Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

Dieta la menopauză: ce alimente să consumi și ce să eviți

Duminică, 15.01.2017
de Alexa Galgau

Menopauza reprezintă o perioadă de schimbări masive în organismul unei femei și nu este lipsită de anumite riscuri și simptome, care la unele femei se manifestă intens. Fiind vorba despre o transformare hormonală majoră care face parte din evoluția firească a organismului feminin, nu se poate face mare lucru pentru a ameliora posibilele neplăceri, însă nu este deloc o idee rea să adopți un regim alimentar mai atent gândit în acea perioadă.

Citește mai multe despre dieta la menopauză și care sunt alimentele care te vor ajuta să treci mai ușor peste această încercare cu care toate femeile se confruntă!

femeie de varsta mijlocie razand

Dieta la menopauză

O dietă atent creată după ce ajungi la menopauză poate nu doar să amelioreze simptomele neplăcute, ci și să te ferească de anumite afecțiuni care pot apărea în urma tuturor proceselor complicate din organism din acea perioadă.

De multe ori, dieta unei femei nu conține destui nutrienți, de care organismul are cu atât mai multă nevoie atunci când trece prin menopauză. Pentru a te asigura că vei fi avea o sănătate de fier și după toate schimbările respective, iată de ce reguli trebuie să ții cont în dieta pentru menopauză:

  • consumă alimente bogate în calciu. Este recomandat să consumi una sau două porții de produse lactate în fiecare zi, preferabil unele slabe, precum iaurtul sau laptele bătut. Alt produs care conține o cantitate însemnată de calciu este peștele la conservă - mai exact, oasele sardinelor sunt printre cele mai bogate în această minerală. Totodată, alimentația ta trebuie musai să cuprindă broccoli și leguminoase. Doza zilnică recomandată de calciu este de 1200 mg.

  • consumă alimente bogate în fier. Lipsa de fier este cea mai frecventă cauză a instalării anemiei, o problemă cu care multe femei la menopauză se confruntă. De aceea, este recomandat să suplimentezi acest mineral prin dietă în primul rând, prin consumul de: carne roșie slabă (nu mai mult de două porții pe săptămână), carne de pasăre, pește, ouă, legume verzi, fructe oleaginoase și grâne îmbogățite cu fier (se găsesc astfel de cereale în magazine). Trebuie să consumi cam 8 mg de fier pe zi.

orez cu carne si cu afine proaspete

  • consumă alimente bogate în fibre. Fibrele sunt extrem de importante în orice dietă și nu trebuie să lipsească nici din cea pentru menopauză. Ele ajută digestia și reglează tranzitul intestinal, care adesea este și el afectat de menopauză. Adaugă, așadar, în regimul tău alimentar: cereale integrale, pâine integrală, orez brun, quinoa, fructe și legume proaspete. Acestea din urmă sunt importante și pentru a asigura corpului toate vitaminele necesare.

  • bea suficientă apă. Hidratarea corectă este foarte importantă pentru sănătatea celulară și pentru încetinirea procesului de îmbătrânire, care după menopauză devine mult mai rapid.

  • consumă alimente bogate în grăsimi sănătoase: după menopauză, poți avea probleme cu colesterolul și este mult mai ușor să faci boli de inimă. Din acest motiv, este esențial să consumi alimente precum peștele gras, uleiul de măsline, avocado, nuci etc.

femeie in varsta

Pe lângă aceste reguli, ține cont și de următoarele „interdicții”:

  • renunță la alimentele grase, prăjite. În afară de faptul că îți afectează grav sistemul cardiovascular, acest tip de mâncare crește exponențial riscul de supraponderabilitate, care afectează negativ întreg organismul după menopauză.

  • redu cantitatea de zahăr și de sare. Sodiul consumat în exces duce la creșterea tensiunii arteriale, iar zahărul crește riscul de a face diabet de tip 2.

  • consumă mai puțin alcool. Nu trebuie, în niciun caz, să depășești o porție pe zi, care înseamnă nu mai mult de 150 ml de vin sau 300 ml de bere. Cu cât mai rar, cu atât mai bine!

  • evită alimentele picante sau cu cofeină, în special dacă ai bufeuri.

 

De multe ori este recomandat să iei suplimente alimentare înainte sau după menopauză, tocmai pentru a suplini toate lipsurile care se pot forma din cauza schimbărilor hormonale. Orientează-te către un produs cât mai complex din punct de vedere nutritiv. MENOPACE capsule conține nu mai puțin de 22 de nutrienți esențiali pentru această perioadă a vieții, protejând inima, sistemul osos și pielea. Îl poți găsi la magazinul Vavian Pharma la un preț foarte avantajos!

Ai nevoie de o dietă specială la menopauză pentru a te simți cât mai bine în pielea ta, în ciuda tuturor transformărilor din organism!

Descoperă și adevărul despre sexul la menopauză!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (5)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!