Cele mai bune exerciții care îți dezvoltă musculatura întregului corp

Miercuri, 15.11.2017
de Sorina Corneanu

Pentru a crește și dezvolta armonios și sănătos masa musculară, fără a recurge la tehnici care îți pot pune sănătatea în pericol, este necesar un antrenament susținut, care să stimuleze constant grupele musculare, însoțit de răbdare și o alimentație corectă. Un plan de nutriție este esențial în procesul dezvoltării musculaturii corpului, acesta mergând obligatoriu mână în mână cu exercițiile fizice corespunzătoare. 

Antrenamentele mai dese vor aduce, în mod evident, rezultate mai rapide, însă este obligatoriu de ținut cont de regula de bază: rezultatele se văd numai atât timp cât organismul se poate reface între acestea. Așadar, deși e în regulă să ai un program susținut de antrenamente, devine obligatoriu să îi lași organismului timp să se refacă, pentru că este un sistem fascinant, cu memorie celulară, iar refacerea lui implică celulele musculare, sistemul nervos, hormonal și, bineînțeles, creierul. Dă-i timp corpului să se refacă între antrenamente, oferindu-i odihnă, apă suficientă și o alimentație sănătoasă. Iar atunci când începi antrenamentul, asigură-te că ai ales exercițiile potrivite, pentru ca munca ta să nu fie în zadar!

Iată câteva dintre cele mai bune exerciții pentru musculatură

Înotul. Fără îndoială cel mai sănătos sport, numit chiar „sportul perfect” de medicii de la Harvard, înotul are capacitatea de a lucra fiecare mușchi din corp. În plus, acesta crește ritmul cardiac, îmbunătățește considerabil sănătatea inimii, vindecă depresia și luptă împotriva bolilor caracteristice vârstei a treia, care pot afecta buna funcționare a creierului. Nu numai că o oră de înot lucrează întreg sistemul muscular, dar ajută și în procesul ameliorării și vindecării artritei. Dacă vrei să îți dezvolți musculatura întregului corp, dar nu ești adepta exercițiilor dificile și a programului prea solicitant, alege înotul. Una-două ședințe de înot pe săptămână sunt suficiente!

Mersul pe jos. Mersul pe jos ajută la dezvoltarea musculaturii întregului corp și contribuie la menținerea memoriei și a sănătății creierului. Mai mult, mersul zilnic pe jos, aproximativ 30-60 de minute, tratează depresia și întreține sănătatea oaselor. Când te gândești să începi un antrenament pentru dezvoltarea tuturor grupelor de mușchi, ia în considerare și înlocuirea mijloacelor de transport cu mersul pe jos. Încearcă și cinci minute de abdomene pe zi! 

fata care face abdomene

Tai Chi. Tai chi, numită și tai chi chuan, este o artă marțială chineză care aduce la un loc o serie de mișcări grațioase, realizate ca o meditație prin mișcare. Spre deosebire de exercițiile pur fizice, tai chi presupune un nivel ridicat de concentrare și relaxare, atenție sporită și exerciții de respirație. Mișcările tai chi, deși delicate și aparent simple, pun în mișcare întregul sistem muscular și susțin, în același timp, orice proces de autovindecare holistă. Alege să îți petreci cel puțin o oră pe săptămână în lumea tai chi și învață să îți dezvolți fără efort musculatura întregului organism!

Vezi care sunt mișcările de bază tai chi!

Antrenamentul de forță. Un antrenament de forță presupune utilizarea greutății pentru a crea rezistență în exercițiile realizate. Atunci când începi un antrenament de dezvoltare a musculaturii întregului organism, privește antrenamentul de forță ca pe o posibilă variantă de lucru, însă caută să nu te rezumi la lucrul în sală. Un antrenament de forță poate fi și mersul cu bicicleta, care are numeroase beneficii asupra sistemului cardiovascular, sau alergarea de rezistență.

fata care face exercitii la sala

Chris Jordan, fiziolog, a declarat pentru Business Insider că „adulții sănătoși, care nu întâmpină probleme în caz de efort susținut, ar trebui să recurgă la antrenamentul de forță două până la patru zile pe săptămână. Nu numai că își vor menține sănătatea fizică și psihică, dar toate grupele de mușchi vor fi incontestabil puse la lucru”.

În final, indiferent de antrenamentul pe care îl alegi, cel mai important lucru este să te organizezi în așa fel încât exercițiile să aibă continuitate. Dacă renunți după două săptămâni, a fost o muncă în zadar. Alege ceea ce crezi că îți face cel mai bine, ceea ce îți permite programul și, mai ales, ceea ce te face să te simți în formă. Sportul trebuie să te relaxeze, să te bucure și să te elibereze de stres!

Spate Umeri Brate Piept Abdomen Talie Fesieri Picioare

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!