Nu Skin

Cum să îți scazi nivelul trigliceridelor

Vineri, 26.05.2017
de Mihaela Onofrei

Aceste substanțe sunt extrem de importante pentru sănătatea inimii, iar menținerea unui nivel optim te poate ajuta să eviți numeroase probleme de sănătate. Dacă până acum erai atent doar la tensiune și la nivelul de colesterol, află că mai există ceva de care trebuie să ții cont pentru a evita bolile de inimă: trigliceridele.

Trigliceridele sunt un tip de grăsime (lichidă) care se găsește în sânge. Atunci când mănânci, organismul transformă caloriile de care nu are nevoie în trigliceride. Acestea din urmă sunt depozitate în celule grase. Hormonii eliberează aceste trigliceride pentru energie între mese, iar în acest mod tu îți poți desfășura activitățile zilnice. Dacă în mod normal consumi mai multe calorii decât organismul tău poate arde, îndeosebi calorii ușoare, așa cum sunt carbohidrații și grăsimile, este posibil să ai un nivel ridicat de trigliceride.

femeie care face yoga

Care sunt cauzele ce duc la un nivel ridicat de trigliceride

Cele mai comune cauze ale unui nivel ridicat de trigliceride sunt obezitatea și diabetul netratat sau prost controlat. Dacă ai o greutate peste medie și nu ești activ, este posibil să ai un nivel mare de trigliceride, mai ales dacă mănânci alimente bogate în carbohidrați și zahăr, sau în cazul în care consumi alcool. Acesta provoacă dereglări serioase ale nivelului de trigliceride ce pot cauza la rândul lor inflamații ale pancreasului.

Alte cauze ce cresc nivelul de trigliceride din corp sunt: hipotiroidismul, bolile de rinichi și anumite tulburări moștenite în metabolismul lipidelor.

De asemenea, și tratamentul cu estrogen care este folosit pentru simptomele menopauzei poate să crească nivelul de trigliceride, la fel și medicamente precum cele care au substanța activă steroizi, dar și diureticele și anticoncepționalele, conform webmd.com.

Nivelul ridicat de trigliceride mai poate apărea și din senin și este asociat cu o serie de boli și afecțiuni. Acesta face parte din sindromul metabolic, o serie de afecțiuni medicale ce cresc riscul de atac de cord și diabet.

suc de fructe

Simptomele nivelului ridicat de trigliceride

Nivelul mare de trigliceride nu provoacă simptome de unul singur. Dacă acesta este moștenit, este posibil să observi niște depozite de grăsime sub piele numite xantoame sau xantomatoze.

În anumite cazuri, persoanele care au un nivel ridicat de trigliceride pot dezvolta inflamații ale pancresului ce se manifestă prin dureri bruște și severe de abdomen, pierderea poftei de mâncare, amețeală, stări de vomă și febră.

Diagnosticare

Un test de sânge îți poate arăta dacă nivelul de trigliceride din organismul tău este peste cel normal.

Nivel normal – mai puțin de 150 de miligrame/decilitru, sau mai puțin de 1,7 milimoli/litru;

La limită – 150-199 miligrame/decilitru (1,8-2,2 milimoli/litru);

Nivel ridicat – 200-499 miligrame/decilitru (2,3-5,6 milimoli/litru);

Nivel foarte ridicat – 500 miligrame/decilitru sau mai mult (5,7 milimoli/litru), conform mayoclinic.org.

Doctorul verifică nivelul de trigliceride în mod normal în cadrul testului pentru detectarea colesterolului. Atunci când faci acest test nu trebuie să mănânci cu 9-12 ore înainte, deoarece doar așa se poate obține o măsurătoare exactă.

Cum scazi nivelul trigliceridelor

Pe lângă medicamente, și schimbarea dietei și a stilului de viață te pot ajuta să scazi nivelul de trigliceride și să îl ții sub control. Aceste schimbări pot include: pierderea în greutatea și adoptarea unei diete sănătoase, evitarea alimentelor cu grăsimi și zahăr și a băuturilor alcoolice și a tutunului, dar și sportul. În filmulețul de mai jos vei vedea care sunt alimentele pe care nu trebuie să le mănânci dacă vrei să menții un nivel optim de trigliceride.

Zaharuri simple

Dacă mănânci prea multe dulciuri, cu siguranță nivelul de trigliceride este afectat. Pentru a menține un nivel optim, evită bomboanele, prăjiturelele, biscuiții și înghețata care conțin cantități uriașe de zahăr. Alege, în schimb, versiuni a deserturilor tale preferate cu mai puțin zahăr.

Sucuri carbogazoase

Renunțarea la sucurile îndulcite cu sirop de porumb te poate ajuta să scazi nivelul de trigliceride. Conform The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism din octombrie 2011, consumarea de lichide îndulcite crește nivelul de trigliceride după doar două săptămâni.

Suc de fructe

Deși sucul de fructe conține vitamine și minerale, atunci când nivelul de trigliceride este deja destul de ridicat, alege fructul întreg în defavoarea sucului. Fructele întregi conțin mai multe fibre și mai puțin zahăr. De exemplu, sucul de portocale conține de 2,5 ori mai mult zahăr decât portocala, conform woman.thenest.com.

Alcool

Conform mayoclinic.com, chiar și cantitățile mici de alcool pot influența nivelul de trigliceride. Abținerea de la astfel de băuturi scade nivelul de zahăr și aportul caloric, implicit pe cel de trigliceride.

Carne roșie

Înlocuirea cărnii roșii cu pește te ajută să crești cantitatea de grăsimi Omega-3 benefice pentru inimă. Aceste grăsimi mai pot influența și nivelul de trigliceride și chiar îl pot scădea. Așadar, lasă costița afumată și alege cu încredere somonul.

Lactate cu grăsime

Laptele, brânza și iaurtul care au o cantitate mare de grăsime saturată îți pot afecta în mod negativ sănătatea inimii și nivelul de trigliceride. Înlocuirea acestora cu produsele fără grăsime te poate ajuta să îți ții nivelul de trigliceride sub control.

Cereale rafinate

Pâinea albă, făina de grâu și orezul alb conțin un nivel ridicat de zaharuri ce au un impact negativ asupra cantității de trigliceride din organism. Este bine să alegi cerealele întregi. Aceste mici schimbări din dietă te vor ajuta să scazi nivelul de trigliceride.

Grăsimi trans

Acest tip de grăsime are un efect negativ asupra sănătății cardiace, dar și a nivelului de trigliceride. Din fericire, acesta a devenit din ce în ce mai rar întâlnit. Pentru a tăia grăsimile trans din dietă, evită în mod special prăjelile.

Fructe uscate

Pe lângă suc, și fructele uscate conțin cantități mari de zahăr. Atunci când fructele sunt uscate, sunt mult mai concentrate în zahăr, fapt ce crește nivelul de trigliceride.

Alimente grase

American Heart Association recomandă scăderea aportului de grăsimi și alimente grase în cazul persoanelor care au un nivel ridicat de trigliceride.

Surse foto: Pixabay

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.5 (2)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!