Este sau nu recomandat să mănânci după ora 18:00? Mihaela Bilic dă verdictul

Este sau nu recomandat să mănânci după ora 18:00? Mihaela Bilic dă verdictul

Lorena Pintilie

De peste tot auzim că nu e bine să mănânci seara. Ba că te îngrașă, ba că nu te poți odihni, ba sute de alte motive pentru care nu e bine să te pui la somn cu stomacul plin. Alții spun că e chiar sănătos să te hrănești înainte de a te odihni. Atunci, care este răspunsul pe care toată lumea îl caută? Mâncăm sau nu seara? Unul dintre cei mai cunoscuți medici nutriționiști din țară, Mihaela Bilic, vine cu un răspuns la această dilemă.

Există zeci de opinii diferite atunci când vine vorba de mâncatul seara, cu precădere după ora 18:00. Majoritatea oamenilor, medicii și inclusiv mulți nutriționiști spun că e complet nesănătos să ne facem un obicei din a mânca târziu. Cu toate acestea, există și păreri opuse, care spun că apar numeroase beneficii atunci când optăm pentru o cină târzie. Și atunci, care este cea mai bună opțiune pentru sănătatea noastră?

Este sau nu indicat să mâncăm după ora 18:00?

Medicul nutriționist Mihaela Bilic are un răspuns la această întrebare sâcâitoare. Specialista spune că obiceiul de a mânca la ore târzii, care de regulă este complet interzis în majoritatea dietelor și curelor de slăbire, ar trebui încurajat. Ba mai mult de atât, medicul spune că masa de seară are un rol foarte important aparte, pe lângă cel evident de a ne hrăni. Ei bine, se pare că ne oferă o stare de bine și confort.

Regulile pe care trebuie să le respectăm pentru a avea o cină perfectă

Nutriționista declară că „cina perfectă” diferă de la o persoană la alta. Astfel, masa de seară depinde foarte mult de obiectivele fiecăruia (dacă vrem să slăbim, dacă vrem să ne îngrășăm, sau dacă vrem să ne menținem greutatea corporală) și de ora la care ne pregătim de obicei de somn. Cel mai important este să știm că „metabolismul încetinește înspre seară, dar cu toate acestea, organismul consumă calorii chiar și în timpul nopții pentru a menține funcțiile de bază active”, spune Mihaela Bilic.

"Dieta săracului", o cură de slăbire la îndemâna tuturor! Află ce trebuie să faci de la specialista Mihaela Bilic

Așadar, ceea ce pui în farfurie trebuie să corespundă cu obiectivele tale și cu așteptările pe care le ai de la tine și corpul tău. Atunci, având în vedere aceste lucruri, e clar că cei care vor vrea să slăbească vor avea un meniu de seară diferit față de cei care vor să se mențină.

Meniul diferă dacă vrem să slăbim, să avem o digestie ușoară sau un somn odihnitor. În cazul copiilor sau sportivilor, alegerile vor fi diferite. În cazul unui meniu echilibrat, farfuria ideală va fi împărțită astfel: 1/3 proteine (carne, pește, ouă sau brânză); 1/3 făinoase (cartofi, paste orez, pâine) sau leguminoase boabe (fasole, mazăre, linte)”, explică medicul.

Ultima treime va fi reprezentată de legume proaspete sau gătite, cu cat mai colorate și mai diferite cu atât mai bine. Dacă vrem să slăbim menținem în farfurie proteinele și legumele, însă renunțăm la făinoase”, mai spune nutriționista.

Ce trebuie să consume la cină o persoană aflată la dietă

Un castron mare de salată asortată cu o bucată de carne sau pește la grătar sunt cel mai bun exemplu pentru o cină de slăbit. Atenție și la aportul de grăsimi, fiecare gram are 9 cal, deci fiți zgârciți cu uleiul din salată și alegeți carnea mai puțin împănată. Dacă vrem să dormim bine o porție de paste cu brânză e alegerea corectă. Supa cremă sau tocănițele cu legume sunt ușor de digerat. Evitați prăjelile tocăturile și alimentele care fermentează (broccoli varză fasole)”, exemplifică medicul.

4 gustari inainte de culcare care te ajuta sa te trezesti cu o stare mai buna dimineata

Nici desertul nu este interzis seara, singura opreliște este cantitatea de zahăr din acesta, care trebuie să fie foarte mică, spre deloc. „La capitolul desert orezul cu lapte și bananele au efect de liniștire. Pentru copii și sportivi împărțirea farfuriei se schimbă: produsele făinoase vor ocupa jumătate din suprafață, iar proteinele și legumele câte un sfert”, a mai explicat medicul nutriționist Mihaela Bilic.

Așadar, am găsit răspunsul la întrebarea care stă pe buzele tuturor persoanelor care se îngrijorează pentru kilogramele în plus. Nu știm dacă există viață după moarte, dar știm că există cină după ora 18:00, ba chiar este recomandată. Dar nu uita, pentru a fi sănătos/sănătoasă și vioi/vioaie trebuie să îți alegi meniul cel mai potrivit ție!

Surse foto: iStock

Surse articol: Playtech

Articolul urmator
Indicele HOMA: ce este și când este recomandată testarea
Indicele HOMA: ce este și când este recomandată testarea
Spune-ne ce-ți place să mănânci și îți spunem ce sport ar trebui să practici!
Incepe quiz
Spune-ne ce-ți place să mănânci și îți spunem ce sport ar trebui să practici!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.7 (8)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    top 5 divahair.ro - nutritie si boli metabolice

    1. Laptele vegetal: tipuri, beneficii și recomandări (109 vizite)