului este diminuată.

Iată ce trebuie să adaugi în alimentaţia ta zilnică pentru a scăpa de problema transpiraţiei excesive:

Apă

Una dintre cele mai simple modalităţi de a reduce transpiraţia excesivă este consumul de apă. Atunci când corpul tău este hidratat în mod corespunzător, acesta nu trebuie să depună atât de mare efort pentru a regla temperatura corpului: mai puţin efort înseamnă mai puţină transpiraţie. Simplu, dar eficient!

Lapte degresat sau scăzut în grăsimi

Laptele cremos şi gustos pe care îţi place să îl consumi la micul dejun poate fi cauza pentru care transpiri atât de mult. Dacă reuşeşti să înlocuieşti laptele bogat în grăsimi, ajuţi corpul să transpire mai puţin

Alimente bogate în calciu

La fel ca alţi nutrienţi esenţiali, calciul îţi menţine sănătatea şi, de asemenea, încetineşte procesul de transpiraţie. Prin consumul de porţii generoase de alimente bogate în calciu, îi dai corpului cele necesare pentru a regla temperatura şi a reduce transpiraţia. Ce alimente sunt bogate în calciu? Iaurtul cu un conţinut scăzut de grăsimi, brânza cheddar, brânza de vaci, fasolea şi verdeţurile.

fructe si legume

Fructe şi legume

O dietă sănătoasă şi echilibrată poate reduce transpiraţia excesivă. În această listă sunt incluse fructele şi legumele. Cu un conţinut ridicat de apă şi bogate în vitamine şi fibre, fructele şi legumele menţin silueta, ajută la digestie şi la hidratare. Toate acestea contribuie la scădearea nivelului de transpiraţie.

Ulei de măsline

Cu cât corpul tău lucrează mai mult pentru a digera anumite alimente, cu atât se va accentua transpiraţia. Uleiul de măsline contribuie la sănătatea sistemului digestiv, ceea ce face aproape minim efortul pentru procesarea alimentelor. Aşa cum am menţionat, mai puţin efort înseamnă, de obicei mai puţină transpiraţie. Înlocuieşte uleiul vegetal cu uleiul de măsline.

Dacă adopţi aceste simple modificări ale dietei vei reuşi să controlezi transpiraţia excesivă şi chiar să o elimini.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.2 (4)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!