Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
YOUNG&BEAUTIFUL

Cum sa îți îmbunătățești sănătatea căilor respiratorii în 4 pași simpli, în plină epidemie de coronavirus

Joi, 07.05.2020

COVID-19 este o boală respiratorie severă ceea ce înseamnă că dacă o persoană este infectată, evoluția bolii depinde foarte mult de starea de sănătate a sistemului respirator. Tocmai de aceea est foarte important să înțelegem cum "atacă" acest virus și ce putem face pentru a trece cu bine peste boala pe care o provoacă, conform CNN.

Atunci când virusul reușește să se strecoare în organismul uman, călătorește spre membranele mucusului și ajunge în plămâni. Pentru a se proteja împotriva virusului, organismul produce o inflamație la nivelul plămânilor. Această inflamație împiedică plămânii să poatp oxigena sângele și elimină dioxidul de carbon ceea ce duce la dificultăți respiratorii. 

sistemul respirator

Pentru a putea preveni infecția cu COVID-19 sau pentru a putea învinge această boala, este vital ne schimbăm modul de viață, potrivit Dr. Robert Eitches, alergolog și imunolog la Centrul Medical Cedars-Sinai din Los Angeles.

Îmbunătățirea sistemului respirator nu va împiedica virusul să vă infecteze, dar poate reduce severitatea bolii dacă sunteți infectat. 

Iată ce măsuri puteți lua pentru a îmbunătății sistemul respirator: 

Renunțați la fumat

Se știe că fumatul este extrem de nociv pentru sănătatea plămânilor noștri. Fumatul provoacă iritații la nivelul plămânilor care pot duce la efecte adverse permanente asupra funcției pulmonare. Cu alte cuvinte,  fumul inhalat distruge țesutul pulmonar unde are loc schimbul de aer. 

renunta la fumat

"Fumul este compus din particule mici; atunci când este inhalat, particulele se blochează în plămâni", a spus Eitches. "Acest lucru începe un ciclu vicios al afectării pulmonare permanente."

Citeșe și Top 9 informații vitale despre coronavirus pe care trebuie să le știe toată lumea

Fumatul afectează și sistemul imunitar, care este de asemenea foarte important în combaterea bolii provocate de coronavirus. 

Dr. Ryan Steele, un imunolog alergolog și profesor asistent la Școala de Medicină Yale, a tras un semnal de alarmă și pentru cei care fumează marijuana. 

"Chiar dacă există o mulțime de controverse în legătură cu beneficiile acestui drog, orice inhalați în plămânii dvs. care este un produs iritabil va crește cu siguranță stresul asupra plămânilor și a nivelului inflamației", a spus el. "Chiar dacă este în scop medical, trebuie să fiți atenți la orice inhalați în plămâni în acest moment".

Alte fumuri extrem de periculoase sunt cele emise de lumânări sau șeminee. Cu toate că cele două sunt folosite de obicei pentru relaxare, specialiștii ne avertizează că orice fum din jurul nostru se poate depozita în plămâni. 

Faceți exerciții fizice

Sportul este sănătate curată. Exercițiile fizice pot îmbunătății foarte mult capacitatea respiratorie. Alveolele sunt săculeți de aer minusculii, în formă de balon, dispuse în ciorchini de-a lungul plămânilor. Sunt o parte integrantă a sistemului respirator, deoarece schimbă oxigenul și dioxidul de carbon spre și dinspre fluxul sanguin.

Când o persoană este sedentară, rezultă un fenomen numit "atelectazie". Atelectazia este atunci când sacurile pulmonare nu au suficient aer și se prăbușesc ușor. Pentru a îmbunătăți capacitatea sacului pulmonar, oamenii trebuie să își extindă capacitatea respiratorie, adică să permită plămânilor să stocheze mai mult aer în interior. 

exercitii fizice

Cardio, yoga, streching-ul și exercițiile de  respirație ne pot ajută să dobândim acest lucru. 

Îmbunătățirea funcției pulmonare înseamnă "ai fi mai puțin probabil să ai o stare de funcție pulmonară scăzută critic, ceea ce ar putea duce la incapabilitatea plămânilor să oxigeneze sângele", a spus Eitches.

Mai mult, exercițiile fizice reduc inflamația de la nivelul plămânilor și pot reduce apariția sindromului de detresă respiratorie acută, o complicație gravă la unii pacienți internați cu Covid-19.

Reduceți acumularea de mucus în exces

"Mucusul apare în mod natural în corpurile noastre și oferă o funcție foarte importantă pentru a menține o sănătate bună în tractul nostru respirator", a spus Steele. Mucusul ajută la captarea alergenilor, bacteriilor și a virusurilor. 

În tractul nostru respirator, avem mici fire de păr numite cilii care deviază de la drum bacteriile și virusurile din tractul nostru. Înghițim majoritatea mucusului, a spus Steele, dar atunci când avem lucruri care ne irită pasajele nazale, putem produce prea mult mucus și nu putem să îl eliminăm. Acesta creează un teren de reproducție pentru bacterii și viruși și împiedică oxigenul să intre și să părăsească căile plămânilor.

Totodată, mucusul este prezent și în plămânii noștri. Oamenii car suferă de astm produc mult prea mult mucus, ceea ce le blochează căile respiratorii și duce la inflamații. 

Se poate să existe o strânsă legătură între producția de mucus și ceea ce mâncăm. Specialiștii spun că laptele și grâul cresc producția de mucus din corpul nostru. De asemena, în aceeași categorie, intră și alimentele picante.

Există câteva metode prin care putem controla producția de mucus din organismul nostru. Spray-ul nazal cu soluție salină ar fi una dintre aceste metode. Oamenii suferinzi de astm pot folosi inhalatoarele care reduc inflamațiile de la nivelul plămânilor, ceea ce reduce cantitatea de mucus. 

De asemenea, dușurile fierbinți sau comprese înmuiate în apă fiartă pot face minuni. Ideea este că nivelul mucusului trebuie să fie echilibra. Dacă este prea puțin, atunci bacteriile și virușii ataca fără nici o problemă organismul nostru. Pe de altă parte, dacă nivelul de mucus este prea mare poate creea dificultăți în respirație ceea ce ar duce la inflamarea plămânilor. 

suflat nas

 Citește și Avertismentul dur al OMS: "Vom reveni la măsurile de izolare, dacă relaxăm restricțiile prea devreme"

Minimizați expunerea la alergeni

Pentru că în această perioadă petrecem mult mai mult timp acasă, suntem expuși la praful din interior. De asemenea, având în vedere că ne aflăm în luna mai, polenul este și el foarte prezent printre noi. 

Atât praful, cât și polenul pot provoca alergii sau chiar astm ceea ce nu ar fi un lucru prea bun, având în vedere că, în plină pandemie de coronavirus, avem nevoie ca tractul nostru respirator să fie în cea mai bună formă, potrivit lui Eitches. 

Atunci când nu putem respira, primul instinct este să ne suflăm nasul. Evident, având în vedere situația actuală, suflatul nasului cu mâinile murdare ne poate pune în pericol. De aceea, cele mai bune metode pentru evita să ne suflăm nasul sunt curățarea prafului din casă și controlarea alergiilor cu medicamentele aferente. 

De asemenea, alte metode sunt ar fi curățarea filtrelor de la aerul condiționat și curățarea animalelor pe lăbuțe atunci când vin de afară pentru a împiedica polenului să intre în casă.

Dacă oamenii țin cont de aceste aspecte, vor putea trece mai ușor peste boala provocată de coronavirus. Ușor, ușor putem îmbunătății sistemul respirator care este un "instrument" vital în trusa noastră de prevenire a infecției cu coronavirus.  Iar în toammnă, când specialiștii susțin că un nou val de infectări va lovi planeta, vom fi pregătiți să îi facem față. 

Surse foto: Istock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (3)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!