Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Cinci soluții naturale în caz de dureri menstruale

Luni, 15.06.2020

Dismenoreea, respectiv durerile menstruale, afectează între 50 și 80% dintre femeile aflate în perioada fertilă, iar simptomele sunt variate, de la crampe la oboseală, greaţă şi balonare. Contracţiile uterului, necesare eliminării sângelui, sunt în principal responsabile de durerile pelviene şi lombare. Însă în cazul unor femei, contracţiile sunt atât de puternice încât se transformă într-un coşmar. Durerile menstruale sunt una dintre principalele cauze ale absenteismului şcolar şi profesional.

Dismenoreea poate fi primară, care apare în adolescenţă şi este, în general, lipsită de gravitate, sau secundară, cea care apare la vârsta adultă, după mai multe cicluri lipsite de dureri.
Durerile durează, în general, una sau două zile şi debutează odată cu sângerările, atingând un prag maxim atunci când fluxul sangvin este cel mai abundent, dar se pot manifesta şi pe toată perioada menstrei.

Trebuie să mai știi că dismenoreea poate fi unul dintre simptomele endometriozei, o boală în care endometrul, respectiv țesutul care căptușește la interior uterul, colonizează alte organe din apropierea sau chiar la distanţă de acesta. Simptomele acestei boli sunt numeroase: ciclu menstrual dureros și abundent, crampe, dureri lombare, oboseală etc. Dacă suferi de dureri menstruale grave, este recomandat să consulți un medic ginecolog. Detalii aici!

dureri-menstruale

În cazul în care suferi de dureri menstruale, poţi folosi medicamente antiinflamatoare recomandate de un medic specialist, dar şi unele soluţii naturale, precum masajul, infuziile de plante şi exercițiile fizice.

Masajul abdominal

Masajul uşor al zonei abdominale inferioare poate reduce durerile menstruale. Prin stimularea circulaţiei sangvine din zona uterului, masajul reduce senzaţia de balonare şi greutate resimțite în timpul ciclului menstrual.
De asemenea, pentru masajul abdomenului inferior pot fi folosite anumite uleiuri esenţiale. Poți amesteca uleiuri esențiale de lavandă, salvie și măghiran, în proporție de 2:1:1. 10 mililitri din produsul rezultat se amestecă în 330 de mililitri de ulei de masaj fără parfum. Se aplică pe partea inferioară a abdomenului ori în zona lombară, masând uşor, de câteva ori pe zi.

Exercițiile fizice

Practicarea unor exerciții fizice de intensitate moderată, precum mersul pe jos, mișcările de stretching, yoga sau aerobic, pot fi utile pentru atenuarea durerilor provocate de contracții. De altfel, se recomandă efectuarea de exerciții fizice atât înainte, cât și în timpul menstruației. Sportul este benefic pentru reducerea intensităţii şi duratei durerii resimţite.

Ceaiurile din plante

Salvia, roiniţa şi mușețelul se numără printre plantele ale căror proprietăţi s-au dovedit a fi utile în cazul durerilor menstruale.
O compresă caldă cu infuzie de mușețel aplicată timp de 10-15 minute în partea inferioară a abdomenului poate calma durerile. Infuzia se prepară dintr-o lingură de mușețel uscat și o jumătate de litru de apă clocotită. Peste compresa cu mușețel se aplică un prosop pentru a o menține caldă.

Infuzia de zmeur este utilă în relaxarea mușchiului uterin și atenuarea contracțiilor. Pentru a prepara infuzia, se toarnă 250 de mililitri de apă clocotită peste o lingură de plantă uscată şi se lasă deoparte timp de 15 minute. Se consumă două-trei căni pe zi.

Coada șoricelului are proprietăți decongestionante și antispasmodice, fiind utilă în caz de dureri și crampe. De asemenea, poate reduce sângerările în cazul menstruației excesive. Infuzia se prepară dintr-o linguriță de plantă uscată la o cană de apă clocotită, lăsată deoparte zece minute. Se consumă două până la șase căni pe zi, pe toată perioada ciclului menstrual.

Infuzia de roiniță calmează durerile și spasmele mușchilor abdomenului inferior. Se prepară din două-patru linguri de frunze infuzate într-o cană cu apă fierbinte timp de cinci minute şi se administrează în timpul episodului dureros.

Buiota

Perna cu apă caldă – ori o sticlă, în lipsa acesteia – este una dintre cele mai populare soluții în cazul durerilor menstruale. Se așază pe zona dureroasă, la nivelul abdomenului inferior sau al spatelui, pentru a-ți alina suferința.
O variantă a pernei cu apă caldă poate fi baia. Așază capul de duș pe abdomenul inferior, la nivelul uterului. Căldura este esențială, deoarece va calma durerile de burtă.

Alimentaţia

Fără a reprezenta o surpriză, alimentele care ar trebui evitate în această perioadă sunt cele bogate în grăsimi şi zaharuri, care ar alimenta procesul inflamator. De asemenea, produsele ce conţin cofeină trebuie evitate, pentru că această substanţă este neurostimulatoare, având asupra organismului aceleaşi efecte ca stresul.
Alcoolul ar crește cu 80% riscul de dureri menstruale în cazul persoanelor care îl consumă frecvent. Unii specialiști cred că alcoolul contribuie la prelungirea și intensificarea durerilor.

Alimentele bogate în acizi grași Omega-3, precum peștele gras, în calciu, ca lactatele, și în magneziu, precum migdalele și cerealele integrale, sunt utile în cazul persoanelor care suferă de dismenoree.
Trebuie să mai știi că dismenoreea nu poate fi vindecată, pentru că nu este o boală propriu-zisă, ci un simptom care trebuie gestionat atunci când apare. De fapt, diminuarea sau eliminarea acestei probleme, daca nu exista o afectiune medicala propriu-zisa, ține de o igienă de viață, care include o îngrijire variată, de la alimentație la activități fizice moderate, aplicarea de comprese calde, ceaiuri și aromoterapie.

Sursa foto: Pexels.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!