Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

Cum ții dieta de detoxificare a ficatului în 9 zile

Joi, 23.03.2017
de Roxana R

Ficatul are un rol esențial în detoxificerea organismului și deseori este suprasolicitat. De aceea, este bine să urmezi o dată pe an o dietă specială, de detoxificare a ficatului, care durează 9 zile.

Ficatul este unul dintre cele mai complexe organe și are foarte multe funcții importante. Ajută la eliminarea substanțelor dăunătoare din organism, elimină excesul de hormoni, echilibrează glicemia și susține o digestie sănătoasă prin producerea bilei.

Cauze și simptome ale unui ficat plin de toxine

Din cauza alimentelor procesate, a excesului de cafeină sau alcool, ori a fumatului, ficatul are de suferit. Iată cum îți dai seama că ai nevoie de o dietă pentru detoxificare:

- te simți balonată;

- ai o durere sau un disconfort în zona ficatului;

- ai o digestie mai dificilă, arsuri la stomac și reflux gastric;

- ți-au apărut pe piele pete închise la culoare;

- transpiri excesiv;

- ai probleme cu acneea sau mâncărimi ale pielii;

- nu poți slăbi, deși ții dietă;

- te simți foarte obosită și deprimată.

salata

Ce conține dieta de 9 zile

Nutriționistul Patrick Holford recomandă anual o dietă de 9 zile, concepută special pentru a detoxifica ficatul. Trebuie să respecți un meniu diferit în fiecare zi, care îți va curăța organismul, asigurând totodată substanțele nutritive de care ai mare nevoie.

Ziua 1

Mic dejun: muesli cu amestec de semințe.

Gustare: 2 prune sau 6 alune.

Prânz: o salată care conține 200 de grame de năut, 3 bucăți de anghinare marinată, jumătate de lingură de semințe de susan, jumătate de lingură de ulei de susan, sucul de la un sfert de lămâie.

Gustare: măsline și un suc de fructe sau smoothie.

Cină: 45 de grame de orez fiert, la care adaugi 200 de grame de linte, 60 de grame de ciuperci, jumătate de ceapă roșie, suc de lămâie, un sfert de bulb de fenicul, pătrunjel, piper negru.

Ziua 2

Mic dejun: 4 fructe de sezon feliate, servite cu suc de lămâie.

Gustare: humus cu morcovi cruzi și țelină.

Prânz: un păstrăv cu legume la grătar și un iaurt ca desert.

Gustare: un grepfrut sau o rodie.

Cină: o supă și o salată cu amestec de legume verzi.

Ziua 3

Mic dejun: terci de ovăz cu scorțișoară și fructe (40 de grame de ovăz și un fruct tăiat).

Gustare: avocado cu suc de lămâie.

Prânz: sote de vinete și fasole, alături de o felie de pâine de secară.

Gustare: un știulete de porumb și un suc sau smoothie.

Cină: supă de morcovi și linte.

smoothie

Ziua 4

Mic dejun: smoothie dintr-o banană, suc de portocale și un pumn de coacăze.

Gustare: humus cu legume crude.

Prânz: supă de morcovi și linte.

Gustare: măr și un pumn de nuci.

Cină: 75 de grame de orez brun basmati cu 1 lingură de semințe de dovleac, 3 linguri de măsline feliate, 1 lingură de ulei de măsline, un cățel de usturoi, busuioc, spanac, piper negru, sucul de la jumătate de lămâie.

Ziua 5

Mic dejun: salată de fructe și semințe.

Gustare: o pară și nuci.

Prânz: un sandviș făcut cu file de somon, o felie de pâine de secară, salată de legume.

Gustare: guacamole cu crudități.

Cină: supă de cartofi, praz și cannellini. Ca desert, un mic bol de budincă de orez cu piure de fructe.

Ziua 6

Mic dejun: muesli cu amestec de semințe.

Gustare: semințe de floarea-soarelui și dovleac, un fruct.

Prânz: supă de cartofi, praz și cannellini și amestec de legume.

Gustare: humus cu crudități.

Cină: salată de anghinare și fasole.

Ziua 7

Mic dejun: terci de ovăz cu fructe și scorțișoară și amestec de semințe.

Gustare: fructe de sezon și caju.

Prânz: salată de năut și semințe de susan.

Gustare: măsline și un fruct.

Cină: supă și amestec de legume.

 terci de ovaz cu muesli

Ziua 8

Mic dejun: pâine prăjită și unt de arahide.

Gustare: un măr și caju.

Prânz: supă de linte și morcovi sau supă de cartofi, praz și cannellini.

Gustare: porumb crud cu humus.

Cină: ardei copți, umpluți cu ciuperci și nuci de pin, plus o salată mare.

Ziua 9

Mic dejun: smoothie cu amestec de semințe.

Gustare: semințe de dovleac.

Prânz: un file de somon cu 75 de grame de linte fiartă, o lingură de piure de roșii, o salată verde mare.

Gustare: măsline și un suc sau smoothie.

Cină: 75 de grame de quinoa fiartă, cu legume la grătar (jumătate de cartof dulce, jumătate de ceapă roșie, jumătate de ardei roșu, un cățel de usturoi, 100 de grame de roșii cherry, o lingură de ulei de măsline, 2 linguri de semințe de dovleac).

Iată cât de simplu este să urmezi dieta de 9 zile pentru detoxificarea ficatului! Este bine să urmezi dieta o dată pe an, iar în rest să previi afectarea ficatului evitând anumite alimente: grâul (conține gluten), laptele, cafeina, alcoolul și grăsimile trans din alimentele prăjite.

Vezi și Splină mărită: cauze, simptome, tratament

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!