Care este cel mai bun brand pentru lume în 2019

Care este cel mai bun brand pentru lume în 2019

Redactor Andreea Baluteanu

Din fericire, lumea s-a trezit și în societatea de azi nu mai așteptăm de la branduri doar livrarea unor produse sau servicii de cea mai înaltă calitate, ci mai mult de atât. Ne dorim nu doar competență, dar și responsabilitate, implicare sociabilă, respectarea criteriilor de sustenabilitate, grijă pentru mediu și pentru comunitate. În aceste condiții, trebuie să recunoaștem că decernarea titlului de „Cel mai bun brand pentru lume” este o adevărată provocare de ambele părți, atât pentru cei care îl oferă, cât și pentru cei care îl primesc.

Acestea fiind spuse, suntem deosebit de mândre că Organic India, brandul cu care noi întreținem o colaborare atât de frumoasă, a fost distins pentru a doua oară cu acest titlu mai prețios decât aurul. Află toate detaliile despre obținerea premiului „Best for the World B Corp” din rândurile de mai jos!

Organic India, cel mai bun pentru lume

Pentru al doilea an consecutiv, compania americană Organic India câștigă titlul de Best for the World 2019, situându-se astfel în topul 10% al celor mai sustenabile afaceri din Statele Unite cu certificare de tip B (o certificare privată ce se adresează afacerilor care balansează echilibrul cu responsabilitatea pentru societate, pentru mediu și pentru transparență a deciziilor).

La ce se raportează acest premiu, de „Cel mai bun pentru lume”? Așa cum ți-am spus, nu numai la un produs finit ireproșabil. Titlul asociază calitatea cu aspecte pe care le considerăm la fel de importante azi: performanțe obținute pe plan social, al mediului, al practicilor de lucru, al guvernanței, al sustenabilității și al contribuției la viața comunităților. Astfel, Organic India a rupt tiparele și a întrecut orice așteptări, dovedind că este posibil să ai o afacere de succes, care să nu exploateze, ba dimpotrivă, să aducă binele în lume.

Mai mult, Organic India SUA a impresionat cu scorurile ridicate obținute la toate domeniile de referință. A excelat la „Misiune și angajament”, „Cultură organizațională”, „Diminuarea toxinelor și remediere”, dar a câștigat un punctaj de-a dreptul excepțional la „Lanț de aprovizionare în scopul reducerii sărăciei”.

Despre ce e vorba? S-a constatat că lanțurile de aprovizionare internațională (recunoscute și sub denumirea de „Lanțuri de aprovizionare globală”) realizează o conexiune între diverse zone ale globului, dar împart profiturile în mod inegal. Astfel, cei care au de câștigat sunt cumpărătorii din statele bogate, dar sărăcia este lucie în țările producătoare ale lumii a treia. Profitul din comerțul internațional are astfel o singură direcție, conform studiilor, tot către statele dezvoltate, și nu oferă niciun avantaj economic și nici măcar eradicarea sărăciei pentru comunitățile aflate la limita subzistenței.

Cu totul altfel stau lucrurile cu afacerile Organic India. Brandul colaborează îndeaproape cu fermierii locali din India, ajutându-i să se dezvolte, să prospere și să își câștige independența.

Totul a început în anii 1960, când guvernul indian a pornit o campanie menită să industrializeze agricultura, numită „Revoluția Verde”, dar care a avut consecințe dezastruoase asupra mediului și a comunităților locale. Introducând la scară largă semințe, fertilizatori și pesticide, „Revoluția Verde” a distrus mediul, dar a avut și consecințe economice inimaginabile, mii de fermieri fiind ruinați.

La începutul anilor 1990, Organic India și-a asumat misiunea de a inova strategiile, de a crește valoarea lanțului de aprovizionare preocupându-se de profitul fermierilor și lucrând pentru a recupera caracterul organic al solului și de a pune astfel bazele unor practici sustenabile, ce creează produse valoroase.

După 18 ani, ceea ce s-a obținut este mai mult decât impresionant: refacere economică a zonei, dar și culturală și a mediului, precum și transformări sociale de neimaginat, cum ar fi egalitatea salarială între bărbați și femei, un concept care până atunci era considerat de nemaivăzut în India.

În acest sens, Organic India nu uită nici acum să mulțumească primului său colaborator, cel care a dat naștere primului parteneriat într-un context dominat de neîncredere, Kailash Singh. Astfel, atunci când compania americană s-a adresat fermierilor din zonă pentru a cultiva Tulsi sau „Busuioc sfânt”, reacția a fost una negativă, umbrită de suspiciunea celor care se confruntaseră deja cu inovațiile „Revoluției Verzi”. Singh s-a numărat printre primii fermieri care au acceptat viziunea economică a Organic India și care s-au alăturat proiectului. Un an mai târziu, un alt fermier se implica, argumentând atât de frumos și de relevant, mai ales pentru viitor, decizia sa: „Am văzut că s-au întors păsări pe care nu le mai văzusem din vremea copilăriei mele”.

Azi, Organic India colaborează cu peste 3.000 de fermieri, desăvârșind procesul unei transformări extraordinare din toate punctele de vedere. După părerea noastră, premiul de „Cel mai bun pentru lume” nu ar fi putut fi mai bine meritat.

Fii activă în protejarea sănătăţii tale și a celor dragi ţie și vei descoperi puterea de a aduce un impact pozitiv atât în viața ta, cât și în jurul tău! Intră în Comunitatea #AdevarataStareDeBine și descoperă beneficiile celor mai renumite plante medicinale ayurvedice, 100% certificate organic, oferite cu iubire și conştiinţă de ORGANIC INDIA.

Pentru detalii, vizitează www.organicindia.ro.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.2 (4)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.