Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Alimente care te feresc de boala Alzheimer

Luni, 17.02.2014
de Alexa Galgau

Alzheimer este o boala mentala crunta, care se manifesta in faza incipienta printr-o memorie precara, insa in timp poate altera vorbirea, intelegerea si coordonarea. Desi sansele aparitiei acestei boli dupa varsta de 80 de ani sunt mari, riscul poate fi redus cu pana la 50% cu ajutorul unei diete corespunzatoare.

Afla care sunt alimentele care te feresc de Alzheimer.

Cel mai bun lucru pe care poti sa il faci pentru sanatatea creierului tau este sa mananci sanatos si sa ai un stil de viata activ. Stiai ca 60% din creier este compus din grasimi care izoleaza caile neuronale? Asadar, grasimile pe care le consumi pot avea un impact major asupra sanatatii creierului. Acestea pot fi luate sub forma de suplimente alimentare sau pot fi incluse in dieta. Alege cu grija alimentele pe care le consumi, pentru a mentine creierul in forma!

Ce alimente te feresc de Alzheimer?

Iata o lista cu 7 alimente pe care daca le consumi regulat, iti vei imbunatati sanatatea inimii, a vaselor de sange si a creierului:

1. Fructele oleaginoase

Oleaginoasele sunt o sursa importanta de grasimi nesaturate, adica cele care ofera elasticitate vaselor de sange si mentin creierul tanar. Nucile sunt printre cele mai hranitoare alimente care te feresc de Alzheimer, deoarece sunt pline de acizi grasi Omega 3. Un studiu realizat in America a demonstrat ca o dieta care include un consum moderat de nuci conduce la o imbunatatire a memoriei si a coordonarii fizice. Acestea mai contin si vitamina E si flavanoizi, care pot contribui la protejarea creierului.

2. Somon (sau macrou, sardine si alti pesti grasi)

Somonul este plin de acizi grasi Omega-3, care pot reduce nivelul de beta-amiloid din sange, o proteina despre care se crede ca joaca un rol in aparitia bolii Alzheimer. Un studiu de la Universitatea din Columbia a aratat ca un consum ridicat de acizi Omega-3 este asociat cu un nivel scazut al beta-amiloizilor in sange. Ce cantitate de peste ar trebui sa mananci pe saptamana? Consumul a 250 gr de peste gras saptamanal te va feri de Alzheimer.

3. Fructe de padure

Fructele de padure sunt pline de antioxidanti care ajuta corpul sa se curete de radicalii liberi. Ele contin polifenol, un antioxidant care opreste inflamatiile si permite celulelor creierului sa functioneze mai bine. Unele studii sugereaza ca fructele de padure ar putea readuce un creier cu o capacitate incetinita de procesare a informatiilor la functionarea normala.

4. Verziturile

Fie ca vorbim de salata verde, varza sau spanac, verziturile sunt pline de fibre si antioxidanti si nu ar trebui sa lipseasca din nicio dieta. Cercetarile facute in domeniu au demonstrat ca aceste alimente imbunatatesc memoria si chiar si capacitatea vorbirii. Nivelul ridicat de vitamina C din spanac poate ajuta la prevenirea bolii Alzheimer.

5. Turmeric

Turmericul este un condiment care aduce multe beneficii creierului. El contine curcumin, unul dintre cele mai puternice antiinflamatoare naturale, cu proprietati antioxidante. Un studiu realizat de UCLA a aratat ca vitamina D3 asimilata odata cu curcuminul poate ajuta sistemul imunitar sa elimine aminoacizii din creier asociati cu boala Alzheimer. Asadar, data viitoare cand gatesti include in preparate acest condiment minune.

6. Cafeaua

Chiar daca exista avantaje si dezavantaje ale consumui de cafea, ea are destule efecte benefice pe care trebuie sa le iei in considerare. Unul dintre ele este prevenirea Alzheimerului.  Intr-un studiu realizat la Universitatea din Miami, persoanele cu varsta de peste 65 de ani care beau 3 cesti de cafea pe zi au dezvoltat aceasta afectiune mai tarziu cu 2-4 ani decat participantii care nu consumau cafea. Oamenii de stiinta au mai descoperit un impact pozitiv al cafelei asupra adultilor mai in varsta care manifestau deja semne ale Alzheimerului. Nu mai trebuie sa te simti vinovata ca ti-ai turnat inca o ceasca de cafea!

7. Ciocolata neagra

Daca nu ai facut inca trecerea de la ciocolata cu lapte la cea neagra, acum ai un motiv in plus sa o faci. Aceasta contine flavonoizi si poate preveni bolile cardiovasculare, incetinind, totodata, simptomele dementei. Resveratrolul, o substanta care se gaseste in ciocolata neagra, vinul rosu si struguri, reduce cu 75% riscul de a suferi de Alzheimer mai tarziu, daca aceste alimente sunt consumate cu regularitate.

Aceste alimente sunt foarte sanatoase si te feresc de boala Alzheimer daca le consumi cu regularitate. Foarte important este si efortul fizic, unul dintre principalele secrete ale longevitatii organelor din corpul uman.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (7)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!